Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:44:42 GMT

چهار هزار و ۴۲۲ آزمایش تشخیصی کرونا در خمین انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۴۹۳۸

چهار هزار و ۴۲۲ آزمایش تشخیصی کرونا در خمین انجام شد

دکتر «مجتبی دیده‌دار» روز پنجشنبه با بیان اینکه واکسیناسیون سراسری کادر درمان همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در زادگاه امام راحل آغاز شده است، افزود: واکسن کرونا زمانی در راستای ریشه‌کنی بیماری اثر دارد که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از سوی مردم همراه شود.

وی توضیح داد: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت در مرحله نخست تزریق واکسن کرونا، مدافعان سلامت بخش آی سی یو که بیماران کووید ۱۹ در آن بستری هستند این واکسن ر دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد:  تا کنون پنج نفر از کادر درمان خمین واکسن کرونا را دریافت کردند و حال این افراد خوب است.
دکتر دیده‌دار اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا در این شهرستان خدمات درمانی و بهداشتی خوبی به شهروندان ارایه شده است و  واکسن کرونا سبب ایجاد آرامش در جامعه می‌شود.
وی افزود: این تصور اشتباه است که واکسن به تنهایی می‌تواند با بیماری کرونا مقابله کند و کمترین سهل‌انگاری در رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند دردسرساز شده و شرایط موج چهارم بیماری را هموار کند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین اضافه کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون یک‌هزار و ۴۳۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خمین بهبود یافته وو ۱۱۲ نفر نیز جانشان را از دست داده‌اند.
نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در استان مرکزی، اول اسفندماه پارسال در اراک، پس از قم به ثبت رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان مرکزی خمین واکسن دانشگاه های علوم پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان مرکزی خمین ویروس کرونا استان مرکزی خمین واکسن دانشگاه های علوم پزشکی بهداشت و سلامت اخبار کنکور واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۴۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۶ تا ۱۳ اردیبهشت، هفته جهانی واکسیناسیون نام گذاری شده است و در این راستا مجتمع حضرت رسول اکرم (ص) نیز براساس آمار سال ۱۴۰۲ بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون ارائه کرده است.

خدمت واکسیناسیون از بدو تولد تا دوره سالمندی براساس پروتکل کشوری و به صورت رایگان انجام می‌شود.

واکسیناسیون روشی برای کنترل حذف و ریشه کنی بیماری‌های واگیردار است. واکسن با پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها و برخی سرطان‌ها و بیماری‌ها مانند فلج اطفال سطح کیفی زندگی را بهتر می‌کند. واکسیناسیون به نوعی آمادگی سیستم ایمنی بدن انسان را افزایش می‌دهد و نه تنها برای کودکان بلکه برای تمام سنین مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون