Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: هدف از برگزاری سفر معنوی راهیان نور همزاد پنداری دانش‌آموزان با شهداست تا بتوانند در افزایش عزت و اقتدار ملی نقش‌آفرینی کنند و منشا اثر باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین‌ حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در نشست خبری ستاد راهیان‌نور که ظهر امروز در اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد اظهار داشت: راهیان نور بهترین فرصت برای برهم‌زدن توطئه دشمنان است‌ تا با معرفی الگوها و نمادهای ارزشمند، موشکافانه از علت پیدایش یک تفکر یا انحراف پرده بردارد و اسطوره‌های قابل دسترس را به دانش آموزان معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصغری گفت: دشمن در دشمنی خود استوار است و باید برای مقابله با آن با هوشمندی، چابکی و درس گرفتن از تجربیات گذشته وارد میدان شد تا بتوان به درستی مکر و نیرنگ‌ها را خنثی کرد زیرا که دشمن در حوزه جوانان و نوجوانان و آسیب زدن به این عرصه، بسیار مجدّانه وارد میدان شده است که هوشمندی نهادهای تربیتی، خانواده‌ها و معلمان را برای گذر از این پیچ خطرناک تربیتی می‌طلبد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: برای رسیدن به این هدف در تربیت نیازمند نقشه راه هستیم و بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه هدایت جوانان است تا بتوان با خودسازی، جامعه پردازی و تمدن‌سازی به اهداف متعالی انقلاب دست پیدا کرد و قطعا معلمان در این عرصه، افسران سپاه پیشرفت کشورند.

وی با بیان اینکه در سفر مجازی راهیان‌نور وظایف اصلی بر دوش مربیان آمادگی دفاعی است خاطرنشان کرد: باید عرصه را برای بهره‌گیری شایسته از اندیشه‌های متعالی و آرمان‌های شهدا فراهم کرد و مربیان آمادگی‌دفاعی با نظم حداکثری، این مفاهیم ارزشمند و افتخارات را، به صورت عمیق، علمی و سرشار از انرژی برای دانش‌آموزان عرضه کنند تا از کار مقطعی به کاری مستمر در این عرصه تبدیل شود.

اصغری تاکید کرد: راهیان‌نور بخشی از درس آمادگی‌دفاعی سه مقطع 9، 10 و 12 است که این دانش‌آموزان به عضویت کانال بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان در شبکه شاد در می‌آیند تا بتوانند در دو روز متوالی در چهار مقطع از مباحث آماده شده برای اردوی راهیان نور بهره‌مند شوند.

اردوهای راهیان نور دانش‌آموزان استان قزوین مجازی برگزار می‌شودرئیس بسیج فرهنگیان: راهیان نور حاج قاسم با محوریت مکتب شهید سلیمانی راه‌اندازی شداردوهای راهیان نور دانش‌آموزی لرستان به صورت مجازی برگزار می‌شود

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته به طور میانگین 4 الی 5 هزار دانش آموز از ایام بهمن ماه تا عید نوروز، در اردوهای راهیان‌نور جنوب و غرب کشور شرکت می‌کردند که به دلیل شیوع ویروس کرونا و دغدغه‌مندی آموزش و پرورش برای برگزاری این اردو، امسال جمعیت کثیری از دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها می‌توانند از برکات این سفر مجازی برخوردار شوند.

معلمان باید گنج "راهیان‌نور" را به شایستگی برای دانش‌آموزان تبیین کنند

همچنین سرهنگ هادی بغدادی رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان قزوین با بیان اینکه معلمان افسران پیشرفت هستند و در زمینه‌های اعتقادی، سیاسی، فرهنگی و مهارت‌افزایی می‌توانند پایه‌ریز تمدن نوین اسلامی باشند اظهار داشت: مهمترین شخصیت و جایگاهی که می‌تواند در انتقال مفاهیم انقلابی تاثیرگذار باشد و در تفکرات دانش‌آموزان تاثیرگذار بوده و آن‌ها را جهت‌دهی نماید، شخصیت ارزشمند معلمان است.

وی خاطرنشان کرد: راهیان‌نور گنج است و این مفاهیم ارزشمند باید توسط معلمان فهیم به لوح سفید دانش‌آموزان تزریق شود و دستگاه معظمی همچون آموزش و پرورش باید معلمان را در این مسیر هدایت نماید.

بغدادی گفت: مسئله اصلی در خصوص اردوی راهیان‌نور، تداوم این مسیر است که باید توسط معلمان در قالب‌های متفاوتی هم‌چون دلنوشته، برداشت‌آزاد و خاطرات از اردوی مجازی راهیان‌نور برای تعمیق مبانی این سفر، برنامه‌ریزی شود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان قزوین تاکید کرد: رسانه‌ها و فضای مجازی در این مسیر وظیفه سنگینی را بر عهده دارند تا بتوانند اعتقادات شهدا و الگوهای مجسّمی همچون شهید حججی و شخصیت عاقبت بخیری همچون سردار شهید قاسم سلیمانی را برای دانش‌آموزان در این فضا پررنگ کرده و ارزش‌ها و الگوهای اصلی و شایسته را به دانش‌آموزان پاک این سرزمین معرفی نمایند.

وی خاطرنشان کرد: دنیای کفر با تمام توان در آن سوی فضای رسانه‌ای فاسد و ناامیدکننده خود، دانش‌آموزان را هدف گرفته است و ما باید با تمام توان از مبانی ولایت‌فقیه و ارزش‌های و آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی خود دفاع کنیم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ادبیات جنگ وزارت آموزش و پرورش استانداری قزوین وزارت آموزش و پرورش استانداری قزوین آموزش و پرورش استان قزوین بسیج فرهنگیان دانش آموزان راهیان نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۸۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، این دانش آموزان که حالا هرکدام در مشاغلی در نقاط دور و نزدیک استان مشغول خدمت هستند از دوره دانش آموزی و شب‌های امتحان گفتند.

 

دبیران می‌گفتند با موفقیت دانش آموزان در کنکور سراسری و قبولی دانشگاه‌های معتبر خستگی از تنمان بیرون می‌آمد.


در این دورهمی شور و شعف دوران دانش آموزی در وجود دانش آموز و معلم تداعی شد و چهره‌هایی که هرچند تغییر کرده بود اما حس مشترک معلم و دانش آموز در چشمانشان موج می‌زد.

دیگر خبرها

  • تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان
  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • جزئیات نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان + شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • طرح ملی سواد آبی در یزد سه ساله شد
  • دلیل علاقه دانش آموزان به نجوم چیست؟ + فیلم