Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم‌نامه ساخت یک پردیس سینمایی مدرن در مراغه بین شهرداری این شهر و حوزه هنری کشور در حالی به امضا رسید که «سیدمحم دحسین بلاغی»، رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در همین آیین این پردیس را با حداقل ۶ هزار مترمربع زیربنا، بزرگترین پردیس شمال‌غرب کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرگزآذربایجان شرقی، موضوع این تفاهم‌نامه که در محل شهرداری مراغه به امضا رسید، تشریک مساعی جهت احداث پردیس سینمایی در ملک متعلق به حوزه هنری واقع در خیابان شهید غفاری مراغه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سینما جایگاه ویژه نزد مردم مراغه دارد

سرپرست شهرداری مراغه آغازگر سخنرانی‌های این آیین بود و ضمن اشاره به فراز و نشیب‌های سینما در طول تاریخ، تاکید کرد که سینما جایگاه ویژه نزد مردم فرهنگ‌دوست این شهرستان دارد.

شهرام مروتی اظهار داشت: مراغه در زمان حاضر سینمای فعال ندارد و ساخت پردیس سینمایی در این شهرستان اقدام فرهنگی ارزشمندی به شمار می‌رود.

شاهد مشکلات عدیده فرهنگی هستیم

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار مراغه نیز با اشاره به اینکه تهاجم فرهنگی دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت مستمر جریان داشته، گفت: با وجود تلاش مسوولان، شاهد مشکلات عدیده در حوزه فرهنگی هستیم و مسوولان باید به دغدغه‌های رهبری در این زمینه جامه عمل بپوشانند.

سیدعلی موسوی بیان کرد: نیاز به فعالیت بیشتر در حوزه فرهنگی مشهود بوده و شهرداری مراغه به عنوان یکی از متولیان فرهنگی، از سالها قبل در این حوزه پیشتازی کرده است.

وی رعایت زمانبندی در ساخت پردیس سینمایی از سوی شهرداری مراغه و حوزه هنری را مورد تاکید قرار داد و افزود: مراغه به پشتوانه فرهنگ دیرینه‌اش به جهان‌شهر شهرت دارد و نیاز این شهرستان به پردیس سینمایی احساس می‌شود.

پردیس سینمایی مراغه، شروعی برای اتفاق‌های بعدی

معاون اداری و مالی حوزه هنری کشور نیز احداث پردیس سینمایی را شروعی برای اتفاق‌های بعدی در بخش فرهنگی این شهر عنوان کرد و گفت: یک پردیس برای شهر ۲۰۰ هزار نفری مراغه کافی نیست و امید می‌رود احداث آن زمینه‌ای برای سرمایه‌گذاری‌های بعدی باشد.

عبدالحمید قره‌داغی با اشاره به اینکه مراغه هنرمندان برجسته‌ای دارد، اظهار داشت: حوزه هنری تجربه‌های موفقیت‌آمیزی در یزد، مشهد، بندرعباس و چندین شهر دیگر کشور داشته است و امید می‌رود ساخت پردیس سینمایی مراغه نیز در سریع‌ترین زمان ممکن آغاز و با پیشرفت مناسب روبرو شود.

مراغه از ظرفیت بصری برای تولید فیلم سینمایی برخوردار است.

معاون امور سینمایی حوزه هنری کشور نیز گفت: مراغه ظرفیت‌های بصری قابل توجهی دارد و در حوزه تولید فیلم سینمایی نیز می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

حمیدرضا جعفریان بیان کرد: در سایه همکاری مسوولان محلی، پردیس سینمایی سقز طی حدود یک ماه راه‌اندازی شد و امیدواریم ساخت پردیس مراغه نیز با سرعت پیش برود.

مردم مراغه ۲ دهه برای احیای سینما انتظار کشیده‌اند

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی نیز بیان کرد: مردم فرهنگ‌دوست مراغه حداقل ۲ دهه برای احیای سینما در این شهرستان انتظار کشیده‌اند و کمبود سینما چندبار در رسانه‌های محلی به چالش تبدیل شده است.

«سیدمحمدحسین بلاغی» افزود: امروز حوزه هنری با جهاد فرهنگی و هنری پای کار است تا یک پردیس فرهنگی و سینمایی در این شهرستان احداث شود.

وی با تاکید بر اینکه سینما آرامش را به جامعه تزریق می‌کند و فرهنگ را تعالی می‌بخشد، اظهار داشت: اگرچه یک پردیس برای مراغه کم است اما همین زیرساخت در واقع با حداقل ۶ هزار مترمربع مساحت، بزرگترین پردیس شمالغرب کشور خواهد بود.

وی همچنین در ادامه سخنان خود مراغه را اولین شهر اولویت‌دار برای تاسیس دفتر حوزه هنری عنوان کرد و فرماندار مراغه نیز آن را با ظرافت و جدیت مطالبه کرد تا معاون اداری مالی حوزه هنری کشور، راه‌اندازی این دفتر را به مسوولان محلی قول دهد.

ظهور شخصیت‌های فرهنگی در مراغه اتفاقی نیست

احمد ملکی، عضو شورای اسلامی شهر مراغه نیز اظهار داشت: ظهور شخصیت‌های فرهنگی برجسته در مراغه اتفاقی نیست و از گذشته‌های دور تاکنون آوازه شخصیت‌های شاخصی چون عبدالقادر و اوحدی بر سر زبان‌ها افتاده‌ است و در زمان حاضر نیز امثال استاد کریمی و حیدر عباسی در عرصه فرهنگی این شهر می‌درخشند.

وی احیای سینما را مطالبه جدی مردم مراغه عنوان کرد و افزود: مردم این شهرستان احداث نگارخانه، تماشاخانه و سایر زیرساخت‌های حوزه فرهنگی در کنار این پردیس را از مسوولان انتظار دارند.

نخستین سینمای مراغه در سال ۱۳۲۶ راه‌اندازی شد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه نیز در این آیین تاریخ راه‌اندازی نخستین سینمای این شهر با ظرفیت ۲۰۰ نفر در محل فعلی بانک ملی (شعبه مرکزی) را ۱۳۲۶ شمسی عنوان کرد و گفت: نیاز به سینما در مراغه جنبه زینتی ندارد و ظرفیت‌های فرهنگی این شهر وجود یک پردیس سینمایی مدرن را طلب می‌کند.

احمد فیاضی اضافه کرد: اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان به راه‌اندازی پلاتو، موزه‌ هنرهای تجسمی و سایر زیرساخت‌های فرهنگی نیز نیاز دارند.

گفتنی است، ساخت پردیس سینمایی مدرن مراغه که گفته می‌شود بزرگترین پردیس شمالغرب کشور خواهد بود، حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پردیس سینمایی مراغه ساخت پردیس سینمایی حوزه هنری کشور شهرداری مراغه راه اندازی مراغه نیز یک پردیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، «خاتی» نام اثر جدید فریدون نجفی هنرمند فیلم‌ساز استان است که قصد دارد آن را با تهیه‌کنندگی محمد کمالی پور، کارگردانی کند.
نجفی که علاوه بر کارگردانی در مقام نویسنده فیلم‌نامه خاتی، موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی را به دست آورده است، ساخت این اثر را به‌زودی به‌عنوان سومین فیلم بلند خود آغاز می‌کند.
نجفی پیش از این ۲ اثر سینمایی با نام «بچه گرگ‌های دره سیب» و «اسکی‌باز» را با استفاده از مفاهیم و عناصر زندگی بختیاری‌ها به روی پرده سینما برده است که این آثار توانسته‌اند در جشنواره‌های معتبر ملی و بین‌المللی موردتوجه قرار گرفته و جوایز متعددی را به خود اختصاص دهند.
این هنرمند فیلمساز علاوه بر آثار سینمایی چندین فیلم کوتاه و مستند را نیز تهیه‌کنندگی و کارگردانی کرده است که «خانه فاطمه کجاست؟»، «یار دوازدهم»، «خروسک» و «آخرین کوچ» از جمله این آثار به شمار می‌روند.

دیگر خبرها

  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری