Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه "۴۴پروژه بهداشت و درمان در استان اجرایی می‌شود" گفت: ۴۴۵پروژه بهداشتی و درمانی در مازندران بهره‌برداری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  ساری،  سید عباس موسوی امروز در مراسم افتتاح طرح‌های بهداشت و درمان مازندران اظهار داشت: در 8 سال گذشته،، 445 پروژه بهداشتی و درمانی با 350 هزار متر مربع بنای بهداشتی و درمانی در مازندران به بهره برداری رسید و 95 پروژه به مساحت 238 هزار متر  در دست اقدام بوده که 44 پروژه در حوزه بهداشت و مابقی در حوزه درمان و آموزش پزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایام کرونایی 774 تخت به ظرفیت تخت‌های استان افزوده شد.

وی با اشاره به اهمیت طرح‌های توسعه ای بیمارستان بوعلی سینای ساری،افزود: 120 تخت به بیمارستان بوعلی در فضای هفت هزار و 500 متر مربع زیربنا و در آمل 70 تخت در چهار هزار متر اضافه شد. در آمل بخش سی تی اسکن و مرکز تصویربرداری نیز با 225 میلیارد تومان بهره برداری شد.

نایب رئیس مجلس: بودجه بهداشت و درمان در کمیسیون تلفیق 2 برابر شدحال نامساعد بهداشت و درمان شهرستان مرند/بیمارستان‌ موجود پاسخگوی نیاز‌های درمانی مردم نیسترئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: 100 پایگاه اورژانس جاده‌ای با کمک خیران احداث می‌شود

موسوی گفت: بیمارستان‌های دیگری نیز در شهرهای قائم‌شهر، تنکابن و نوشهر که با تخصیص اعتبار در آینده نزدیک به بهره‌برداری می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در زمینه پیک کرونایی در استان افزود: مازندران 5 هفته دیرتر وارد پیک سوم شد که خوشبختانه 50 درصد نسبت به پیک اول ودوم  کمتر بود و میزان اشغال تخت‌ها نیز 50 درصد  کمتر بود.

انتهای پیام/ 681/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشتی و درمانی بهداشت و درمان بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۷۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی

به گزارش خبرگزاری مهر، میترا قالیبافیان متخصص رادیوانکولوژی و مسئول فنی بخش رادیوانکولوژی بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودکان محک، درباره اهمیت پرداختن به تومورهای شایع مغزی، افزود: طی سال‌های اخیر در بیمارستان محک کارگروه نوروانکولوژی بر درمان تومورهای مغزی متمرکز شده است. این کارگروه با جدیت هرچه تمام‌تر، برنامه‌های درمانی مؤثرتر و به‌روزتری را برای درمان تومورهای مغزی کودکان بر اساس علم مبتنی بر شواهد (evidence based medicine) و آموخته‌های توموربورد یا همایش‌های علمی، پیشنهاد می‌دهد. همچنین جلسات توموربورد بر خردِ جمعی و بررسی همه‌جانبه و هم‌زمان بیماری توسط گروه‌های مختلف درمانی متمرکز است و احتمال خطاهای پزشکی را کاهش می‌دهد.

وی افزود: تومورهای مغزی در کودکان به دلیل نوع تومور و درمان آن با تومورهای مغزی بزرگسالان متفاوت است و از این منظر هدف نخست کنگره نشان دادن تفاوت نوع تومورهای مغزی و درمان آن میان کودکان و بزرگسالان است.

هادی موسی‌خانی فوق تخصص هماتولوژی و انکولوژی کودکان، نیز با بیان اینکه بیش از ۲۰ درصد کودکان مبتلا به تومورهای مغزی کودکان در بیمارستان محک به صورت مستقیم درمان می‌شوند و بیماران دیگر نیز در ۴۱ مرکز درمانی در سراسر کشور تحت حمایت مؤسسه محک قرار دارند افزود: بر همین اساس کنگره با تمرکز بر رویکرد چند تخصصی در درمان تومورهای مغزی کودکان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نقش و اهمیت پروفسور پروانه وثوق در حوزه انکولوژی کودکان در ایران بیان کرد: بسیاری از انکولوژیست‌ها در ایران به صورت مستقیم و غیر مستقیم شاگرد پروفسور پروانه وثوق بودند و با توجه به نقش ایشان در درمان انکولوژی کودکان این کنگره با یادبود پروفسور پروانه وثوق برگزار می‌شود.

موسی خانی در ادامه با بیان اینکه بیمارستان محک در پیگیری رویکرد درمان چند تخصصی در تومورهای مغزی کودکان در ایران پیشرو است افزود: گرچه در سایر مراکز درمانی به صورت غیرمستقیم رویکرد درمان چند تخصصی در انکولوژی کودکان دنبال می‌شود اما بیمارستان محک با برگزاری جلسات درمان چند تخصصی از سال ۱۴۰۱ تاکنون در این باره پیشگام است و امیدواریم که سایر مراکز درمانی نیز با الگوگیری از بیمارستان فوق تخصصی محک بتوانند رویکرد درمان چند تخصصی در تومورهای مغزی کودکان را به صورت مستقیم اجرا کنند.

کد خبر 6090555 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی
  • تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد