Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،کرم گودرزی مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده، پرونده روستا‌های واجد شرایط گازرسانی شده لرستان در سال ۱۴۰۱ بسته می‌شود، چون اکنون تنها حدود ۹ درصد روستا‌های استان گاز ندارند.

کرم گودرزی در پانزدهمین نشست خبری مجازی مدیران با رسانه‌های استان افزود: اکنون ۳۳۵ هزار خانوار شهری و ۱۵۳ هزار و ۸۴۴ خانوار روستایی در یک هزار و ۸۸۱ روستا از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: از ۴۸۸ روستای لرستان که تاکنون گازرسانی نشده، عملیات اجرایی ۱۹۲ روستا در حال انجام، همچنین ۲۶ روستا در مرحله انتخاب پیمانکار و ۹۸ روستا بازاریابی و طراحی آن‌ها انجام شده و ۱۷۲ روستا در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ گازرسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با بیان اینکه میانگین درصد بهره مندی روستا‌ها در کشور از گاز طبیعی ۸۴.۴ درصد است که در لرستان این رقم ۹۱ درصد است، تصریح کرد: با اجرای طرح گازرسانی علاوه بر اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان، کمک مهمی به حفظ محیط زیست می‌شود.

گودرزی اظهار داشت: در روستا‌های دارای طرح هادی هیچ مشکلی برای گازرسانی آن‌ها نداریم، اما در برخی روستا‌ها متقاضیان خارج از طرح هادی قرار دارند، چون این روستا‌ها فاقد مجوز هستند نمی‌توانیم خدمات بدهیم.

او افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸۵ روستا و ۲۴۹ واحد صنعتی در لرستان گازرسانی شده است و اکنون استان از نظر استاندارد‌ها و شاخص‌های تعریف شده ملی گاز، استان سبز است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: اکنون شهرستان‌های بروجرد، کوهدشت، سلسله، ازنا و دورود و خرم آباد به عنوان شهرستان‌های سبز در استان هستند.

گودرزی ادامه داد: در مراسم پویش سبز گازرسانی که توسط وزیر نفت در کشور اجرا می‌شود، جشن سبز بودن استان از نظر گازرسانی به روستا‌ها و شهر‌ها را با حضور وزیر نفت برگزار خواهیم کرد.

او درباره وضعیت مصرف گاز در زمستان استان گفت: ۱۳ درصد در پیک مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل بود که مردم و دستگاه‌های اجرایی کمک کردند که به رقم ۶ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان در ادامه افزود: عمده پروژه‌های عمرانی و زیرساختی کشور تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفت، اما هیچ کدام از پروژه‌های شرکت گاز لرستان با مشکل مواجه نشد.

گودرزی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های مهم شرکت ملی گاز ایران جایگزینی گاز به عنوان یک سوخت ارزان و پاک است که در لرستان به همین منظور ۲۴۰ هزار مترمکعب گاز جایگزین کرده ایم و اکنون یک هزار و ۸۲۷ صنعت بزرگ و کوچک از نعمت گاز بهره‌مند هستند و هیچ محدودیتی برای گازرسانی به صنایع وجود ندارد.

او ادامه داد: امسال مشترکانی که کمتر از ۲۰۰ مترمکعب گاز مصرف می‌کنند تعرفه آن‌ها رایگان شد و در حالی که انتظار بود ۳۰ تا ۴۰ درصد از این مهم بهره‌مند شوند، اما از ۵۳۰ هزار مشترک تنها ۷۲ هزار و ۴۳ مشترک از این تعرفه بهره‌مند شدند که حدود ۱۴ درصد است.

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت گاز گازرسانی مدیرعامل شرکت گاز لرستان بهره مند روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۴۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سعید رئوفی افزود: اجرای طرح هادی در ۷۹ روستای استان سال گذشته اجرا شد.
وی گفت: امسال هم از برنامه‌های سال گذشته، آسفالت ۷۹ روستا در دست پیگیری است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان اضافه کرد: اکنون طرح هادی در ۵۷۲ روستای استان اجرایی شده و بر این اساس ۷۹ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از مزایای این طرح بهره‌مند هستند که این رقم در کشور ۶۸ درصد است.
به گفته رئوفی ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که مطالعات طرح هادی در تمامی این مناطق انجام شده است.

دیگر خبرها

  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • ◄ سهم 8 درصدی راه آهن در جابجایی بار
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد