Web Analytics Made Easy - Statcounter

سال 1373 موزه سینما ایران در خانه‌ای قدیمی در خیابان لاله‌زار ‌ـ مهد سینماهای ایران‌ـ قرار داشت که بنا به دلایلی این موزه از لاله‌زار به شمال شهر در خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از زعفرانیه، باغ فردوس کوچ کرد.

باغی که متعلق به حسینعلی خان معیرالممالک رئیس خزانه و ضرابخانه سلطنتی بود. این باغ زیبا در فاصله سال‌های 1250 تا 1264 هجری قمری در دوران سلطنت محمد شاه قاجار ساخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال 1316 خورشیدی مدرسه شاپور شد و سال 1350 دفتر فرح پهلوی آن را خرید و در اختیار سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران قرار داد و با پیروزی انقلاب اسلامی، باغ فردوس میزبان مرکز آموزش اسلامی فیلمسازی شد که سال 1376 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و سال 1381 به دست رئیس‌جمهور وقت پشت قباله سینمای ایران افتاد. 
 

کد خبر 584110 برچسب‌ها همشهری محله خانه سینما تاریخ عمومی ایران پردیس‌های سینمایی موزه‌ سینما

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله خانه سینما تاریخ عمومی ایران پردیس های سینمایی موزه سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۴۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس اهدا شد 

 پیراهن تیم ملی فوتسال کشورمان که در روز‌های اخیر عنوان قهرمانی مسابقات جام ملت‌های آسیا را بدست آورده بود، توسط مهدی تاج به موزه دفاع مقدس در کرمان اهدا شد.

رئیس فدراسیون فوتبال امروز به همراه جمعی از مدیران فوتبال استان کرمان با حضور در موزه دفاع مقدس کرمان از این موزه دیدن کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس اهدا شد 
  • جزئیات مست عشق؛ مولانا و شمس در پرده سینما
  • خانه موزه‌ای در تهران که نماد عقل و عشق است
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • اردیبهشت زمان سفر سرزمین لاله های سر به زیر
  • ۳ رمان نوجوان تألیفی پیشنهاد خرید هادی خورشاهیان از نمایشگاه
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • (تصاویر) خانه موزه شهید مطهری
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان