Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-03@08:43:53 GMT

سرخط خبر‌های مهم جهان در ۲۳ بهمن

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۵۰۳۶

گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ژاپن، رایزنی وزرای خارجه واشنگتن و ریاض از جمله تحولات مهم جهان در ساعات گذشته هستند.

خبرگزاری میزان - مهم‌ترین رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ساعات گذشته عبارتند از:

 

*شمار تلفات و مبتلایان ویروس کرونا
شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به بیش از ۱۰۷ میلیون و ۸۵۶ هزار نفر رسیده و بیش از ۲ میلیون و ۳۶۴ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تاکنون بیش از ۷۹ میلیون و ۸۷۱ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان بهبود یافته اند.

 

*بایدن؛ تشکیل کارگروه ویژه علیه چین
جو بایدن، رییس‌جمهور جدید آمریکا طی اولین سخنرانی خود در پنتاگون، با تاکید بر لزوم مقابله با تهدید‌های چین، گفت که از به کار بردن قوه قهریه برای دفاع از آمریکا تعلل نخواهد کرد.


بایدن درخصوص سیاست‌های دولت جدید آمریکا علیه چین نیز گفت «باید با چالش‌هایی که چین برای ما دارد، مقابله کنیم. تشکیل کارگروه ویژه در پنتاگون برای ارزیابی سیاست‌های در قبال چین و ارائه پیشنهادات جهت مقابله با آن را اعلام می‌کنم».

 

*گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ژاپن
«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه به وقت تهران به صورت تلفنی با «توشیمیتسو موتِگی»، همتای ژاپنی خود گفتگو کرد.


وزارت خارجه آمریکا و ژاپن در این تماس تلفنی راه‌های تقویت همکاری‌های واشنگتن و توکیو با متحدان و شرکای خود جهت رسیدگی به مسئله کودتای نظامی در میانمار را بررسی کردند.


بلینکن و موتگی همچنین از افزایش قدرت نمایی و ابراز وجود نظامی چین اطراف جزایر «سِنکاکو»، در پی اجرای قوانین جدید پکن برای گارد ساحلی، ابراز نگرانی کردند.

 

بیشتر بخوانید: سرخط خبر‌های مهم جهان در ۲۲ بهمن سرخط خبر‌های مهم جهان در ۲۱ بهمن

 

*رایزنی وزرای خارجه واشنگتن و ریاض
«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه به صورت به صورت تلفنی با «فیصل بن فرحان آل سعود»، همتای سعودی خود گفتگو کرد.


بلینکن در تماس با بن‌فرحان، عملیات‌های اخیر جنبش مقاومت انصارالله یمن علیه ائتلاف متجاوز سعودی و حمله به فرودگاه بین‌المللی «ابها» را محکوم کرد.


همچنین وزرای خارجه آمریکا و عربستان سعودی، درباره تلاش‌های مشترک برای تقویت پدافند سعودی در برابر حملات به این کشور صحبت کردند.

 

*بایدن در تماس با همتای چینی از اقدامات پکن ابراز نگرانی کرد
«جو بایدن»، رییس‌جمهور آمریکا به صورت تلفنی با «شی جین‌پینگ»، همتای چینی خود گفتگو کرد.

 

بایدن در تماس با شی، ضمن تبریک سال نوی چینی به مردم این کشور، بر اولویت خود در حفاظت از امنیت مردم آمریکا و همچنین حفظ منطقه آزاد هند و اقیانوسیه تاکید کرد.


در این بیانیه آمده است «رییس جمهور بایدن همچنین نگرانی‌های بنیادین خود درباره اقدامات غیرمنصفانه چین در حوزه اقتصادی، سرکوبگری در هنگ‌کنگ، نقض حقوق بشر در سین کیانگ و قدرت نمایی روزافزون در منطقه شرق آسیا و تایوان را ابراز کرد».


*صنعاء:دفاع مشروع یمنی‌ها تا متوقف شدن کامل تجاوز و محاصره ادامه دارد
رییس هیأت ملی مذاکره کننده یمن روز چهارشنبه تاکید کرد که دفاع مشروع از یمن تا توقف نهایی تجاوز و محاصره علیه یمن ادامه خواهد داشت.


«محمد عبدالسلام» در حساب توییتری خود نوشت «دفاع مشروع ما با توکل به خدا تا زمان متوقف شدن کامل تجاوز و محاصره، با تمام توان ادامه خواهد یافت».


رییس هیئت مذاکره کننده یمن گفت «جرایم ائتلاف سعودی-آمریکایی علیه فرزندان ملت یمن بی سابقه است و به قدری این جنایات پلید و تروریستی است که عربستان و امارات را از لحاظ حقوق تحت تعقیب و از لحاظ انسانی و حتی سیاسی طرد شده قرار داده است».

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل آمریکا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحولات بین الملل تحولات بین الملل آمریکا خارجه آمریکا وزرای خارجه مهم جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است

 جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با حمایت همه جانبه از اسرائیل و بدون اشاره به حملات این رژیم به غزه با استفاده از تسلیحات آمریکایی مدعی شد: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه و کمک رسانی به مردم این منطقه است.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: دیروز با عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر برای محقق شدن آزادی گروگان‌ها به همراه آتش‌بس فوری در غزه تماس‌ و گفتگو داشتم.

رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد: ایالات متحده با مصر و قطر برای اجرای کامل مفاد این توافق و انجام تمامی تلاش‌ها برای محقق کردن آزادی گروگان‌ها از دست حماس همکاری خواهد کرد. حماس اکنون تنها مانع بر سر راه آتش‌بس فوری و امداد رسانی به غیرنظامیان در غزه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • امام‌زاده ابراهیم کجاست و چرا سرخط اخبار قرار گرفت؟
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • خیزش دانشجویان جهان علیه صهیونیست‌ها+ فیلم
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح
  • آکسیوس: توافق حماس و اسرائیل تنها امید بایدن است
  • بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟