Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: میزان جوجه‌ریزی ما در ۱۰.۵ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال پیش حدود ۵ میلیون قطعه کاهش داشته است که تقریباً معادل نیاز ۳ ماه استان به مرغ است. - اخبار استانها -

فاطمه خمسه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره وضعیت ملتهب و روند افزاینده قیمت مرغ در بازار طی 10 ماه اول سال 1399 اظهار داشت: میزان کل جوجه‌ریزی برای تولید مرغ در استان از ابتدای سال جاری تا نیمه بهمن‌ماه 20 میلیون و 569 هزار قطعه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه میزان جوجه‌ریزی انجام‌شده در مرغداری‌های استان قزوین از ابتدای سال تا نیمه بهمن‌ماه سال گذشته 25 میلیون و 49 هزار قطعه بوده است، اضافه کرد: بنابراین میزان جوجه‌ریزی ما در 10.5 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال پیش حدود 5 میلیون قطعه کاهش داشته است که معادل نیاز 3 ماه استان به مرغ است.

خمسه ادامه داد:‌ بالطبع وقتی جوجه‌ریزی کاهش می‌یابد، میزان تولید مرغ کمتر شده و کفه عرضه و تقاضای مرغ به هم می‌خورد؛ به طوری که هر چقدر مرغ کمتری تولید و در استان عرضه شود، به همان نسبت قیمت مرغ هم افزایش می‌یابد.

چرا جوجه‌ریزی کم شد؟

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزایش سرسام‌آور قیمت ارز و تاثیر آن بر قیمت نهاده‌های دامی و طیور وارداتی را مهمترین عامل کاهش 18 درصدی جوجه‌ریزی و تولید مرغ در قزوین دانست و گفت:‌ در نیمه نخست سال با توجه به اینکه فقط 30 درصد نهاده‌های دامی با نرخ دولتی تامین می‌شد و مرغدار مجبور بود نهاده‌ها را به قیمت روز از بازار آزاد تهیه کند، میزان جوجه‌ریزی‌ها به شدت کاهش یافت.

قیمت مرغ در قزوین به 20 هزار و 400 تومان می‌رسداستاندار قزوین: قیمت مرغ از فردا 22 هزار تومان استمعاون وزیر صمت: تامین مرغ با نرخ مصوب منوط به تحقق سهمیه جوجه‌ریزی است

خمسه ادامه داد: در هر حال 70 درصد مرغ تولیدی در استان قزوین هم به خارج از استان صادر می‌شود و همین موضوع در کنار کاهش تولید مرغ در ماه‌های آبان و آذر فشار زیادی به سازمان جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار برای تامین مرغ مورد نیاز استان وارد کرد که خوشبختانه با تامین 100 درصدی نهاده‌ها و افزایش جوجه‌ریزی این مشکل رفع شد.

وی یادآور شد: با وجود پایین‌تر بودن قیمت مرغ در قزوین نسبت به استان‌های البرز و تهران سهمیه مشخصی برای مرغداری‌ها و کشتارگاه‌های مرغ تعیین شده و هیچ واحد تولیدی حق ندارد، سهمیه مرغ قزوین را از استان خارج کند و در این خصوص مبادی خروجی استان توسط پلیس مرتب چک می‌شود.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت مرغ بازار استانداری قزوین قیمت مرغ بازار استانداری قزوین میزان جوجه ریزی مرغ در قزوین تولید مرغ نهاده ها قیمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۷۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان در بازدید از یک واحد پرورش مرغ گوشتی در دست ساخت گفت: در شورای معاونان وزارت جهاد کشاورزی به ریاست، وزیر جهاد عملکرد استان‌ها در شاخص مهم جوجه‌ریزی به صورت رسمی اعلام شد که استان کهگیلویه و بویراحمد، در این شاخص مهم، عملکردی درخشان داشته است. رضا بهنام‌پور افزود: از مردادماه سال قبل تاکنون وزارت جهاد کشاورزی برای همه استان‌ها، سهمیه‌ای برای جوجه‌ریزی تحت عنوان برش استانی مشخص کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها به صد درصد تعهد خود عمل کرده بلکه ۱۱ درصد نیز بیشتر جوجه‌ریزی داشته و در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کرد. بهنام‌پور ادامه داد: در سال‌های قبل، کمبود و حتی نبود مرغ در بازار یکی از دغدغه‌های مردم بود، اما در این دولت با احیای واحد‌های راکد، احداث چندین واحد تولیدی جدید و اجرای دقیق برنامه های جوجه‌ریزی و همچنین مجاهدت کشاورزان فعال در این زمینه، تولید گوشت مرغ، پایدار شده به طوری که در یک سال اخیر به ویژه در ۶ ماه اخیر به ندرت نیاز به تزریق مرغ منجمد در بازار شده است. وی با قدردانی از همه تولیدکنندگان و فعالان صنعت مرغ تاکید کرد: همواره مدافع حقوق تولیدکنندگان بوده و برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از آنان و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، تلاش بیشتری خواهیم کرد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک میلیون و ۳۱۸ هزار قطعه در مرغداری‌های این استان جوجه‌ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور؛ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور/ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد
  • یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد
  • جوجه ریزی بیش از ۴ میلیون قطعه‌ در واحد‌های پرورش مرغ استان قزوین
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • صادرات مرغ تا پایان سال به ۳۰۰ هزارتن می‌رسد
  • جوجه ریزی ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه‌ای در استان قزوین
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • قیمت طلا و سکه امروز 16 اردیبهشت 1403