Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@05:30:45 GMT

خرید از تسلا با بیت کوین امکان پذیر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۷۶۵۱

خرید از تسلا با بیت کوین امکان پذیر شد

 به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از اینکه شرکت تسلا در اوایل هفته ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خرید، ایلان ماسک صاحب این کمپانی، در مورد نقش پرداخت از طریق رمز ارز‌ها مصاحبه داشت. اما موضوع به همینجا ختم نمی‌شود، چون شرکت تسلا قصد دارد بیت کوین را برای خرید‌های آینده بپذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاملا درست متوجه شدید، برای خرید یک وسیله نقلیه کاملاً برقی از یک رمز ارز (پول الکترونیکی) استفاده می‌شود.

از سال ۲۰۱۳ که معامله‌ای با بیت کوین صورت گرفت، تا حالا قیمت این ارز دیجیتال ۴۱۰۰ درصد رشد داشته است.

این ارز دیجیتال بعد از خرید ۱.۵ میلیارد دلار از آن از سوی تسلا، رکورد زده و از حدود ۴۳۰۰۰ دلار به قله تاریخی ۴۷۷۰۰ دلار رسیده است.

البته اگر چه از نظر تسلا این خرید الکترونیکی در نوع خود اولین مورد مربوط به خرید وسایل نقلیه الکتریکی می‌باشد، اما به نظر می‌رسد این نکته درست نیست.

مردم ارزهای دیجیتال خود را نفروشند

در سال ۲۰۱۳، یک تویوتا پریوس (Toyota Prius) به قیمت ۱۰۰۰ بیت کوین، توسط یکسرمایه گذار اولیه بیت کوین که با ارز‌های دیجیتال زندگی می‌کرد، خریداری شد.

در موج اخیر، افزایش قیمت بیت کوین باعث شد Laszlo Hanyecz مرد بد نام پشت صحنه Bitcoin Pizza، این هفته در کانون توجه قرار بگیرد. او به بلومبرگ گفت که علاقه زیادی به تسلا ندارد و از دارندگان بیت کوین خواست تا ارز دیجیتال خود را نفروشند.

چندی پیش ایلان ماسک با یک توییت و اسم آوردن از بیت کوین، رشد قابل توجهی را برای این رمز ارز رقم زد، البته شایعاتی هم درباره این که ایلان ماسک یکی از سهامداران بیت کوین است هم در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

ایلان ماسک اخیرا به یک حامی قوی بیت کوین تبدیل شده است. وی قبلا اعلام کرده بود که برای دریافت بیت کوین در معاملات خود مشکلی ندارد و نمایه توییتر خود را به بیت کوین تغییر داده بود.

بیشتر بخوانید:

آیا ایلان ماسک صاحب بیت کوین است؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت تسلا بیت کوین ارز دیجیتال خرید خودرو بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۷۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟

به ‌گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های دولتی چین گزارش داده اند که او ابتدا با لی چیانگ، نخست‌وزیر چین ملاقات کرده است.

در این دیدار، لی به ماسک گفته است که توسعه تسلا در چین می‌تواند به‌عنوان یک نمونه موفق از همکاری اقتصادی و تجاری میان آمریکا و چین محسوب شود. این درحالی است که خودروساز آمریکایی تأییدیه کلیدی را همزمان با سفر ماسک از سوی یک انجمن خودروسازی چینی دریافت کرده است.

این تأییدیه تصریح کرده که خودروهای مدل ۳ و Y تسلا ازجمله مدل‌هایی هستند که با الزامات امنیت داده چین مطابقت دارند.

۲ منبع جداگانه همچنین به رویترز گفته اند که تسلا با بایدو به توافق رسیده است تا از مجوز نقشه‌برداری غول فناوری چینی برای جمع‌آوری داده‌ها در جاده‌های عمومی چین استفاده کند که آنها چنین موضوعی را یک گام کلیدی برای معرفی FSD یا همان خودران‌های کامل (Full Self-Driving) در این کشور توصیف کرده‌اند.

امنیت و انطباق داده‌ها ازجمله دلایلی بوده است که سازنده خودروهای الکتریکی آمریکایی که ۴سال پیش مستقل‌ترین نسخه نرم‌افزار خودکار (Autopilot) خود را عرضه کرده بود، هنوز نتوانسته است FSD را به‌طور کامل در چین، دومین بازار بزرگ جهان با وجود مشتریان فراوان، در دسترس قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

پمپ بنزین روباتیک افتتاح شد | دست‌های‌تان کثیف نمی‌شود!

رگولاتورهای چینی از سال۲۰۲۱، تسلا را ملزم کرده بودند که تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ناوگان چینی خود در شانگهای را ذخیره کند و این باعث می‌شود، این شرکت قادر به بازگرداندن اطلاعات به ایالات متحده نباشد.

ماسک به‌دنبال دریافت مجوز برای انتقال داده‌های جمع‌آوری شده در کشور به خارج از کشور برای آموزش الگوریتم‌هایی برای فناوری‌های رانندگی خودران است.

کد خبر 848116 برچسب‌ها خودروی برقی ایلان ماسک چین خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند شرکت‌ خودروسازی تسلا

دیگر خبرها

  • سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت
  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد