Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@17:20:09 GMT

علت سقوط هواپیمای بوئینگ اندونزی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۵۰۹۱

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اساس گزارش مقدماتی محتاطانه در مورد دلایل سقوط هواپیمای بوئینگ که محققان روز چهارشنبه منتشر کردند، "اختلال" در کنترل کننده‌های اتوماتیک automanettes هواپیمای بوئینگ شرکت «سراویجایا ایر» که ماه گذشته در سواحل اندونزی سقوط کرد، عامل این سقوط بوده است.

این هواپیما با ۶۲ سرنشین نهم ژانویه در کمتر از یک دقیقه ۳۰۰۰ متر سقوط کرد و در دریای جاوا ناپدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نورکاحیو اوتومو، محقق آژانس امنیت حمل و نقل اندونزی، در یک جلسه مطبوعاتی گفت: "این دو کنترل کننده اتوماتیک اختلا‌هایی نشان دادند" و در روز‌های قبل از سانحه بار‌ها تعمیر شده اند.

کنترل کننده‌های خودکار یک سیستم مکمل برای خلبان اتوماتیک است که برای کنترل خودکار رانش هواپیما و در نتیجه سرعت آن استفاده می‌شود. این سامانه در صورت بروز مشکل توسط خلبان غیرفعال می‌شوند.

این هواپیمای ۲۶ ساله که پیش از این توسط شرکت‌های آمریکایی «کانتینانتال ایرلاینز» و «یونایتد ایرلاینز» اداره می‌شد، چهار دقیقه پس از پرواز از جاکارتا در آب سقوط کرد.

پیش از این آژانس اعلام کرده بود که خدمه قبل از سقوط هشدار صادر نکرده و یا از لحاظ فنی گزارش نکرده‌اند و هواپیما هنگام غوطه ور شدن در آب احتمالاً سالم بوده است.

منطقه نسبتاً محدودی که در آن آوار هواپیما یافت شده و اطلاعات یکی از جعبه‌های سیاه نشان می‌دهد که رئاکتور‌ها در زمان برخورد هنوز کار می‌کردند.

جستجو برای یافتن جعبه سیاه دیگر، ضبط کننده صدای کابین خلبان، ادامه دارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۵۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود

ایتنا - راهبران ناسا و بوئینگ به خبرنگاران گفتند که اولین ماموریت استارلاینر که کپسول دو فضانورد را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌برد، به سمت تاریخ پرتاب تاریخی 6 مه نزدیک می‌شود.
ناسا و بوئینگ به این نتیجه رسیدند که این کپسول پس از تکمیل بررسی آزمایشی حیاتی پرواز در روز پنجشنبه آماده پرتاب است. بدون هیچ مشکلی، فضانوردان بوچ ویلمور و سونی ویلیامز عصر روز 6 مه سوار استارلاینر خواهند شد و با موشک United Launch Alliance Atlas V  به فضا خواهند رفت.

به گزارش ایتنا، حدود 24 ساعت بعد، دو فضانورد به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رسند و حدود یک هفته در آنجا می‌مانند. استارلاینر به ایستگاه متصل خواهد ماند و این دو نفر از آن برای بازگشت به زمین استفاده خواهند کرد. در مجموع پنج چتر نجات، استارلاینر را از سرعت مداری فوق‌العاده کم می‌کنند تا فرود نرم در جایی در غرب ایالات متحده را امکان‌پذیر کنند.

این دومین پرواز استارلاینر به ایستگاه فضایی بین‌المللی است؛ اولین پرواز، یک ماموریت بدون خدمه به نام آزمایش پرواز مداری-2، در ماه مه 2022 انجام شد. اگر بوئینگ و ناسا نتوانند ماموریت تاریخ 6 می را انجام دهند، فرصت‌های پرتاب دیگری در 7، 10 و 11 می وجود دارد.

اهمیت این ماموریت را نمی‌توان دست کم گرفت. ناسا در سال 2011 برنامه خدمه تجاری (CCP) را برای خرید خدمات حمل و نقل فضانوردان از صنایع خصوصی ایجاد کرد. ناسا اسپیس‌ایکس را تحت یک قرارداد چند میلیارد دلاری انتخاب کرد. اما برخلاف اسپیس ایکس که هر شش ماموریت را طبق قرارداد اصلی به همراه موارد دیگر تکمیل کرده است، استارلاینر بوئینگ به دلیل مشکلات فنی متعدد به شدت به تعویق افتاده است.

بوئینگ به دلیل این تاخیرها بیش از 1.5 میلیارد دلار هزینه‌های اضافی را متحمل شده است. این غول هوافضا اخیراً  به دلیل خرابی در واحد هواپیمای تجاری خود با نظارت تجاری مواجه شده است. اوایل سال جاری اعلام شد که دیو کالهون، مدیرعامل بوئینگ در پایان سال 2024 از سمت خود کناره گیری می‌کند.

برای ناسا، یک فضاپیمای جدید به معنای دوبرابر کردن منابع حمل و نقل فضانوردان آمریکا و معرفی درجه‌ای از افزونگی مورد نیاز به برنامه پروازهای فضایی انسانی آژانس است. اگر بوئینگ این آزمایش را انجام دهد، استارلاینر به گواهینامه نهایی خود دست خواهد یافت و می‌تواند ماموریت‌های منظم خود را تحت قرارداد CCP آغاز کند.

ناسا تشخیص داد که احتمال از دست دادن خدمه با این ماموریت استارلاینر 1 در 295 است که بالاتر از احتمال 1 در 270 مورد نیاز ناسا است. جیم فری، معاون ناسا، گفت: « جان اعضای خدمه ما، سونی ویلیامز و بوچ ویلمور، در خطر است. ما اصلاً آن را ساده نمی‌گیریم.»

دیگر خبرها

  • توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی سمی در نیومکزیکو/ خلبان نجات یافت
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟
  • یک جنگنده اف - ۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • یک جنگنده اف-۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود