Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-05@23:17:11 GMT

دومین روز محاکمه ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۳۳۴۹

دومین روز محاکمه ترامپ

دادستان‌های پرونده محاکمه ترامپ در سنای آمریکا در روز دوم این دادگاه ضمن قرائت کیفرخواست استدلال کردند که یورش ۱۷ دی‌ماه « تروریست های داخلی» به ساختمان کنگره با آگاهی ترامپ و برنامه ریزی قبلی انجام شده است.     به گزارش ایرنا، دومین روز محاکمه ترامپ با اتهام «تحریک به شورش» در سنای آمریکا از ظهر چهارشنبه آغاز شد و ابتدا جیمی راسکین مدیر هیات دادستان‌های منتخب مجلس نمایندگان استدلال‌های خود را ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی در پاسخ به اظهارات روز گذشته وکلای مدافع ترامپ، گفت: برخی فکر می‌کنند این دادگاه یک مسابقه وکلا یا حتی بدتر ، یک رقابت بین احزاب سیاسی است. هیچکدام نیست، لحظه‌ای از حقیقت برای آمریکا است. پدر مرحوم من، مارکوس راسکین زمانی نوشت دموکراسی به زمینی برای ایستادن نیاز دارد و این، زمین حقیقت است.     راسکین اظهار کرد: آمریکا به حقیقت در مورد نقش ترامپ رئیس جمهوری سابق در تحریک شورش در ۶ ژانویه نیاز دارد ، زیرا دولت ما را تهدید کرد و به راحتی آن را مختل کرد. ‌توانست انتقال صلح‌آمیز قدرت در ایالات متحده را برای اولین بار در ۲۳۳ سال نابود کند .   این عضو مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: روز گذشته با توصیه رئیس جمهوری ترامپ پیشنهاد شد که این واقعا مانند یک حادثه بسیار بد یا یک فاجعه طبیعی است که در آن افراد زیادی در جامعه زخمی یا کشته می شوند.   راسکین اضافه کرد: او فقط به دنبال کسی است که مقصر باشد و این یک واکنش طبیعی انسان طبق توصیه رئیس جمهوری است. اما کاملا ناعادلانه است که تصور شد ترامپ همچون یک نظاره‌گر بی‌گناه در این فاجعه است و مرتکب هیچ اشتباهی نشده است.     پس از راسکین، جو نگاس دیگر دادستان این پرونده در جایگاه قرار گرفت تا کیفرخواست را قرائت کند و گفت:  در آن روز پنج نفر جان خود را از دست دادند.   او تصاویری را نشان داد که یکی می‌گفت اگر فرصتی فراهم شود پنس را می کشیم و دیگر می‌گفت قصد شلیک به سر پلوسی را دارد... بسیاری گفتند که آنها دستورهای ترامپ را دنبال می‌کردند.   نگاس از سخنان خود ترامپ استفاده کرد تا نشان دهد که چگونه ترامپ در سخنرانی ۱۷ دی‌ماه دروغ گفت که انتخابات از او به سرقت رفته و هدف او این بود که پیروانش در این مورد کاری کنند.   وی به نکته انکارناپذیر دیگری هم اشاره کرد و گفت هنگامی که جمعیت حمله کردند؛ او می‌توانست بلافاصله و با زور برای جلوگیری از خشونت مداخله کند. او به تنهایی این قدرت را داشت اما انجام نداد.   دادستان‌های استیضاح همچنین کلیپی از جان کلی رئیس دفتر سابق رئیس جمهوری به نمایش درآوردند که می‌گفت ترامپ دقیقا می‌دانست درباره چه چیزی صحبت می‌کند و با چه کسی صحبت می‌کند و آنچه در ۱۷ دی‌ماه اتفاق افتاد به همین دلیل تعجب آور نبود .   نگاس همچنین کلیپ‌هایی از اظهارات مختلف ترامپ منتشر کرد که تنها راه باخت خود را سرقت انتخابات می‌دانست و تنها راهی که بایدن می‌تواند آن را انجام دهد.   این عضو مجلس نمایندگان با تاکید بر اینکه ترامپ می‌دانست وقتی روی تریبون می‌رود، آنها منتظر دستور او هستند. این واضح است که فقط یک سخنرانی نبوده است. فقط اتفاق نیفتاده است. این بخشی از یک تلاش طولانی مدت با دستورالعمل بسیار خاصی بود: در ۱۷ دی‌ماه حاضر شوید و افراد را به مبارزه با تایید نتیجه دعوت کنید.   نگاس فیلم جمعیتی را در سخنرانی ترامپ در آن روز نشان داد که شعار می‌دادند «برای ترامپ بجنگ، برای ترامپ بجنگ!" و ترامپ پاسخ می‌داد: شما باید مردم خود (نمایندگان) را به جنگ وادار کنید" .... "ما می جنگیم. ما مثل جهنم می‌جنگیم و اگر مثل جهنم جنگ نکنیم، شما دیگر کشوری نخواهید داشت. "         

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: رئیس جمهوری ۱۷ دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۳۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت

به گزارش قدس آنلاین، رابرت دنیرو در مصاحبه با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: «از تحقیرکردن او خسته شده‌ام... او واقعا و حقیقتا یک آدم بیمار است.»
این بازیگر در پاسخ به پرسشی درخصوص تمایل او به بازی در نقش ترامپ، صریحا گفت که هرگز این کار را انجام نخواهد داد، زیرا رئیس‌جمهور سابق حتا یک «ویژگی مثبت» نیز ندارد.او سپس حامیان ترامپ را نشانه گرفت و گفت: «فکر نمی‌کنم آنها متوجه باشند که اگر او خدانکرده دوباره رئیس جمهور شود، چقدر خطرناک است. فکر می‌کنم آنها واقعا درک نمی‌کنند. از منظر تاریخی، در آلمان نازی این اتفاق در مورد هیتلر افتاد. او را جدی نمی‌گرفتند. شبیه دلقک‌هاست. مثل یک ابله رفتار می‌کند. [بنیتو] موسولینی همین‌طور.»

این بازیگر ٨٠ ساله چشم‌انداز خود از انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا را نیز ارائه داد. «بلبشویی فراتر از تصور ما به وقوع خواهد پیوست.»«مسئله درست و غلط است. این مرد یک هیولاست. فراتر از اشتباه است. تقریباً شبیه این است که می‌خواهد وحشتناک‌ترین کارهایی را که به ذهنش می‌رسد، انجام دهد... تا کفر ما را درآورد؟ نمی‌دانم اسمش را چه بگذارم ولی خیلی ترسناک است.»دنیرو در پایان مستقیما ترامپ و هیتلر را کنار هم نشاند و گفت: «...وقتی بچه بودم می‌گفتم هیتلر یک کابوس است. [در آمریکا] هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد. اما اکنون ممکن به نظر می‌رسد.»

در طول چهارسال ریاست جمهوری ترامپ، سیاست‌ها و رفتارهای وی یکی از مواردی بود که در نطق‌های برندگان و مجریان جشنواره‌ها و مراسم‌های سینمایی معمولا مورد انتقاد قرار می‌گرفت.دنیرو یکی از هنرمندانی است که چندین مرتبه به ترامپ حمله کرده است. این هنرپیشه مطرح هالیوود در مصاحبه‌ای در دسامبر ۲٠۱٧ با روزنامه نیویورک تایمز او را فردی «بی‌مقدار و عوضی» خوانده بود. او هم‌چنین در مصاحبه‌ای با روزنامه ایندیپندنت در سال ۲٠۱٩، گفته بود که ترامپ تنها به یک چیز اهمیت می‌دهد و آن این است که «رئیس» باشد و نسبت به خطرات انتخاب وی به عنوان رییس‌جمهور آمریکا هشدار داده بود.براساس آخرین نظرسنجی‌ها، بایدن، نامزد احتمالی حزب دموکرات، فاصله بسیار کمی با ترامپ، نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه، دارد و حتی در برخی از این نظرپرسی‌ها از رقیب خود عقب‌تر است. سیاست‌های بایدن درخصوص جنگ اکراین و غزه و همچنین مسائل اقتصادی، نارضایتی‌های عمیقی در جامعه آمریکا پدید آورده و پایگاه اجتماعی مرد شماره یک کاخ سفید را متزلزل ساخته است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین