Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@21:47:00 GMT

دادگاه عمومی در بخش فورگ داراب راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۲۷۳۴

دادگاه عمومی در بخش فورگ داراب راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در اولین برنامه خود در سفر به شهرستان داراب ضمن حضور در گلزار شهدای شهرستان داراب با ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، خاطره امام راحل و بنیانگذار جمهوری اسلامی را گرامی داشت و با بیان اینکه شهداء حق زیادی برگردن همه ما دارند؛ وظیفه امروز همه مسئولین را پایبندی به آرمان های شهدا و امام شهدا دانست و بیان داشت: در چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی و تجدید عهد و پیمان با آرمان های امام و شهداء باید خدمت صادقانه و خالصانه را سر لوحه کار شبانه روزی خود قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی در آئین افتتاح دادگاه عمومی بخش فورگ با اشاره به روحیه عدالت‌خواهی آیت الله رئیسی، پیروی از سیاست های تحول گرایانه این سلاله حضرت زهرا(س) را وظیفه قضات و کارکنان دستگاه قضایی در همه رده ها و سطوح دانست و تاکید کرد: با انتصاب ایشان به عنوان ریاست قوه قضائیه از سوی رهبر فرزانه انقلاب، امید به اجرای عدالت در جامعه بیش از پیش گسترش یافت.

رئیس شورای قضایی استان فارس در جمع مسئولان قضایی، اجرایی و مردم شهر فورگ با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در سند تحول قضایی دسترسی آسان مردم به خدمات قضایی است، گفت: با افتتاح دادگاه در این بخش، مردم به راحتی به خدمات قضایی دسترسی خواهند داشت و در تلاش هستیم تا با مذاکره با سازمان ثبت اسناد کشور و پزشکی قانونی زمینه آغاز به کار این ادارات در بخش فورگ را فراهم سازیم .

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه استقرار عدالت‌خانه در این شهر را از نعمات انقلاب و خدمت رسانی مسئولین در دوران نظام جمهوری اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: هر آنچه امروز از افتخارات این جامعه است حاصل دستاوردهای انقلاب اسلامی و تحت رهبری مقام عظمای ولایت است و بی تردید دشمنان امروز تلاش دارند همه این دستاوردها  را به شکل دیگری جلوه دهند اما مردم با آگاهی و هشیاری می توانند به بهترین شکل در مقابل این توطئه های دشمن بایستند.

وی در ادامه پس از معرفی قاضی محمود فیروزی به عنوان اولین رئیس دادگاه عمومی بخش فورگ ضمن تأکید بر عدالت محوری، مردم داری و تکریم ارباب رجوع همچنین مقابله با فساد تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع و مردمداری از جمله تأکیدات ریاست معظم قوه قضائیه است و ایشان مکرر توجه به مردم و پیگیری حقوق آنان و توجه به ضعفا را یادآور می شوند بنابراین توقع این است که مسئولان قضایی در همه رده ها این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین سلامت در انجام امور را دیگر موضوع مهم در دستگاه قضایی در دوران تحول دانست و افزود: سلامت نفس و انجام امور قضایی به نحو صحیح و در چارچوب شرع و قانون امری مسلم برای قضات وکارکنان دستگاه قضایی است و باید سر لوحه کار باشد.

وی در ادامه به رئیس جدید حوزه قضایی فورگ تأکید کرد، برای مقابله با جرائم مهم سنگ بنای محکمی بگذارید و شدت عمل در مقابله با جرائم مهم و خشن را در دستور کار قرار دهید.

وی همچنین سوق دادن پرونده های خرد و اختلافات جزئی به شورای حل اختلاف و نهاد های داوری را از جمله سیاست‌های دستگاه قضایی خواند و بر اجرای آن تأکید کرد.

رئیس شورای قضایی استان فارس به رئیس حوزه قضایی فورگ توصیه کرد: تعامل  و همکاری با سایر نهاد را در عین حفظ استقلال قضایی در دستور کار قرار دهد .

گفتنی است در پایان  این مراسم که با حضور امام جمعه شهرستان  داراب ، فرماندار ویژه این شهرستان ، نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین محلی برگزار شد قاضی محمود فیروزی به عنوان اولین رئیس دادگاه عمومی بخش فورگ معرفی گردید.

دادگاه عمومی بخش فورگ از توابع شهرستان داراب، چهل و چهارمین حوزه قضایی در استان فارس می باشد که در راستای تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی شروع به کار می کند.

در ادامه سفر یک روزه رئیس کل دادگستری استان به حوزه های قضایی شرق استان و در راستای پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت حقوقی و قضایی دادگستری از صنایع در استان، سه واحد تولیدی در شهرستان زرین دشت مورد بازدید قرار گرفت و مقرر گردید مشکلات یکی از این واحدها در خصوص تملک بانک و همچنین اعطای وام به دو واحد دیگر در هفته آتی با تشکیل جلساتی در دادگستری مرکز استان بررسی شود.

انتهای پیام/س 

منبع: فارس

کلیدواژه: حجت الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری افتتاح دستگاه قضایی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۲۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت عمومی حجاب در شهر کرمان نسبتاً مطلوب است

دادستان عمومی و انقلاب کرمان در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که وضعیت عمومی حجاب در شهر کرمان نسبتاً مطلوب است، گفت: دستگاه قضایی از آمران به معروف و نیرو‌های فراجا در راستای اجرای طرح عفاف و حجاب حمایت می‌کند.
مهدی بخشی افزود: ۹۹ درصد افراد به توصیه‌های آمران به معروف و نیرو‌های فراجا تمکین می‌کنند و از زمان اجرای طرح نور در استان کرمان یک پرونده هم تشکیل نشده است.
مدعی العموم استان کرمان تصریح کرد: سیستم قضایی استان کرمان شناسایی صفحات اینستاگرامی هنجارشکن را در دستور کار خود قرار داده است و همچنین دادستانی با افرادی که به درقبال دریافت پول اقدام به تبلیغ بی حجابی و هنجارشکنی می‌کنند، برخورد قانونی قاطع خواهد کرد.

بخشی بیان داشت: لازم است آموزش و پرورش و دیگر نهاد‌های متولی به منظور فرهنگ سازی حجاب همت کنند و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی بیشتری را برای رفع این معظل درنظر بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • وضعیت عمومی حجاب در شهر کرمان نسبتاً مطلوب است
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • دیوان بین‌المللی کیفری در جنگ اسرائیل و حماس صلاحیت قضایی ندارد
  • کشف ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در داراب
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود