Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@17:10:16 GMT

مکرون،ترامپ شماره دو سعودی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۷۰۶۸

مکرون،ترامپ شماره دو سعودی‌ها


به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، صباح زنگنه در خصوص اینکه آیا دیگر کشورهای عربی عزمی برای عادی سازی روابط با اسرائیل دارند گفت: نمی شود از الان پیشبینی کرد. این مشروط به رفتار رژیم صهیونیستی با فلسطینی ها خواهد بود و بستگی دارد به اینکه کشورهای عربی تا چه حد می توانند آینده را از تایید تل‌اویو جدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر آیا امنیت خود را منوط به داشتن رابطه علنی با اسراییل می دانند یا در ایجاد یک بافت منسجم با همه کشورهای منطقه از جمله ایران و عراق و سوریه و یمن.این دو رویکرد خواهد بود که رویکرد اول در چند سال آینده یک رویکرد موفق و پیروز به حساب نخواهد آمد و کشورهای عربی نمی توانند بر این روند شرط بندی کنند. آنها بیشتر باید به سمت پیشبرد روابطشان با کشورهای مهم منطقه بروند که ایران یکی از مهم ترین آنهاست.

این کارشناس در خصوص نزدیکی روابط عربستان و فرانسه نیز گفت: در مورد صلح از دید رژیم صهیونیستی یعنی تسلیم شدن همه کشورهای عربی خاورمیانه به قدرت مطلق اسراییل است. بنابراین برای آنها صلح معنا ندارد بلکه یک طرف تسلط و قدرت نمایی خواهد کرد و دیگری تسلیم خواهد بود. مفهوم صلحی که ملت های منطقه به دنبال آن هستند این است که زندگی عادلانه و آرام و با ثبات داشته باشند و کشورهای درجه یک و درجه دو در این معادلات به حساب نیایند. آنچه که مد نظر تلاویو است این که منطقه تشکیل شود از کشورهای درجه یک که خودش را در این رده می داند و بقیه کشورهای درجه دو که کشورهای عربی هستند و از قدرت نظامی و امنیتی آنها برخوردار نیستند.به نظر می رسد که این وضعیت در دوران بایدن متفاوت خواهد بود و علائم آن را در این می بینیم که برخی از کشورهای عربی مثل عربستان و امارات به فکر افتادند که بروند و با دولت هایی مثل فرانسه آن روابطی که با ترامپ داشتند بازسازی کنند و بحث باج دهی ظاهرا در ذات این کشورها و نتیجه زندگی اقتصادی رانتی و نداشتن دولت و ملت است که موجودیت و امنیت و هویت خود را در وابستگی به کشورهای بزرگ می دانند و حالا که ترامپ در صحنه نیست می گردند و ترامپ دیگری را در جای دیگر کشف می کنند و این رابطه را احیا می کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دهه فجر واکسیناسیون کرونا در ایران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر راهپیمایی 22 بهمن صباح زنگنه مکرون ترامپ عربستان سعودی دهه فجر واکسیناسیون کرونا در ایران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر راهپیمایی 22 بهمن کشورهای عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۷۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین

ولی‌عهد عربستان در دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر مخالفت «قاطعانه» کشورش با کوچ اجبار مردم فلسطین تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی روز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصادی ریاض میزبان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود.

بن سلمان ضمن تأکید بر مخالفت کشورش با کوچ اجباری فلسطینیان تصریح کرد: «عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به کار می‌گیرد تا مانع از تشدید تنش‌ها و جلوگیری از گسترش آن در منطقه شود.»

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان «واس»، ولیعهد سعودی همچنین بر «ایستادگی همیشگی عربستان در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوق مشروع‌اش و دستیابی به صلح عادلانه و پایدار» تأکید کرد.

در این نشست همچنین «وضعیت تشدید حملات نظامی در غزه و حومه و بدتر شدن وضعیتی که جان غیرنظامیان و امنیت و ثبات منطقه را تهدید می کند» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • انتقاد از واکنش برخی کشورهای عربی بعداز حمله سپاه به اسرائیل (فیلم)
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • رسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه