Web Analytics Made Easy - Statcounter

قهرمان آماره روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه تا پایان سال ۹۸ بیش از ۲۵۰ نفر از دارندگان خودروهای کلاسیک، کف‌خواب و تیونینگ چهارمحال و بختیاری در کمیته‌ای با همین نام در هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان ساماندهی شدند، افزود: با تشکیل کارگروه شناسایی و صیانت از خودروهای تاریخی، مرحله نخست طرح شناسایی، دسته‌بندی و معرفی این خودروها به مراکز مربوطه برای صدور شناسنامه و پلاک تاریخی در استان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اگر چه آیین‌نامه مربوط به شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی در سال ۹۵ به تصویب هیات وزیران رسید،  اما تاکنون برای اجرای آن در استان اقدام موثری انجام نشده است و سعی می‌شود با اجرای مرحله نخست طرح شناسایی و دسته‌بندی خودروهای کلاسیک در استان، زمینه حفظ و نگهداری از آن‌ها به عنوان اشیایی ارزشمند فراهم شود.

آماره با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک و تاریخی همواره با استقبال مطلوبی روبه‌رو شده است، گفت: این خودروها می‌توانند به یکی از جاذبه‌های دیدنی و میراث فرهنگی استان نیز تبدیل شوند.

وی یادآور شد: خودروهایی با قدمت بالای ۶۰ سال در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که بسیاری از آن‌ها در حال حاضر به دلیل نداشتن پلاک، مجوز تردد در خیابان‌ها را ندارند و به صورت محدود در آتلیه‌های عکاسی و یا مراسم ازدواج از آن‌ها استفاده می‌شود.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی چهارمحال و بختیاری در ادامه درباره نحوه اجرای طرح شناسایی و دسته‌بندی خودروهای کلاسیک و تاریخی در استان افزود: بر این اساس خودروهایی که حداقل ۳۰ سال از زمان تولید آن‌ها سپری شده است و علاوه بر اصلالت از سلامت فنی کامل نیز برخوردار باشند در سه گروه‌ وسیله نقلیه نفیس، قدیمی و ویژه دسته‌بندی خواهند شد.

آماره قدمت بالای ۵۰ سال، طراحی و مهندسی ساخت کم‌نظیر و برخورداری از برخی ابعاد فرهنگی ویژه را از جمله شرایط قرار گرفتن خودروها در این دسته‌بندی‌ها اعلام کرد و گفت: این طرح با همکاری کارشناسانی از صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، حفاظت محیط‌زیست و معاونت راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: با اجرای این طرح، خودروهای تاریخی شناسایی شده در استان برای ارزیابی نهایی و دریافت پلاک در سامانه دبیرخانه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی ثبت خواهند شد.

آماره افزود: در صورت موافقت ستاد مقابله با کرونا استان تا پایان سال نمایشگاهی از خودروهای کلاسیک در شهرکرد برپا خواهد شد و امید می‌رود با اجرای طرح شناسایی این خودروها در استان، مراسم نمادین پلاک گذاری یکی از قدیمی‌ترین خودروهای استان نیز در حاشیه این نمایشگاه انجام شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره نحوه پلاک گذاری خودروهای تاریخی و کلاسیک در استان گفت: بر اساس آخرین ابلاغیه شماره‌گذاری پلیس راهور، این‌گونه خودروها درصورتی‌که ارکان آن‌ها همچون شماره موتور و شاسی و رنگ بدنه تغییر نکرده باشد و قدمتی بالای ۴۰ سال داشته باشند می‌توانند پلاک تاریخی دریافت کنند.

سرهنگ ایرج حسین پور افزود: خودروهای تاریخی پلاک گذاری شده، همچنان اجازه تردد در معابر عمومی را ندارند و صدور پلاک برای آن‌ها تنها امکان تردد خودروها در مراسم‌ها و دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده همچون نمایشگاه‌ها را فراهم می‌کند.

برچسب‌ها فدراسیون موتور سواری و اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران پلیس راهور ناجا چهارمحال وبختیاری میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون موتور سواری و اتومبیلرانی پلیس راهور ناجا فدراسیون موتور سواری و اتومبیلرانی پلیس راهور ناجا چهارمحال وبختیاری میراث فرهنگی اخبار کنکور چهارمحال و بختیاری خودروهای تاریخی خودروهای کلاسیک طرح شناسایی دسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۷۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد مرسولات استان در سال ۱۴۰۲، یک میلیون و ۱۵۰ هزار بسته بوده، که نسبت به سال قبل ۳۱ درصد رشد داشته است.
اسماعیل اعرابی افزود: اداره پست در روز‌های تعطیل هم آماده ارائه خدمات به مردم است.
وی تصریح کرد: در قبول مرسولاتی که به ادارات پست تحویل می‌شود محدودیت‌های خاصی نداریم.

دیگر خبرها

  • آغاز فروش فوری ۵ خودرو در سامانه یکپارچه + اسامی خودروها و شرایط
  • آغاز فروش خودروهای وارداتی از ساعت ۱۶ امروز + اسامی خودروها
  • احتمال افزایش نرخ معاینه فنی/مبالغ دریافتی کجا هزینه می‌شود؟
  • درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • رنگ پلاک خودروها نشانه چیست؟
  • تشدید برخورد با خودروهای دارای پلاک مخدوش
  • تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در میاندوآب
  • پیروزی استقلال آبی پوشان ملاثانی در فوتبال دسته اول