Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  علیرضا صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت : بهای برق مصرفی این تعداد مشترک خانگی استان، با جمعیت ۴۰۸ هزار نفر، با اجرای طرح برق امید ۱۰۰ درصد رایگان شد.

او  بدون اشاره به میزان کاهش درآمد این شرکت گفت : بهای برق مصرفی این مشترکان در آذر و دیماه امسال بر اساس طرح برق امید محاسبه شده که با توجه به قرار گرفتن آنان در گروه کم‌مصرف‌ها، رایگان منظور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: بهای برق گروه خوش مصرف‌ها طبق محاسبه عادی است، اما بهای قبص مصرفی برق گروه پر مصرف‌ها تغییر خواهد کرد و تعرفه جریمه‌ای خواهند داشت.

بیشتر بخوانید 

افتتاح ۷۱ طرح در حوزه صنعت برق خراسان شمالی

صبوری گفت : شرکت برق به گروه پر مصرف‌ها ۶ ماه فرصت خواهد داد تا نحوه مصرف خود را مدیریت کنند و به گروه خوش مصرف‌ها بپیوندند، اما اگر الگوی مصرف را مدیریت نکنند شامل تعرف جدید که جریمه‌ای است خواهند شد.

او افزود: ۲۷ درصد مشترکان خانگی شهری و ۴۵ درصد مشترکان خانگی روستایی استان از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهاری مصرف برق برخوردار شدند.

او افزود : ۵۹ درصد مشترکان خانگی شهری و ۴۹ درصد مشترکان روستایی در گروه خوش مصرف‌ها و ۱۴ درصد مشترکان شهری و ۶ درصد مشترکان خانگی روستایی نیز در گروه پرمصرف‌ها قرار گرفتند.

او اجرای طرح برق امید را مربوط به بخش خانگی دانست و گفت: بر اساس این طرح، مشترکان خانگی به سه گروه کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم شده اند، که کم مصرف به مشترکانی اطلاق می‌شود که میزان مصرف ماهانه آنان در هشت ماه غیر اوج مصرف تا ۸۰ و در ماه‌های گرم تا زیر ۱۰۰ کیلووات ساعت در ماه باشد.

صبوری گفت : میزان مصرف مشترکان خانگی خوش مصرف نیز در ماه‌های غیرگرم بین ۸۰ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت و در ماه‌های گرم از ۸۱ تا ۳۰۰ کیلو وات ساعت در ماه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در خصوص مشترکان پرمصرف نیز گفت: این مشترکان در ماه‌های غیرگرم بیش از ۲۰۱ کیلووات در ساعت و در ماه‌های گرم بیش از ۳۰۱ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کنند.

او اجرای طرح برق امید را از یک سو برای مشترکان و از سوی دیگر برای صنعت برق سودمند دانست و افزود: اجرای این طرح علاوه بر بهره مندی مشترکان کم مصرف خانگی از تخفیف بهای قبض مصرفی، برای شرکت برق نیز منفعت دارد، زیرا با کاهش مصرف برق، دیگر از سرمایه گذاری، ظرفیت سازی در شبکه‌های بالادستی، نیروگاهی، انتقال فوق توزیع و توزیع بی نیاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی بر ایجاد صنایع در استان در راستای اشتغال زایی و افزایش درآمد خانوار‌ها تاکید کرد و افزود: در این استان آمادگی برای ایجاد صنایع بزرگ از جمله پالایشگاه ها، پتروشیمی، فولاد و سایر صنایع انرژی بر وجود دارد.

صبوری میزان برق تولیدی خراسان شمالی را هزار و ۴۳۴ مگا وات عنوان کرد و افزود: این میزان برق تولیدی بیش از چهار برابر نیاز برق مشترکان استان است.

شرکت برق خراسان شمالی ۳۶۷ هزار مشترک دارد که از این تعداد ۳۰۸ هزار مشترک معادل ۸۴ درصد مشترکان بخش خانگی، ۴ درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد بخش کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد سایر مصارف است.

با احتساب برق مصرفی مشترکان بزرگ صنعتی از جمله پتروشیمی، سیمان، ریخته گری و آلومینا، مصرف برق خراسان شمالی به ۳۸۰ تا ۴۰۰ مگاوات نیز می‌رسد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستا‌ها سکونت دارند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت برق خراسان شمالی الگوی مصرف درصد مشترکان خانگی برق خراسان شمالی طرح برق امید اجرای طرح برق مصرف شرکت برق خوش مصرف مصرف ها کم مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۶۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی

حمیدرضا کریمی‌فرد اظهار کرد: از ابتدای راه‌اندازی نیروگاه‌های خانگی برق خورشیدی از سال ۹۵ در استان فارس تاکنون، بیش از۳۸ هزار مگاوات ساعت انرژی برق در استان تولید شده است.

او با بیان اینکه در سال گذشته یک مزرعه خورشیدی با مجموع ظرفیت ۵۰۰ کیلو وات در سطح استان با سرمایه‌گذاری ۱۲۵هزار میلیون ریال نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، افزود: علاوه‌ بر نیروگاه‌های خورشیدی خانگی (کوچک مقیاس)، تعداد ۵ نیروگاه بزرگ خورشیدی نیز به ظرفیت ۳.۲ مگاوات در حوزه تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان فارس هم اکنون فعال هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، متوسط میزان تابش این استان را بین ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ کیلووات ساعت بر متر مربع در سال عنوان کرد و افزود: این میزان تابش برای نیروگاه‌های خورشیدی مناسب است. 

کریمی‌فرد، درباره شرایط راه‌اندازی سامانه‌های خورشیدی در استان فارس نیز گفت: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت‌نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشیدی در استان فارس است و متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • قبض‌ برق میلیونی در انتظار کولر گازی
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین