Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور گفت: احیای بافت‌های تاریخی و استفاده از آن در حوزه سلامت و مشاوره و تبدیل این بافت‌ها به خانه‌های گردشگری سلامت باید پایدار و مداوم باشد تا مورد بهره برداری و استفاده شهروندان قرار بگیرد.

رحیم ساکی در حاشیه بازدید از نخستین خانه گردشگری سلامت سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهر سمنان دارای ظرفیت‌های بسیار زیاد و ناشناخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مرکز اطلاع رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور در خصوص معرفی این ظرفیت‌ها در عرصه بین‌الملل کمک و همراهی خواهد کرد، گفت: احیای بافت‌های تاریخی و استفاده از آن در حوزه سلامت و مشاوره و تبدیل این بافت‌ها به خانه‌های گردشگری سلامت باید پایدار و مداوم باشد تا مورد بهره برداری و استفاده شهروندان قرار بگیرد

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور افزود: شهرداری‌های دیگر استان سمنان نیز باید طرح خانه گردشگری سلامت را اجرایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: این گونه طرح‌ها و ابتکارات باید در سطح ملی اطلاع رسانی و تبلیغ شود تا همه شهروندان کشور از آن استفاده لازم را داشته باشند.

ساکی در خصوص نام گذاری برخی از شهرهای کشور به عنوان شهر دوستدار کودک، گفت: یونیسف از بین شهرهای ایران ۹ شهر را به صورت پایلوت برای شهر دوستدار کودک انتخاب کرد که شهر سمنان یکی از این شهرها بود البته این شهرها استانداردهای شهر دوستدار کودک را به صورت تقریبی دارا هستند و هنوز نیاز به بعضی اصلاحات وجود دارد که با این وجود سمنان دومین شهر ایران، در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به عنوان نامزد شهر دوستدار کودک معرفی خواهد شد.

وی افزود: شهر دوستدار کودک صرفاً یک مفهوم نیست، بلکه یک فرهنگ است زیرا تمام آرزوی بشریت و شکل‌گیری جهان عاری از جنگ و لبریز از صلح به دست کودکان محقق خواهد شد؛ وقتی می‌گوئیم یک شهر به عنوان شهر دوستدار کودک معرفی شده است، منظور شهری است که کودکان در آن احساس امنیت داشته باشند و شنیده و دیده شوند و استعداد و خلاقیت آنها رشد کند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور در خصوص طرح کتابخانه دیجیتال رنگین‌کمان سمنان گفت: این کتابخانه یک طرح ابتکاری است، اما تعداد کتاب‌ها و عناوین آن هنوز محدود است و باید هر چه زودتر این کتابخانه تجهیز شود.

کد خبر 474344

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر شهرداری سمنان گردشگری بافت تاریخی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور شهر دوستدار کودک گردشگری سلامت بافت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۵۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان کودک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ زهرا سیدمعلمی گفت: پویش سلامت دهان و دندان با هدف آگاهی رسانی در خصوص­ اهمیت و نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه مردم برگزار شده است.
او افزود: در طی این پویش با انجام آگاهی رسانه‌ای، مردم در ارتباط با سلامت دهان و دندان با وظایف خود آشنا می‌شوند، افزایش سواد سلامت مردم در این زمینه هدف ما است.
سیدمعلمی ادامه داد: این پویش سه روزه است و روز نخست سلامت دهان دریچه سلامت نامیده شده چراکه ناحیه دهان می‌تواند یک دریچه‌ای برای سلامتی کل بدن و حتی سلامت روح و روان مشخص شود و ایفای نقش کند.
روز دوم پویش اختصاص دارد به کودکان، عموماً در مدارس حضور پیدا می‌کنیم و این آگاهی‌ها برای دانش آموزان انجام می‌شود و روز سوم آگاهی رسانی برای مسئولان و سایر سازمان‌های دولتی و نهاد‌های مردمی است که وظیفه و مسئولیت خود را در رابطه با سلامت دهان و دندان بدانند.
دانشگاه‌های کل کشور در قسمت معاونت‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت، دندانپزشکان و دانشکده‌های دندانپزشکی حتی بخشی از دندانپزشکان بخش خصوصی در این آگاهی رسانی همراه شدند و در طی این سه روز قرار است از طریق برنامه‌ها و پوستر‌ها و مطالبی که تهیه شده به مردم اطلاع رسانی شود.
۳ هزار و ۴۰۰ مر کز خدمات جامع سلامتی در سطح کشور آماده پذیرایی و خدمت رسانی به مردم در زمینه خدمات دندانپزشکی هستند.

دیگر خبرها

  • بیش از یک هزار خانوار روستایی شاهین‌دژ از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند ‌
  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان کودک
  • آب شرب پایدار ۲ هزار ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • آب شرب پایدار ۲ هزار نفر ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • طرح ملی جهاد آبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • طرح ملی جهادآبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند