Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مسیر تراموا اصفهان حدود ۱۶ کیلومتر پیش‌بینی شده که خط اول آن در خیابان امام خمینی و خط دیگر از میدان جمهوری تا میدان آزادی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور در یک گفت‌وگوی زنده رادیویی، اظهار کرد: تراموا یک حمل و نقل پاک بوده و با انرژی برق کار می‌کند؛ تراموا با دو تا سه واگنی که دارد، می‌تواند تعداد بی‌شماری از مسافران را در شهر جابه‌جا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هزینه حمل و نقل ریلی تراموا نسبت به مترو به صرفه‌تر بوده و تقریباً یک پنجم است، ادامه داد: امروزه حمل و نقل ریلی تراموا در ۴۱۷ شهر جهان استفاده می‌شود و حدود ۱۰۰ سال است که در کشورهای اروپایی این نوع حمل و نقل عمومی و پاک مرسوم است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در کشور ما با توجه به افزایش جمعیت به ویژه در کلانشهرها این نوع حمل و نقل پاک باید برای کاهش آلاینده‌های جوی در سایه توسعه شهرها مورد استفاده قرار گیرد و این امر یک ضرورت است بنابراین در تلاش هستیم که اصفهان در این زمینه در کشور الگوی سایر کلانشهرها باشد.

وی با اشاره به اقدامات زمینه‌ای و مطالعاتی که در سال‌های گذشته در زمینه تراموا انجام شده است، افزود: حدود ۲۰ سال است که بحث مطالعات تراموا کلید خورده و مورد توجه متخصصان و برنامه‌ریزان شهری بوده است، امروزه باید تمامی مؤلفه‌های حمل و نقلی را در شهر اصفهان داشته باشیم، زیرا جمعیت شهرها رو به افزایش بوده و مباحث حمل و نقلی که از ضروری‌ترین نیازهای شهروندان امروز است، باید از جهات مختلف مورد توجه قرار گیرد که راه‌اندازی تراموا نیز از این موارد است.

زندآور با توضیح اینکه در هیچکدام از شهرهای کشور تراموا راه‌اندازی نشده، تصریح کرد: در شهرهای رشت، تبریز و اصفهان برای راه‌اندازی تراموا برنامه‌ریزی‌هایی شده، البته اصفهان در کشور در زمینه حمل و نقل ریلی تراموا پیش قدم است، در این دوره شورا نیز به طور ویژه به آن پرداخته شده و این موضوع باید در رأس بودجه و برنامه‌های شهرداری قرار گیرد.

وی در خصوص مسیرهای انتخابی برای تراموا در اصفهان، افزود: بر اساس مطالعات دانشگاه اصفهان و صنعتی طول مسیر تراموا در اصفهان حدود ۱۶ کیلومتر پیش‌بینی شده و خط اول آن در خیابان امام خمینی و خط دیگر آن از میدان جمهوری اسلامی تا میدان آزادی است.

زندآور افزود: برای راه‌اندازی تراموا از خطوط بی‌آرتی نیز می‌توان به طور چند منظوره استفاده کرد و حتی اگر این خطوط برای تراموا ریل گذاری شود، باز هم قابل استفاده برای اتوبوس‌ها خواه، بود زیرا ریل همسطح خیابان است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مطالعات لازم برای حدود ۷.۵ کیلومتر از مسیر تراموا انجام شده و در حال پیگیری است و بر اساس تحقیقات انجام شده زمینه و امکان ایجاد خطوط تراموا در اصفهان وجود دارد، ال‌آرتی نیز از خطوط حمل و نقل سریع است که در مسیرهای اتوبوس‌های تندرو حرکت می‌کند و میزان آلایندگی‌های آن کمتر از سایر اتوبوس‌های تندرو است و از جهات مختلفی ارزنده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اضافه کرد: برخی اساتید دانشگاهی در خصوص مطالعات اجرای طرح تراموا در اصفهان معتقدند که این نوع حمل و نقل از نظر ایجاد خطوط، تأمین قطعات، تجهیزات و تأسیسات آن هزینه‌بر است و اگر در این زمان به بحث تراموا پرداخته شود، احتمالاً با ناکامی روبه‌رو خواهیم شد، البته با کلیات اجرای این طرح مخالف نیستند و تنها بر زمان مناسب و هزینه‌های لازم برای اجرای این طرح تاکید دارند.

زندآور ادامه داد: در بحث مترو نیز این مباحث وجود داشت و برخی معتقد بودند که مترو به سرانجام نخواهد رسید، اما شورای شهر و مدیریت شهری مصمم بر اجرای طرح مترو شد و شاهد بهره‌برداری و اتمام خط یک و انجام عملیات‌های خط دو در دوره پنجم شورا بودیم.

کد خبر 474345

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تراموا حمل و نقل عمومي حمل و نقل پاک شورای شهر اصفهان کمیسیون حمل و نقل شورای شهر حمل و نقل ریلی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تراموا در اصفهان مسیر تراموا شهر اصفهان راه اندازی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۶۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم میرزاد صلوات در نشست توجیهی برنامه های بسیج اساتید اظهار کرد: سازمان بسیج اساتید از سه سیاست اصلی و کلی پیروی می کند که انسجام درونی سازمان بسیج اساتید، کمک به اعتلای نظام عالی کشور و کمک به کارآمدی نظام حکمرانی از سیاست های اصلی سازمان هستند و هر برنامه ای که اجرا می شود در این سه محور است.

وی خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان پیشرفت که برای اساتید برگزار می شود این است که دستاوردهای انقلاب اسلامی را بتوانیم به صورت چهره به چهره و پر شور برای دانشجویان و مخاطبان خود روایت کنیم.

جانشین سازمان بسیج اساتید استان اردبیل با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: وظیفه استاد بسیجی حضور به موقع، مخلصانه، مجاهدانه و تأثیرگذار در دانشگاه و پرورش انسان های دانشمند و با ایمان در تراز شهید چمران است.

میرزاد صلوات تصریح کرد: برنامه های سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها احصای تهدیدات، آسیب ها و نیازهای دانشگاه ها سپس برنامه ریزی براساس آنها است و سعی شده است دانشگاه محور پیش رود و مبنای این برنامه ها اثربخشی آنها است.

کد خبر 6097701

دیگر خبرها

  • اساتید برتر دانشگاه دامغان تقدیر شدند
  • غربی‌ها علاقه‌مند به روابط نزدیک ایران و روسیه نیستند/ اسرائیل مخالف صنعت هسته‌ای ایران است
  • بیش از یک هزار خانوار روستایی شاهین‌دژ از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند ‌
  • اتمام اجرای طراحی طرح فیبرنوری در شهرکرد
  • پیش‌بینی بارش باران در قم
  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • تجلیل از اساتید دانشگاه پیام نور ایلام
  • دانشجویان نشان دادند که نسبت به آنچه در جهان می گذرد، بی‌تفاوت نیستند
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • فرهنگ مقاومت در نسل آینده آمریکا تأثیر گذاشته است