Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@03:15:59 GMT

بایدن: برای مقابله با چین تیمی ویژه تشکیل داده‌ایم

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۴۰۳۲

بایدن: برای مقابله با چین تیمی ویژه تشکیل داده‌ایم

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، جو بایدن که روز چهارشنبه به وقت محلی برای دیدار با نیروهای وزارت دفاع آمریکا به ساختمان پنتاگون رفته است، در همان ابتدا از آزادی «لجین الهذلول» یک زن فعال مدنی عربستانی که به دلیل اعتراض به رفتار حکومت سعودی و مخالفت آن با رانندگی زنان بازداشت بوده است، استقبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آزادی الهذلول بعداز یک هزار روز بازداشت در زندان های سعودی را یک «خبر خوب» خواند و از اعمال تحریم علیه فرماندهان ارتش میانمار به خاطر نقشی که در کودتای این کشور داشته‌اند، سخن گفت.

این فعال عربستانی به بیش از ۵ سال زندان محکوم شده بود.

آل سعود که به نظر می رسد خود را برای دوران بعداز ترامپ حامی خود آماده می کنند، چند روز قبل از آزاد کردن الهذلول در اقدامی بی سابقه، حکم اعدام «علی النمر» را به ۱۰ سال حبس کاهش دادند.

علی النمر برادر زاده «نمر النمر» روحانی شیعه معروف عربستانی است که به دست نیروهای امنیتی رژیم سعودی در سال ۲۰۱۶ به اتهام واهی تروریسم و تحریک اعتراضات مردم اعدام شد.

وضعیت حقوق بشر در عربستان سعودی در سال‌های گذشته با انتقادهای فراوان کشورها و محافل مختلف بین المللی همراه بوده است.

اکنون سعودی ها با یک چالش بزرگتر مواجه هستند و آن پرونده قتل «جمال خاشقچی» در استانبول ترکیه است، بایدن نسبت به این پرونده حساسیت زیادی نشان داده و حالا همه در انتظار برخورد او با قاتلان خاشقچی هستند.

سخنگوی کاخ سفید هم اعلام کرده بود مدیر اطلاعات ملی آمریکا در حال تهیه گزارشی غیرمحرمانه درباره قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد حاکمان فعلی ریاض برای ارائه به کنگره است.

خاشقچی در مهرماه ۱۳۹۸ در کنسولگری ریاض در استانبول ترکیه به قتل رسید و تاکنون از سرنوشت جسد وی هیچ خبری منتشر نشده است.

تعهد بایدن برای پایان دادن به جنگ ها

بایدن همچنین درباره پنتاگون و نیروی نظامی آمریکا اظهار کرد: من نخستین رئیس جمهوری در ۴۰ سال گذشته هستم که دارای یک پسر یا دختری است که در منطقه جنگی خدمت می‌کند و متعهد می‌شود به جنگ‌هایی که مدت زیادی ادامه داشته است، پایان دهد.

وی خطاب به نیروهای مسلح آمریکا گفت: من هرگز، هرگز شما را بی آبرو نخواهم کرد. هرگز به شما بی‌احترامی نخواهم کرد. هرگز کاری را که انجام می‌دهید سیاسی نمی‌کنم.

تیم ویژه پرونده چین

رئیس جمهوری آمریکا همچنین از تشکیل یک کارگروه ویژه درباره چین خبر داد که توصیه‌هایش را در اختیار وزیر دفاع قرار می‌دهد و گفت: اینگونه ما با چالش چین روبرو خواهیم شد.

بایدن افزود که بررسی جدیدی در مورد نحوه استقرار ارتش آمریکا برای بازدارندگی چین در اقیانوس آرام سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد این تیم به "ترسیم یک مسیر قوی در پیشبرد امور مربوط به چین" کمک می‌کند.

وی گفت: این کار به تلاش‌های دولت، همکاری دو حزب در کنگره، اتحادها و شراکت‌های قوی احتیاج دارد. اینگونه ما با چالش چین روبرو خواهیم شد و اطمینان خواهیم داد که مردم آمریکا در رقابت آینده پیروز می‌شوند.

هدف این اقدام که توسط وزارت دفاع به عنوان "دوران فعالیت شدید" یاد شده، آن است که یافته‌های خود را ظرف چهار ماه به لوید آستین وزیر دفاع ارائه دهد اما انتظار نمی‌رود که گزارش آن به صورت عمومی منتشر شود.

الی رانتر معاون سابق مشاور امنیت ملی بایدن که به وزارت دفاع پیوسته و به عنوان دستیار لوید آستین در بخش چین فعالیت دارد، تعداد این کارگروه را حداکثر 15 نفر اعلام کرده است.

بر اساس گزارش‌برگی که پنتاگون منتشر کرده است، اعضای این تیم یک نگاه عمیقی به استراتژی پنتاگون، مفاهیم عملیاتی، ساختارهای فناوری و نظامی، وضعیت استقرار نیروها و مدیریت آنها، اطلاعات، ائتلاف‌ها، شراکت‌ها و روابط نظامی با چین خواهند داشت.

در دولت ترامپ هم وزارت دفاع خود را به سمت تمرکز بیشتر بر روی چین سوق یافت و با افزایش منابع به اقیانوس آرام، معاون جدیدی را در پنتاگون برای تمرکز انحصاری بر پکن ایجاد کرد.

به نظر می‌رسد، موضوع چین و ضرورت مقابله با آن، وجه مشترک دیگری بین دولت بایدن و ترامپ است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دهه فجر واکسیناسیون کرونا در ایران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر راهپیمایی 22 بهمن بایدن آمریکا چین مقابله تیم ویژه دهه فجر واکسیناسیون کرونا در ایران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر راهپیمایی 22 بهمن وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۴۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور تشکیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان گفت: همانگونه که کشور ما در بخش نظامی پیشرفت کرده و می‌تواند عملیات وعده صادق را در یک اعلان رسمی انجام و به نتیجه برساند، باید در بخش اقتصاد نیز در همین تراز قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت توجه دولت و دولتمردان به عملیات هوشمند و گسترده در بخش سامان دادن به اقتصاد کشور افزود: دولت، بانک مرکزی، وزارت امور خارجه و اقتصاد و بخش خصوصی باید در کنار هم قرار گیرند تا بتوانند اقدامات روشن و نقطه زن در داخل کشور علیه سوداگران اقتصادی و علیه دشمنان خارجی عملیاتی کنند.

وی گفت: باید با تشکیل مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور، رنج چند ساله تورم و کاهش ارزش پول ملی را به پایان رساند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه امروز خیابان‌های آمریکا و اروپا پر از نسلی است که آماده قیام همه جانبه برای دفاع از مظلوم هستند تصریح کرد: امروز نتیجه نامه رهبری به جوانان اروپا به نتیجه رسیده و جنبش دانشجویی با به دست گرفتن پرچم دفاع از مظلوم باعث شده دانشگاه‌های اروپا و آمریکا به دفاع از فلسطین قیام کنند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: درست است که فلسطین و غزه زیر آتش قرار گرفته و تاکنون در این منطقه ۱۰۰ هزار شهید و مجروح تقدیم جهان اسلام شده است، اما دنیا باید خود را برای تحولات بزرگی که در آینده نزدیک اتفاق می‌افتاد و نتیجه آن به رسمیت شناختن کشور فلسطین خواهد بود آماده کند.

کد خبر 6095662

دیگر خبرها

  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • هم‌تیمی مسی لو داد: او خیلی انگلیسی بلد نیست
  • مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور تشکیل شود
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه