Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق از دستگیری ۷ تروریست در چندین استان این کشور خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم «محمد التمیمی» یکی از فرماندهان حشد شعبی در گفتگو با وبسایت المعلومه نتایج عملیات امنیتی «قره تپه» در شمال استان دیالی را تشریح کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

التمیمی اظهار داشت، نیروهای امنیتی مشترک یک عملیات پیشرفته با حمایت هواپیماهای ارتش در منطقه شرقی و غربی ناحیه قره تپه به منظور پیگرد بقایای گروه تروریستی- تکفیری داعش ترتیب دادند.

وی تصریح کرد که در این عملیات بیش از 10000 دونم زمین کشاورزی پاکسازی شد.

فرمانده حشد شعبی افزود، عملیات مذکور در چارچوب پایان دادن به هرگونه حضور هسته‌های داعش و تامین امنیت مناطق نزدیک به روستاهای آزاد شده و مناطق مواصلاتی انجام شده است.

محمد التمیمی همچنین از دفع حمله تکفیری‌ها به یک مرکز امنیتی در شمال شرق دیالی خبر داد.

وی بیان کرد: نیروهای ارتش عراق، حمله داعش به یک مرکز امنیتی در اطراف روستای الاصلاح در نزدیکی ناحیه جلولا در 70 کیلومتری شمال شرق بعقوبه را ناکام گذاشتند.

التمیمی گفت: اوضاع تحت کنترل است و تروریست‌های داعشی فرار کردند.

مراکز ارتش در اطراف روستای الاصلاح و روستای شیخ بابا در اطراف ناحیه جلولا در استان دیالی طی ماه‌های اخیر شاهد حملاتی از سوی تکفیری‌ها بوده است.

از سوی دیگر «علی المظفر» معاون اداری فرماندهی عملیات شرق الانبار حشد شعبی عراق از نصب دوربین‌های حرارتی به منظور رصد تحرکات تروریست‌هایی که به دنبال رخنه به مناطق شرقی شهر فلوجه هستند، خبر داد.

عراق|جزئیات بزرگترین عملیات آبی‌ خاکی «حشد شعبی»عراق| کشف خودروی بمب‌گذاری شده در صلاح‌الدین/ عملیات حشد شعبی برای پیگرد داعش در الانبار

وی افزود: نیروهای حشد شعبی مستقر در مناطق جزیره بخش الکرمه در شرق شهر فلوجه اقدام به نصب دوربین‌های حرارتی در راستای اقدامات پیشگیرانه برای رصد تحرکات داعش کردند.

المظفری تاکید کرد: مناطق جزیره الکرمه بستر مناسبی برای تحرکات تروریست‌ها محسوب می‌شود.

از سوی دیگر ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که سرویس‌های اطلاعات نظامی موفق شدند 7 تروریست را در استان‌های الأنبار و نینوا و کرکوک دستگیر کنند.

در بیانیه ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق آمده است، یگان‌های اداره اطلاعات نظامی در تیپ‌های 10 و 7 فرماندهی عملیات الانبار چهار تروریست را در مناطق مختلف این استان دستگیر کردند. یگان‌های اداره اطلاعات نظامی در تیپ 16 فرماندهی عملیات نینوا نیز موفق به دستگیری دو تروریست در جنوب موصل شدند.

بر اساس این بیانیه همچنین یگان‌های اطلاعات نظامی تیپ 8 نیز یک تروریست را در استان کرکوک دستگیر کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اطلاعات نظامی حشد شعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۵۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، علی یرلی‌کایا، وزیر کشور ترکیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی ترکیه در عملیات «بزدوغان- ۳۱» (Bozdoğan- ۳۱) علیه گروهک تروریستی داعش ۳۸ نفر را بازداشت کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر وزیر کشور ترکیه در این خصوص آمده است که عملیات «بزدوغان- ۳۱» در ۶ استان انجام شده است.

یرلی‌کایا در بیانیه مذکور افزود که ۶ نفر از این مظنونین در آدانا، یک نفر در آیدین، ۱۳ نفر در چوروم، ۲ نفر در غازی‌آنتپ، ۴ نفر در کایسری و ۱۲ نفر در مرسین بازداشت شده اند.

بیانیه دفتر وزیر کشور ترکیه اضافه کرد که در این عملیات همچنین اسنادی نیز در ارتباط با فعالیت های تروریستی آنان کشف و ضبط شده است.

این در حالیست که در بیانیه مذکور اطلاعات بیشتری در خصوص فعالیت های تروریستی بازداشت شدگان یا تصمیم آن ها در این باره ارائه نشده است.

کد خبر 6091352

دیگر خبرها

  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد