Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیس‌بوک دیروز (چهارشنبه ۲۲ بهمن‌ماه) اعلام کرد در راستای طرح مارک زاکربرگ برای کاهش انتشار محتوای تحریک‌آمیز و فتنه‌انگیز در پلتفرم این شبکه اجتماعی، از نیوز فیدهای جدید حاوی مضامین و مطالب سیاسی کمتر رونمایی می‌کند.

این تغییر از هفته جاری برای درصد کوچکی از کاربران در کانادا، برزیل و اندونزی و در هفته‌های آتی برای کاربران آمریکایی به صورت آزمایشی به اجرا گذاشته می‌شود اما روی اطلاعات و اخبار همه‌گیری کرونا و محتوای منتشر شده توسط موسسات جهانی بهداشت یا آژانس‌های رسمی دولتی اعمال نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آستا گوپتا مدیر محصول فیس‌بوک در این باره گفت: طی آزمایش‌های ابتدایی با استفاده از سیگنال‌های مختلف طیفی از روش‌های گوناگون برای رتبه‌بندی مضامین سیاسی در نیوزفید کاربران را مورد بررسی قرار خواهیم داد و سپس در مورد رویکردهای که در آینده اتخاذ خواهیم کرد، تصمیم می‌گیریم.

وی افزود: همانطور که مارک زاکربرگ به آن اشاره کرد، یکی از بازخوردهای دریافتی متداول در پلتفرم ما این است که کاربران نمی‌خواهند نیوز فیدشان با مطالب سیاسی پر شود. در چند ماه آینده در جهت درک بهتر ترجیح کاربران درباره مضامین سیاسی کار می‌کنیم و چند رویکرد را براساس اطلاعات به دست آمده آزمایش خواهیم کرد.  

سیاست جدید فیس‌بوک همزمان با آن اتخاذ می‌شود که این شبکه و دیگر پلتفرم‌های اجتماعی به دلیل فراهم کردن بستری برای نشر اکاذیب و اعمال نفوذهای سیاسی، به ویژه در دوران انتخابات، هدف انتقادات گسترده قرار گرفتند.

زاکربرگ ماه گذشته اعلام کرد فیس‌بوک با محدودسازی دیالوگ‌های تفرقه‌ و تحریک آمیز سیاسی که مدت‌هاست بین کاربرانش انجام می‌شود، به دنبال کاستن از تنش‌ها و التهابات روی پلتفرم خود است.

وی گفته بود این شبکه معروف اجتماعی از این پس دیگر گروه‌های سیاسی را به کاربرانش پیشنهاد نخواهد کرد و به دنبال آن است تا با استفاده از سرویس‌های خودکار حجم مضامین سیاسی نمایش داده شده در نیوزفید کاربران را کاهش دهد.

۵۸۵۸

کد خبر 1485250

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: رسانه رسانه دیجیتال فیس بوک فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۵۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فهیمه فرهمندپور دبیر ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی با نقد بهره برداری سیاسی جناح‌های مختلف از موضوعات مرتبط با حوزه زنان و خانواده در جهت تقابل و توازن قوا در جریان‌های سیاسی، انتخاباتی و موسمی، به ارزیابی سهم دغدغه‌های مرتبط با این موضوع در ساختار حکمرانی کشور پرداخت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با مهم دانستن افزایش فرصت کنشگری زنان در سپهر سیاسی کشور و تقویت ساختار‌های فعال موجود در این زمینه، ساختارسازی یا صرف افزایش کمّی زنان کنشگر سیاسی را کافی ندانست و بر ضرورت تمرکز بر حل مسائل واقعی زنان و نهاد خانواده و ارائه کارنامه بر این اساس تأکید کرد.

فرهمندپور با تشریح مأموریت‌های ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی، از دانشجویان فعال و دغدغه‌مند خواست تا با شناسایی مسائل واقعی زنان و خانواده‌ها در میدان عینی جامعه در مسیر سیاستگذاری مطلوب‌تر و اثربخش‌تر این نهاد سیاستگدار کمک کنند.

وی افزود: ارزیابی میزان اثربخشی سیاست‌های طراحی شده و فعالیت همه جانبه در مسیر ادراک سنجی اجتماعی و البته ادراک‌سازی مثبت در راستای سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات همه اجزاء ساختار حکمرانی جمهوری اسلامی از مأموریت‌های مهم تشکل‌های دانشجویی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشتگ «شکایت_از_بی_بی_سی» در حال پرتکرار شدن است
  • ماجرای پخش بی‌بی‌سی از شبکه دو؛ اشتباه یا هک؟ +فیلم
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود
  • این شبکه اجتماعی برای کاربرانش بازی راه‌اندازی کرده است!
  • ماجرای ادعای هک شدن شبکه ۲ تلویزیون چه بود؟
  • سهم بازار اپراتورها از مکالمه و پیامک کاربران
  • آمریکا بزرگترین طاغوت جهان است
  • تلاش دشمنان برای دین زدایی در جهان اسلام
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به دروغ‌های بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی