Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نماینده مردم زنجان در مجلس با بیان اینکه تنها راه‌حل مسئولان در مقابل تحریم‌های ظالمانه آمریکا، فقط دور زدن تحریم‌ها بود، گفت: مسئولان نتوانستند از فرصت تحریم به نفع کشور استفاده کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  زنجان ، مصطفی طاهری صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر دفاع برگزار شد اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یعنی درون‌‌زایی و برون‌گرایی و این به آن معناست که از ظرفیت‌های داخلی هرچقدر می‌توانیم باید استفاده کنیم و در کنار این موضوع نگاهی هم به ظرفیت‌های خارجی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در مجلس یک کارگروهی در زمینه اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است، گفت: در این کارگروه در زمینه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌های داخل بحث می‌شود. همینطور در این کارگروه تلاش می‌کنیم راهکارهایی به دست بیاوریم که از خام‌فروشی جلوگیری کنیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با ابراز تاسف از اینکه مسئولان کشورمان از فرصت تحریم در داخل کشور استفاده نکردند، گفت: اگر مسئولان ما همانند دوران جنگ از فرصت تحریم استفاده می‌کردند وضعیت کشور به این شکل نمی‌شد. متاسفانه در این سال‌ها فقط سعی کردیم که طوری برنامه‌ریزی کنیم تحریم‌ها را دور بزنیم.

وی با بیان اینکه اگر سعی می‌شد به جای دور زدن تحریم‌ها، به ظرفیت داخلی کشور تکیه کنیم، گفت: دور زدن تحریم‌های نفتی در برخی از مقاطع زمانی جواب می‌داد که دولت قبلی توانست آن را به خوبی انجام دهد و متاسفانه دولت فعلی همان کار دور زدن تحریم‌های نفتی را نتوانست به خوبی انجام دهد و با بحران تحریم نفت مواجه شدیم.

میرتاج‌الدینی: عده‌ای در داخل می‌خواهند سفر قالیباف به روسیه را کوچک نشان دهندوزیر دفاع صبح امروز وارد استان زنجان شد + برنامه‌هاتحقق عینی اقتصاد مقاومتی در ‌زنجان / قطب اصلاح نژاد دام سبک ایران کجاست؟ + فیلم

طاهری با اشاره به اینکه 4.5 میلیون بشکه نفت روزانه در کشور تولید می‌شود، گفت: نصف این تولید در داخل استفاده می‌شود و نصف دیگر آن با مکافات زیادی صادر می‌شود و اگر در سال‌های گذشته به جای دور زدن تحریم‌ها، به ظرفیت داخل کشور مبنی بر ایجاد فرآوری نفت وقت گذاشته می‌شد خیلی از مشکلات کشور حل می‌شد و اصلا تحریم نفت معنی نداشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حتما باید برای اقتصاد مقاومتی در استان برنامه داشته باشیم، گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان باید مطالعه تئوری انجام بدهیم. در حال حاضر در تولید ناخالص ملی از میانگین کشور پایین هستیم و باید نخست سعی شود این ضعف را بهبود ببخشیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه در استان زنجان به خصوص در ابهر و خرمدره با مشکل کمبود آب مواجه هستیم، گفت: دیگر نمی‌توانیم در آن مناطق صنعت احداث کنیم. تا چند سال آینده در آن مناطق مشکل آب شرب به وجود خواهد آمد و اصلا آبی برای صنعت نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه در استان زنجان باید نخست مطالعه شود که در کدام حوزه سرمایه‌گذاری شود، گفت: سرمایه‌گذاری 70 هزار میلیارد ریالی که اخیرا سبب شد چند واحد صنعتی در استان افتتاح شد بسیار مبارک است ولی اگر این حجم سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و صنایع دستی هزینه می‌شد قطعا کارایی بالاتری داشت. ما باید امروزه به سمت استفاده از حوزه گردشگری برویم تا ثروت و سرمایه را به استان جذب کنیم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دور زدن تحریم ها اقتصاد مقاومتی فرصت تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۴۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه این هفته در ۲ حوزه انتخابیه استان خوزستان برگزار می‌شود، باید از سوی مردم این ۲ حوزه انتخابیه جدی گرفته شود و انتخابات باید همانند مرحله اول با مشارکت پرشور مردم همراه باشد.

وی افزود: مردم باید همانگونه که در مرحله اول با شور و نشاط شرکت کنند و انتخاباتی از روی آگاهی و بررسی داشتند در این دوره با همان اهمیت مشارکت کنند و افراد اصلح را راهی خانه ملت کنند.

حجت الاسلام اخوان صباغ تاکید کرد: اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به مراتب اهمیت بیشتری نسبت به مرحله دوم دارد چرا که ۵۰ درصد افراد راه یافته به این مرحله با رأی مردم به مجلس می‌روند و نماینده مردم آن حوزه انتخابیه می‌شوند به همین دلیل هر چه مشارکت آگاهانه و پرشورتر باشد، افراد اصلح‌تری راهی خانه ملت می‌شوند و می‌توانند تأثیر مثبت‌تری بر شرایط قانونگذاری در کشور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی در روز ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

بر این اساس در استان خوزستان، انتخابات برای انتخاب ۲ نماینده از سه نماینده حوزه انتخابیه آبادان و نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر به دور دوم رفته است.

کد خبر 6099422

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: با فروش فیلترشکن به مردم یاد دادیم که می‌توانند خلاف کنند
  • مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است
  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن