Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سازمان عفو بین الملل با تاکید بر لزوم آزادی فوری همه زندانیان اندیشه در بحرین، آل خلیفه را به تغییر روند خود در برخورد با مخالفان دعوت کرد.

به گزارش این شبکه، عفو بین الملل از مقامات بحرین خواست تا همه کسانی را که صرفا به سبب فعالیت‌های مسالمت آمیز برای دستیابی به حقوق انسانی خود در زمینه آزادی بیان و تظاهرات، زندانی شدند، فورا و بدون هیچ قید و شرطی آزاد و همه اتهام‌ها علیه آن‌ها را لغو کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان همچنین از مقامات منامه خواست تا روند خود را که در دهه گذشته در پیش گرفته بودند، تغییر دهند.

گزارشگر الجزیره گفت بیانیه سازمان عفو بین الملل به برخی مسائل مربوط به اوضاع حقوق بشر در بحرین پرداخت و بر افزایش روند آنچه این سازمان پدیده ظلم برنامه ریزی شده و سرکوب سیاسی علیه مخالفان، روحانیون و فعالان جامعه مدنی نامید، تاکید کرد.

این سازمان افزود مقامات بحرینی به اعمال محدودیت در هر محیطی که زمینه مبارزه یا آزادی بیان به شیوه‌های مسالمت آمیز را فراهم می‌کند، ادامه می‌دهند. بر اساس این بیانیه با وجود گذشت ۱۰ سال از خیزش سال ۲۰۱۱ مقامات بحرین همچنان در اجرای توصیه‌های کمیته حقیقت یاب مستقل بحرین کوتاهی و تعهدات خود را در زمینه قوانین بشردوستانه بین المللی نقض می‌کنند.

عفو بین الملل افزود فرزندان دختر و پسر مخالفان بحرینی از سال ۲۰۱۶ به طور فزاینده با سرکوب شدید رو به رو هستند و هدف انواع تهدیدها، احضار، ممنوع الخروج بودن، بازداشت ها، بازجویی‌ها و حتی حکم حبس قرار گرفته اند. این سازمان تاکید کرد دولت بحرین در دهه گذشته همواره به توصیه‌های اصلی کمیته حقیقت یاب بی توجهی می‌کند؛ کمیته مستقلی که به دستور پادشاه بحرین در پاسخ به نگرانی‌های بین المللی درباره سرکوب اعتراض‌ها تشکیل شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عفو بین الملل آل خلیفه عفو بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۷۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صالحی افزود: ۳۵ تن از محکومان مالی استان تهران با برقراری جلسات صلح و سازش فی‌مابین طرفین دعوا و همچنین از طریق جذب کمک‌های مالی خیرین، از زندان آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه زندانیان آزاد شده اکثراً پدر، مادر و سرپرست خانوار هستند که به دلیل محکومیت‌های مالی جرایم غیرعمد و یا رد مال در زندان‌ها به سر می‌بردند، اظهار داشت: این افراد در اجرای سیاست‌های دستگاه قضائی در زمینه کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان و بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، واجد شرایط و مستحق آزادی شناخته شدند و با تلاش دادیاران ناظر بر زندان و شعبات شورای حل اختلاف مستقر در زندان‌ها، زمینه آزادی آنان فراهم شد.

دادستان تهران ضمن تصریح به تأمین بخشی از وجوه رد مال توسط خانواده‌های محکومان، اضافه کرد: بخشی دیگر از دیون و تعهدات مالی محکومان فوق‌الذکر، در جلسات صلح و سازش مورد گذشت شاکیان قرار گرفت و مابقی به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، به همت خیرین پرداخت شد.

کد خبر 6092044

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی