Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:41:37 GMT

امام جمعه کرج: جوانان ایرانی الگوی مردم جهان شده اند

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۲۹۴۴

امام جمعه کرج: جوانان ایرانی الگوی مردم جهان شده اند

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی عصر چهارشنبه در آیین پایانی دومین جشنواره جوان موفق استان البرز که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، افزود: امروز سالگرد چهل و دومین سال فجر انقلاب اسلامی را در شرایط کرونایی پشت سرگذاشتیم و مردم غیور و بصیر ایران بار دیگر در این روز حماسه ای بزرگ خلق کردند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره جوان موفق، اظهار داشت: انقلاب اسلامی به دست جوانان اتفاق افتاد و نقش اصلی را در سال های اولیه انقلاب جوانان به عهده داشتند به طوریکه با رهبری امام خمینی(ره) سلطنت طاغوت و سلسله شاهنشاهی از میان برداشته شد و حکومت مردم سالاری دینی را جایگزین کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه 42 سال از انقلاب گذشت و این کشور توسط جوانان حفاظت و حراست شد، خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس و همچنین دوران های مختلف پس از آن جوانان در تمام عرصه ها حضور داشتند و به خوبی درخشیدند.

وی اضافه کرد: انقلاب ما انقلاب فرهنگی، هویت بخش و جوان و انقلاب شکوفا شدن خصلت های ناب بود و در این میدان این مسیر هم باید با جوانان طی شود.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه ۲ سال از چله انقلاب گذشته و در این راستا باید گام های پخته تر و موثرتر برداشته شود، گفت: کارگزارانی که مسوولیت های اجرایی، قضایی و تقنینی جامعه را در اختیار خواهند داشت، باید با همان تربیت اولیه انقلاب و شور و باور در عرصه حاضر باشند.

وی با بیان اینکه لازمه ادامه انقلاب انگیزه و باورهایی است که انقلاب را تحقق بخشید و تثبیت و حفاظت کرد، اظهار داشت: در چله دوم انقلاب هم باید افرادی با همان شور و حال انقلاب همچون  افراد جهادی، اهل ایمان، آخرت گرا، آرمان خواه، ارزشی، ضد فساد و دشمن شناس باشندتا بتوانیم در مرحله جامعه سازی، دولت سازی و تمدن سازی به توفیقات لازم برسیم.

بدون حضور جوانان به اهداف انقلاب نمی رسیم

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه به اهداف انقلاب بدون حضور جوانان نخواهیم رسید، گفت: ایمان یکی از مهمترین شاخصه هایی است که ما را به هدفمان می رساند.

وی با اشاره به منویات امام خمینی (ره) در خصوص ایمان افزود: شما جوانان با قدرت ایمان این نهضت را تا اینجا آوردید و به پیروزی رساندید پس این قدرت ایمان را حفظ کنید و به فضل خدا از این به بعد هم با همت والای شما جوانان تتمه ریشه فساد و استکبار از بیخ و بن کنده خواهد شد.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه آنها بنا داشتند جوان های ما را فاسد کنند تا اینکه بی تفاوت شوند، تصریح کرد: در وهله اول باید مواظب باشیم فسادی متوجه جوانان ما نشود و آنچه ایمان جوان را مورد خدشه قرار می دهد، فساد است و عوامل فساد باید از بین برود.

وی با بیان اینکه یکی از آفات انقلاب بی تفاوتی است، خاطر نشان کرد: اگر جوانان ما بی تفاوت باشند، یعنی دشمن به هدف خود رسیده است.

وی افزود: جوانان استان، شهر و کشور نسبت به مسائل پیرامون اجتماعی خود نباید بی تفاوت باشند و هر کس به اندازه استعدادی که خدا به او داده، باید نسبت به آن اقدام موثر داشته باشد.

امام جمعه کرج تاکید کرد: دولت های استکباری تنها مانع و مهمترین مانع را برای رسیدن به منافع خود و استیلا بر منابع کشور را جوانان می دانند لذا با برنامه ریزی هایی که دارند تلاش می کنند جوانان را از ادامه فعالیت بازدارند و آن ها را فلج کنند.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان از امپراتوری های رسانه ای در اختیار خود استفاده می کنند و به بهترین نحو ممکن از آن ها بهره برداری می کنند و برای اینکه جوانان را زمین گیر کنند سعی دارند آن ها را به انواع مشغولیت ها سرگرم کنند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: دشمنان در ذهن جوانان ما مطالبی را القا می کنند تا موضوعات را به خوبی تشخیص ندهند و خود آگاهی را از انسان ها می گیرند و برخی اوقات عده ای را ناآگاه می کنند.

وی با بیان اینکه دشمن بر روی جوانان ما به دقت تمام جنگ شناختی انجام می دهد، اظهار داشت: گاهی اوقات جنگ های ترکیبی در موضوعات مختلف انجام می دهد و آن ها را در یک هجمه ای قرار می دهند تا نتوانند فعالیتی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: دشمنان  کارهای گوناگونی می کنند که مخاطبش جوان های ما باشند تا آن ها را تبدیل به عنصری کنند که فاقد ایمان، شجاعت و انگیزه باشد که البته تاکنون نتوانستند و بعد از این هم نخواهند توانست و خدا کمک کرده در مسیری بر خلاف مسیری که آنها ترسیم می کنند، حرکت کنیم.

وی با اشاره به روند برگزاری دومین جشنواره جوان موفق بیان داشت: برای این جشنواره ۶ هزار و ۲۰۰ رزومه به دبیرخانه آن آمد که در ۱۹ کارگروه مورد بررسی قرار گرفته است.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه ۲۷ رزومه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: از این تعداد ۱۳ نفر شایسته تشویق و ۱۴ نفر دیگر مورد تقدیر قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: در این جشنواره در سه محور جوان موفق کشاورز روستایی، جوان موفق سرباز و ایده نو  شایسته تقدیر و تشویق نداشته ایم و انتظار می‌رود جوانان در این حوزه‌ها اقدامات مؤثرتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در عرصه موسیقی و ادبیات شایسته تشویق انتخاب شد، اما کار فاخری ارائه نشده است، متذکر شد: بخش مادر جوان و موفق نیز به این جشنواره اضافه شد و ۲ نفر در این حوزه انتخاب شده اند.

در آیین پایانی دومین جشنواره جوان موفق «مسعود شاه پوری» دکترای مدیریت استراتژیک، معلول توان یاب «مجید رجب لو» مدیر عامل استارتاپ توان یاب، «هانیه کریمی» و «سیده حوریه رضوی»  از برگزیدگان بخش های مختلف این جشنواره شدند.

برچسب‌ها امام جمعه کرج انقلاب اسلامی ایران مقام معظم رهبری سید محمدمهدی حسینی همدانی کرج امام خمینی استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه کرج انقلاب اسلامی ایران مقام معظم رهبری امام جمعه کرج انقلاب اسلامی ایران مقام معظم رهبری کرج امام خمینی استان البرز اخبار کنکور آیت الله حسینی همدانی جشنواره جوان موفق خاطر نشان امام جمعه کرج استان البرز جوانان ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۲۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهامت و جسارت در دل جوانان ایرانی جوانه زد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، امام جمعه آشخانه در آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نماز گزاران با اشاره به سیلی ایران به اسرائیل گفت:با عملیات وعده صادق و رمز یا رسول الله یک سیلی به اسرائیل به تلافی حمله اسرائیل به کنسولی جمهوری اسلامی در سوریه زده شد.
حجت‌الاسلام جواد شریعتی نژاد افزود: مسئله اصلاً تعداد موشک‌های به زمین نشسته نیست، مسئله شکست هیمنه اسرائیل جنایتکار است، زیرا امروز جنگ؛ جنگ روایت‌ها و تفکر‌ها و اندیشه‌هاست بدین جهت نقش معلم در منطق صحیح فکر و اندیشه بسیار مهم است.
وی در ادامه بیان کرد: از نیروی انتظامی به خاطر اجرای طرح نور برای دفاع از حجاب و عفت زنان جامعه انقلابی و مبارزه با پدیده شوم بدحجابی و بی‌عفتی که ترفند توطئه دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی وانقلابی به راه انداخته‌اند تقدیر و تشکر وحمایت می‌کنیم.
شورا‌های جمهوری اسلامی از تک فکری بپرهیزند
امام جمعه شهر آشخانه در ادامه با اشاره به روز شورا گفت: هدف از تاسیس شورا در جمهوری اسلامی این بوده که مدیریت شهر و روستا برای خدمت رسانی به مردم از تک فکری بپرهیزند و به تفکر اجتماعی برسند چرا که خدمت رسانی مطلوب را به همراه دارد.
معلم باید امانت‌دار خوب تفکر و اندیشه شاگردانش باشد
خطیب جمعه آشخانه همچنین با اشاره به روز معلم گفت: کار تعلیم و تعلم بسیار کار سخت و دشواری است، زیرا تربیت انسان کار سختی است، اما اگر فردی را با اخلاق و شناخت معارف دین و عقاید اسلام آشنا کنیم بسیار لذت بخش و ثواب فراوانی دارد.
حجت‌الاسلام شریعتی نژاد اظهار کرد: معلم باید امانت‌دار خوب تفکر و اندیشه شاگردانش باشد، زیرا با تبیین خوب مباحث اخلاقی و اجتماعی و روانشناختی می‌شود انسان را خوب تربیت کرد.
وی همچنین به مناسبت روز ملی خلیج فارس به همه همسایگان خلیج فارس و به دنیای شرق و غرب عالم متذکر شد و افزود: که همیشه خلیج فارس در جمهوری اسلامی ایران فارس هست و فارس می‌ماند هیچکس حق تغییر نامش را ندارد و هیچکس حق ندارد جسارت کند.
حجت‌الاسلام شریعتی نژاد همچنین ادامه داد: نقش کارگران در تحقق شعار سال (رشد تولید و مشارکت مردم) بسیار نقش موثری است البته به شرط اینکه کارفرمایان حق کارگر را با مزایای حقوق کار به آنان پرداخت کنند و طبق ضوابط نگذارند که حقوقشان ضایع شود.

دیگر خبرها

  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • شهامت و جسارت در دل جوانان ایرانی جوانه زد
  • مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • شهید مطهری الگوی نخبگان فکری جبهه انقلاب است
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود