Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@01:58:36 GMT

موضع دولت بایدن درباره خرید اس-۴۰۰ توسط ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۵۰۶۰

موضع دولت بایدن درباره خرید اس-۴۰۰ توسط ترکیه

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه موضع واشنگتن درخصوص خرید سامانه‌های پدافند موشکی روسی توسط ترکیه تغییری نکرده، گفت همچنان از آنکارا می‌خواهند که دست از اس-۴۰۰ بکشند.

به گزارش مشرق، علی‌رغم امیدواری ترکیه به تغییر رویکرد دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» درباره خرید سامانه پدافند موشکی «اس-۴۰۰» توسط آنکارا از روسیه، واشنگتن اما بر ثابت بودن موضع خود در این باره تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده شامگاه پنجشنبه در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد اخیر ترکیه مبنی بر اینکه سامانه اس-۴۰۰ را به صورت دائم فعال نگاه نمی‌دارند، گفت موضع آمریکا در این خصوص تغییری نکرده و کماکان از آنکارا می‌خواهد از این سامانه دست بکشد.

بیشتر بخوانید:

سفیر آمریکا: باید مشکل خرید اس ۴۰۰ در ترکیه حل شود عربستان سعودی، به دنبال خرید اس ۴۰۰ و سوخو ۳۵ از روسیه است برای خرید دومین سامانه «اس-۴۰۰» از آمریکا اجازه نمی‌گیریم

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پرایس طی نشست خبری روزانه توضیح داد: «اس-۴۰۰های روسیه با تجهیزات ناتو همخوانی ندارد و امنیت فناوری‌های ناتو را تهدید می‌کنند. آنها با تعهدات ترکیه به عنوان یک متحد ناتو مطابقت ندارند».

وی همچنین خبر داد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در روزهای پیش رو با «مولود چاووش‌اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود درباره روابط دوجانبه و موضع واشنگتن حول این سامانه پدافند موشکی روسی گفت‌وگو کند.

بر اساس این گزارش،‌ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: «ترکیه متحد قدیمی و ارزشمند ما در ناتو است... ما به دنبال همکاری در اولویت‌های مشترک هستیم و برای رفع اختلافات وارد گفت‌وگو خواهیم شد».

آمریکا بیست و چهارم آذر ماه در اعتراض به اقدام آنکارا در خرید سامانه اس-۴۰۰، سازمان صنایع دفاعی ترکیه و رئیس آن را تحریم کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اواخر دی ماه با تایید انجام گفت‌وگوهای رسمی بین آنکارا و مسکو برای خرید دومین سامانه پدافند موشکی از روسیه، تاکید کرد برای خرید دومین سامانه اس-۴۰۰ از آمریکا اجازه نمی‌گیرند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا جشنواره فیلم فجر مسکو واشنگتن امریکا آنکارا ترکیه سامانه اس 400 سامانه اس ۴۰۰ دولت بایدن مولود چاووش اوغلو جو بایدن رجب طیب اردوغان پدافند موشکی اس ۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد

وزارت امور خارجه ترکیه از به تعویق افتادن سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا که قرار بود در ۹ ماه مه برگزار شود، خبر داد.

بنابر گزارش آناتولی، بر اساس اظهارات اونجو کچالی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه سفر اردوغان به دلیل تناقض در برنامه‌های دیپلماتیک به تعویق افتاد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که این دیدار در فرصتی دیگر برای هر دو طرف مشخص خواهد شد. کچالی در ادامه بر ادامه گفتگو‌های سطح بالا میان ترکیه و آمریکا تاکید کرد.

اردوغان و بایدن از زمان روی کار آمدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱، چندین بار در کنفرانس‌های بین المللی ملاقات کرده و تلفنی صحبت کرده‌اند.

روابط واشنگتن و آنکارا به دلیل اختلاف نظرها بر سر پاره‌ای از موضوعات، مدت‌هاست متشنج است.

اگرچه این اختلافات از زمانی که آنکارا درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو را در اوایل سال جاری تصویب کرد، کمتر شد، اما همچنان اختلافات بر سر سوریه، روسیه و جنگ در غزه ادامه دارد.

این تعویق چند روز پس از آن صورت می گیرد که اردوغان اخیرا میزبان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در استانبول بود و این دیدار خشم رژیم صهیونیستی و متحدان آن را برانگیخته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است