Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمیدرضا دبیری با بیان اینکه دستجات ملخ بعد از ۱۰ اسفند وارد فارس می‌شوند و فارس آمادگی لازم برای مبارزه با این آفت را دارد، گفت: پیش‌بینی سازمان حفظ نباتات برای هجوم ملخ‌ها اوایل اسفند است، اما با توجه به اینکه در فارس باران نداریم و مسیر باد‌ها نیز به سمت فارس نیست رسیدن ملخ‌ها به فارس با تاخیر روبه‌رو می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه هجوم این ملخ‌ها وابسته به شرایط آب و هوایی است، عنوان کرد: آمادگاه‌های فارس در آماده‌باش هستند، تجهیزات و امکانات ایمنی نیز فراهم شده است و سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی امروز مجددا اعتباری برای تأمین سوخت خودرو‌ها اختصاص داد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه معمولاً ۱۲ تا ۱۴ شهرستان فارس درگیر این آفت می‌شوند به طور مثال دو سال پیش ۱۴ شهرستان و سال گذشته ۱۲ شهرستان فارس درگیر بودند، افزود: در شهرستان‌های غربی و جنوبی مثل ممسنی، رستم، کازرون، فراشبند، لارستان، لامرد، مهر، خنج، گراش، داراب، جهرم درگیر مبارزه با ملخ می‌شویم و در برخی شهرستان‌ها نیز فقط ردیابی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی فارس ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس بارانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،مدیرکل هواشناسی فارس از ورود سامانه بارشی از ظهر امروز به استان خبر داد و گفت: این سامانه بارشی، تا فردا در استان فعالیت دارد.
مسعود حقیقت افزود: این سامانه با رعد و برق و صاعقه، وزش باد و حتی در برخی نقاط هم بارش تگرگ همراه خواهد بود.
او با بیان اینکه این سامانه در شهرستان‌های کازرون، مرودشت، سپیدان، شیراز، سروستان، خفر، فسا، استهبان، نی‌ریز و داراب  همچنین در نیمه جنوبی و در شهرستان‌های فیروزآباد، قیر و کارزین، فراشبند، لار و لامرد، داراب و زرین دشت  فعال است که می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر شود.
 در روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری هم  سامانه بارشی قوی وارد استان می‌شود.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان درگیر مداخلات جوی
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • فارس بارانی می‌شود
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان