Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمیه محمودی نماینده مجلس با اشاره به طرح کمیسیون قضایی مبنی بر حذف زندان برای مهریه بیش از 5 سکه گفت: کلا با طرح ساماندهی مهریه به این شکل مخالفم. ما می‌توانیم با توجه به بالارفتن قیمت سکه به گونه دیگری برنامه ریزی کنیم و کار دیگری انجام دهیم .

این عضو فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگو با عصرایران ادامه داد: به هر حال توافق‌هایی بین زن و مرد صورت گرفته است اگر واقعا شرایط آن را یک آقا و خانم ندارد این توافق را قبول نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عده ای می‌گویند خانم ها با این مهریه کاسبی راه انداخته‌اند. آیا  این مربوط به همه خانم ها است؟ آقایان این را از ذهنشان خارج کنند که مهریه را کی داده است و کی گرفته است؟ چراکه مهریه حق قانونی زن است و کاملا شرعی است .

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود:  ما معتقدیم به جای کاهش مهریه، زمانی  که زن و‌مرد توافق می کنند براساس وسع مالی مرد مهریه تعیین شود و در واقع آقا براساس جیبش مهریه را قبول کند اگر آن دختر خانم علاقه شدیدی به این آقا داشته باشد کاری به مهریه سنگین اش ندارد و با یک و دو سکه هم می تواند توافق کند.

نماینده شهررضا(اصفهان) بیان کرد: الان کشور به سمت تجمل گرایی رفته است و تعیین مهریه‌های سنگین نیز از عواقب این تجمل گرایی است ولی به هر حال مهریه حق شرعی و خانوادگی هر زنی است و نمی توانیم این حق زنان را نادیده بگیریم.

وی گفت: ما در مجلس قبل هم تعداد مهریه را در طرحی که تبدیل به قانون شد به ۱۱۰سکه کاهش دادیم و نمی توانیم بیش از این حقوق زنان را نادیده بگیریم. در حال حاضر نیز به عنوان یک خانم مخالف طرح کمیسیون قضایی و حقوقی هستم. مهریه هم همانند سایر توافق های دیگر است و قرار نیست همسر من بر فرض مثال بگوید من نمی‌توانم و توانایی پرداخت ندار.

فرقی بین مهریه و سایر توافق های دیگر نیست. وقتی توافقی صورت می گیرد و رسما ثبت می شود نمی توانیم از روی آن بگذریم آیا از سایر توافقات هم می توانیم به راحتی عبور کنیم؟

این نماینده مجلس تصریح کرد: سکه زمانی که من ازدواج کردم صدهزار تومان بود الان  ۱۰یا یازده میلیون تومان است ما به جایی کاهش مهریه به دنبال راهکار برای حمایت از آقایی که دچار مشکل شده است رفته‌ایم.

از این به بعد آقایان و بزرگترهای ما این فکر را از ذهنشان خارج کنند که مهریه را کی داده است و کی گرفته است. این جمله باعث می شود یک آقا به توان مالی خودش توجه نکند و هر چیزی که جلویش گذاشتند را امضا کند .

وی خاطر نشان کرد: مهریه حق قانونی و شرعی زن است و وقتی توافق می کند نیاز به طلاق نیست و هر زمانی درخواست مهریه کند آقا باید طبق قراردادی که دارد مهریه را پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: مخالفت فراکسیون زنان با لغو مجازات زندان برای مهریه بیش از ۵ سکه/در طرح مجلس فقط مردها دیده شده‌اند «حذف زندان برای مهریه بالای ۵سکه» طرحی دو سر برد برای مردان؟ طرح جدید مجلس: مهریه بیشتر از ۵ سکه زندان ندارد لینک کوتاه: asriran.com/003EMG

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۵۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، درباره اولویت کاری مجلس دوازدهم، گفت: پیگیری برنامه هفتم توسعه مهمترین اولویت مجلس آینده است و مقام معظم رهبری هم سیاست‌های کلی آن را ابلاغ کردند.

وی در گفتگو با ایرنا افزود: ناگفته نماند که مجلس یازدهم برای اتمام برنامه هفتم توسعه تلاش کرد و تقریبا آماده است تا مجلس دوازدهم آن را پیگیری کند. از طرفی برنامه هفتم توسعه برای رسیدن به اهدافش نیاز به حکمرانی خردمندانه دارد. برنامه‌ای که سه محور دارد. نخست رشد اقتصادی که متوسط باید ۸ درصد شود و دوم: تک رقمی شدن تورم. حداکثر بعد از ۵ سال باید به عدد تک رقمی دست یابیم و سوم: در ضریب جیینی ما، تفاوت در آمد دهک اول با دهم باید کاهش پیدا کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اگر مجلس دوازدهم این سه نکته را ساماندهی کند، در واقع به اصلی ترین وظیفه خود عمل کرده است.

باهنر درباره آرایش سیاسی در مجلس آینده نیز گفت: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد. فراکسیون اکثریت هم باید زمینه را برای رقابت فراکسیون اقلیت فراهم کند.

همچنین تصمیمات مجلس بالای ۸۰ دردصد غیر جناحی است و ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد؛ اختلاف و رقابت‌های جناحی سرجای خود اما هدف باید در جهت کمک به دولت مستقر باشد تا کارها پیش برود.

وی تصریح کرد: متاسفانه بعضی مواقع، مجلس رقابت‌های جناحی خود را در همه بخش‌ها توسعه می‌دهد در حالی که این رقابت‌ها اصلا ضرورت ندارد. مجالس مستقر باید از دولت مستقر حمایت کنند و دولت هم باید با مجلس همراهی کند و قرار نیست قوا برعلیه همدیگر باشند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: این تعامل است که کشور را در مسیر توسعه قرار می‌دهد و اگر قرار باشد رقابت‌های غیر ضرور و تخریبی وارد میدان شود، کار متوقف و زیان‌ها زیاد می‌شود. به همین جهت تعامل باید جزو برنامه‌های اصلی دولت و مجلس باشد و بعد از پایان رقابت‌ها باید رفاقت و همگرایی حاکم باشد.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیداهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

آخرین جلسه مجلس یازدهم ۲ خرداد تشکیل و مراسم افتتاحیه مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم، ۷ خرداد ماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و با پیام مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900146

دیگر خبرها

  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • آب قنات؛ مهریه زنان طرشتی | ۵ قنات باغ‌های روستا را سیراب می‌کرد
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم /همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • دلخوش : عملیات "وعده صادق" به اسراییل فهماند سمبه ایران چقدر پر زور است +فیلم
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی