Web Analytics Made Easy - Statcounter

سپیده طیب قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال ۱۳۹۹ حدود ۶۰۲ کلاس درس برای احداث در استان در نظر گرفته شده از این تعداد ۱۹۰ کلاس در مهرماه و ۴۱۲ کلاس درس نیز در ایام دهه فجر آماده سازی شد.

وی اضافه کرد: برای ساخت این تعداد کلاس درس آماده حدود یک‌هزار میلیاردریال هزینه شده که از محل اعتبارات ملی و استانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: طی سال گذشته، ۴۷۶ کلاس ساخته و تحویل آموزش و پرورش استان شد.

طیب قاسمی ادامه داد: در مجموع در دولت دوازدهم ۲ هزار و ۱۱ کلاس درس با اعتبار ۲ هزار و ۲۴۴ میلیاردریال احداث شده است.

وی اضافه کرد: ۴۱۹ کلاس و ۳۸۴ مدرسه کانکسی در استان وجود دارد و برچیدن کانکسهایی با جمعیت بالای ۲۰ نفر در اولویت کارهای نوسازی استان است.

آذربایجان غربی با دارا بودن ۶۲۵ هزار دانش آموز و پنج هزار مدرسه در قالب ۱۷ هزار کلاس فیزیکی از استان‌هایی به شمار می رود که دارای کمترین سرانه فضای آموزشی در کشور بوده و نیاز به نوسازی مدارس در کنار احداث فضاهای آموزشی جدید به میزان بسیار زیادی در آن احساس می شود.

طبق اظهارات مسوولان حوزه زیرساخت های آموزشی، میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۱۸ و در استان ۴.۰۵ مترمربع بوده که برای رسیدن به متوسط کشوری چهارهزار و ۵۰۰ مدرسه نیاز است و این استان راهی ۱۰ ساله برای رسیدن به میانگین کشوری در عرصه فضای آموزشی دارد.

برچسب‌ها آذربایجان غربی ارومیه مدرسه آنلاین خیران مدرسه ساز مدرسه سازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارومیه مدرسه آنلاین آذربایجان غربی ارومیه مدرسه آنلاین خیران مدرسه ساز مدرسه سازی اخبار کنکور آذربایجان غربی کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۴۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدجعفر عظمائی افزود: ۴۹ فقره پروانه بهره‌برداری معدن (بهره‌برداری از معدن جدید) با میزان سرمایه‌گذاری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۰۰ نفر در سال گذشته صادر شده که درمقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش ۵۳ درصدی داشته است.

وی گفت: پارسال ۲۹ فقره گواهی کشف معدن با مساحت حدود ۱۶۲ کیلومتر مربع صادر شده است که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳برابر در مساحت افزایش یافته که این موضوع نیز افزایش علاقه مندی برای توسعه فعالیت‌های معدنی در استان را نشان می‌دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به احیا و فعال سازی ۳۰ معدن در سال ۱۴۰۲ افزود: پارسال حدود ۲.۳ همت حقوق دولتی معادن در این استان وصول شد.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی