Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) در ماه ژانویه تجربیاتی را انجام دادند تا دریابند زدن ماسک پارچه‌ای روی یک ماسک پزشکی سه‌لایه و گره زدن بندهای گوشی ماسک جراحی و بعد تو زدن بخش اضافی نزدیک صورت چه اثری می‌تواند بر محافظت در برابر انتقال ویروس کرونا داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها دریافتند که هر دوی این شیوه‌ها در شبیه‌سازی‌های آزمایشگاهی تا بیش از ۹۰ درصد باعث کاهش قرارگیری در معرض ذرات «هواپخش» (آئروسل) تا بیش از ۹۰ درصد در شبیه‌سازی‌های آزمایشگاهی کمک می‌کند.

داده‌ها همچنین نشان داد که ماسک زدن در مقایسه با اصلا ماسک نزدن به کاهش تماس با ذزات هواپخش در اندازه قطرک‌های تنفس انتقال‌دهنده  کووید-۱۹ کمک می‌کند.

راشل ولنسکی، مدیر CDC به خبرنگاران گفت این تجربیات نشان می‌دهند که «ماسک موثر است و هنگامی که ماسک اندازه صورت شما باشد و به درستی پوشیده شود، بیشترین تاثیر را دارد.»

ولنسکی افزود استفاده از وسائل چندبار مصرف برای اندازه کردن ماسک روی صورت هم گزینه مناسبی است

نتایج یک تجربه دیگر نشان داد که ماسک‌های پزشکی گره‌زده‌نشده به تنهایی در یک سرفه شبیه‌سازی‌شده از عبور ۴۲ ذرات هواپخش جلوگیری می‌کنند و در استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای به تنهایی این رقم ۴۴.۳ درصد است.

همراه کردن ماسک پزشکی و ماسه پارچه‌ای مانع از عبور ۹۲.۵ درصد ذرات ناشی از سرفه شد.

در یک تجربه دیگر انتشار کروناویروس در هنگام تنفس در شرایطی که یک یا هر دو نفر به درستی ماسک زده‌اند، شبیه‌سازی شد. در سناریوی اول که فقط یک منبع پخش‌کننده ذرات هواپخش ماسک داشت، با استفاده از دو ماسک روی هم تماس با کروناویروس ۸۲.۲ درصد کاهش یافت و هنگام استفاده از ماسک جراحی گره‌زده کاملا چسبیده روی صورت و توزده شده این رقم ۶۲.۹ درصد بود.

هنگامی که هر دو  منبع تولیدکننده و دریافت‌کننده ذرات هواپخش ایجاد شده در شبیه‌سازی تنفس دو ماسک روی هم و چسبیده به صورت  یا ماسک‌های گره‌زده یا تو زده پزشکی داشتند، میزان تماس دریافت‌کننده با ذرات هواپخش به ترتیب ۹۶.۴ و ۹۵.۹ درصد کاهش یافت.

جان بروکس، مدیر پزشکی CDC به خبرنگاران گفت در حالیکه گونه‌های واگیرتر ویروس در جامعه در حال گردش هستند، «هر کاری بتوانیم انجام دهیم تا ماسک بهتر اندازه صورت باشد و روی آن بچسبد، باعث می‌شود ماسک بهتر کار کند و ما سریع‌تر می‌توانیم پاندمی کرونا را پایان دهیم.»

کد خبر 584351 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس ذرات هواپخش شبیه سازی ماسک روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۳۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی در ۳ حوزه ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، رباتیک، فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

ورزش‌‎های دیجیتال و فیجیتال در ۳ سطح /دانشگاهی، استانی و ملی

۱- دیجیتال «فیفا ۲۰۲۴، E-football»،

۲- فیجیتال «مینی فوتبال فیجیتال، مینی بسکتبال فیجیتال»

۳- حرکتی «kinect» «دوچرخه سواری، تنیس، تنیس روی میز، رزمی»

ورزش‌های رباتیک در ۲ سطح / استانی، ملی/

۱- مسابقات ربات‌های واقعی «مسابقه خودرو‌های خودران، مسابقه فوتبال اندازه کوچک، مسابقه دوی ربات‌های انسان نما»

۲- مسابقات شبیه سازی «مسابقه شبیه سازی فوتبال ۳ بعدی، مسابقه شبیه سازی خودرو‌های خودران»

۳- مسابقات لیگ نوآوری و خلاقیت «طراحی و ساخت ربات‌های صخره نورد، شناگرو ایده‌های آزاد»

فناوری و نوآوری در ورزش

۱- تحلیل‌های عملکردی در سطح ملی «تحلیل داوری صحنه‌های ورزشی، پیش‌بینی درصد مالکیت توپ در مسابقه، تحلیل بیومکانیکی و آسیب شناسی فعالیت ورزشی»

۲- طراحی و برنامه‌نویسی در دو سطح استانی و ملی «طراحی اپلیکیشن ورزشی، طراحی صنعتی محصول ورزش، شبیه سازی الکترونیکی ابزار ارزیابی در ورزش»

گفتنی است؛ ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی با امکان ثبت‌نام کلیه دانشجویان از تمام رشته‌ها و دانشگاه‌های سراسر کشور از ۲۷ فروردین ماه آغاز شده است و تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس Setav.ir/stso نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • تازه‌ترین شواهد از وجود سیاره X در لبه تاریک منظومه شمسی
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد