Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ جشنواره فیلم فجر امسال به در شرایطی به پایان رسید که در ابتدا گمان می‌رفت به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اصفهان، سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر نیز با تمام حواشی و هیجاناتش به پایان رسید و برترین‌های این دوره از جشنواره نیز سیمرغ خود را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره سی و نهم تفاوتی آشکار و اساسی با سایر دوره‌های جشنواره داشت و آن هم، شیوع ویروس کرونا و خطر همه‌گیری آن بود که انتظار می‌رفت مانع از برگزاری جشنواره فیلم فجر امسال باشد؛ اما در نهایت این جشنواره نیز برگزار شد تا وقفه‌ای در کار آن رخ نداده باشد.

اما "در این جشنواره، دستورالعمل‌های بهداشتی تا چه میزان رعایت شد؟" یکی از مخاطبان و علاقمندان در پاسخ به این سوال که از سوی خبرنگار تسنیم مطرح شد، گفت: مسئولان برگزاری جشنواره سعی داشتند تا حد امکان برگزاری جشنواره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد. ظرفیت سالن‌ها 30 درصد تعیین شده بود و قبل از ورود به سالن سینما از همه افراد تب‌سنجی انجام می‌شد. همچنین به گفته مسئولان جشنواره و سینماداران، پس از پایان هر سانس کل سالن ضدعفونی می‌شد.

یکی از مسئولان نظافت و بهداشت سالن‌های سینما نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: پس از پایان هر سانس، ما بلافاصله به سالن‌ می‌رویم و به نظافت کل سالن مشغول می‌شویم. پس از آن ضدعفونی کل سالن انجام می‌گیرد.

با این حال تجمعاتی نیز در گیشه‌های سینماها دیده می‌شد که اصل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را زیر پا می‌گذاشت. مدیر پردیس سینمایی سیتی سنتر اصفهان در این باره بیان کرد: ما بارها به مردم اعلام کرده بودیم که تمامی بلیت‌های این دوره از جشنواره به صورت اینترنتی به فروش می‌رسد، اما برخی گویا باور نداشتند و به تصور اینکه بلیتی در خود سینماها یافت می‌شود، مقابل گیشه‌ها تجمع می‌کردند و این خود احتمال شیوع کرونا را بالا می‌برد.

محمد پناهی‌نژاد افزود: تفاوت بلیت فروشی این دوره از جشنواره فیلم فجر با سایر دوره‌ها این است که بلیت فروشی تحت نظارت مستقیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و ما نقشی در تعیین صندلی‌ها و شماره‌گذاری‌ها نداریم. وزارت ارشاد به گونه‌ای صندلی‌ها را شماره‌گذاری کرده که بین هر فرد، 2 صندلی فاصله وجود داشته باشد. به دلیل همین نظارت، خود سینماداران نیز اگر می‌خواستند بلیتی تهیه کنند باید اینترنتی اقدام می‌کردند.

یازدهمین دوره جشنواره فیلم فجر اصفهان کمی دیرتر از تهران و از تاریخ 16 بهمن آغاز شد و تا 22 بهمن ادامه داشت. در هر روز دو فیلم از 16 فیلم بخش سودای سیمرغ جشنواره در دو پردیس سینمایی سیتی سنتر و ساحل و سینما فلسطین اکران شد. اما موضوعی که در زمان برگزاری جشنواره سوژه عموم شده بود، یکسان بودن لیست اکران‌ها برای هر سه این سینماها بود.

مدیر پردیس سینمایی سیتی سنتر اصفهان در همین رابطه گفت: هر ساله روند برنامه‌ریزی و چیدمان سانس‌های اکران به سینماها سپرده می‌‌شد. امسال نیز اقدام به این کار کردیم و از 3 روز قبل از برگزاری جشنواره لیست اکران خود را آماده کرده بودیم و حتی قیمت‌ بلیت‌ها را نیز کمتر از آنچه که بعدا به ما اعلام شد، تعیین کرده بودیم.

پناهی نژاد افزود: 48 ساعت پیش از آغاز جشنواره در اصفهان، ستاد تهران لیست اکرانی را به صورت متمرکز برای استان‌ اصفهان ارسال کرد و قیمت‌گذاری‌ها نیز بر اساس آن تغییر پیدا کرد. بنابراین همه سینماها در یک روز و یک ساعت اقدام به اکران فیلمی خاص می‌کردند. این اقدام برای سینماداران هم مشکلاتی بوجود آورد. در سال‌های گذشته بین سینماداران شور و مشورتی شکل می‌گرفت و زمان اکران فیلم‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شد که مردم بتوانند فیلم مورد علاقشان را در یکی از سینماها تماشا کنند اما امسال این اتفاق رخ نداد و شاهد یکسان بودن لیست اکران‌ها در تمام سینماها و همچنین سانس مخصوص هنرمندان و اصحاب رسانه بودیم.

مدیر اجرایی یازدهمین دوره جشنواره فیلم فجر اصفهان اظهار داشت: جشنواره امسال با شرایط خاصی برگزار شده و ظرفیت 30 درصدی تعیین شده برای هر سالن محدودیت‌هایی برای ما ایجاد کرد. همچنین به دلیل محدودیت‌هایی که از ساعت 9 شب به بعد در شهرها وجود دارد، زمانبندی اکران‌ها باید به گونه‌ای می‌بود که مخاطبان تا پیش از این ساعت بتوانند به خانه‌های خود برگردند.

اختتامیه جشنواره فیلم فجر| «یدو» با 5 سیمرغ بهترین فیلم، «ابلق» بهترین فیلم از نگاه بینندگان/ نادیده گرفته شدن قهرمانان ملیگزارش دوربین تسنیم از هشتمین روز جشنواره فیلم فجر| چیرگی قهرمان نوجوان "یدو" بر قهرمان چشم‌رنگی "تی‌تی" + فیلممتن و حاشیه روز هشتم جشنواره فیلم فجر| ناراحتی هوتن شکیبا، نامزدهای عجیبِ سودای سیمرغ و روزِ بدون خودکشی!

رضا دهقانی ادامه داد: یکی از تفاوت‌های جشنواره امسال با سایر دوره‌های جشنواره این بود که ستاد تهران تمامی 16 فیلم بخش سودای سیمرغ را در اختیار استان‌ها قرار داده بود و مردم در سراسر کشور می‌توانستند تمامی فیلم‌های این دوره از جشنواره را تماشا کنند.

 اما کیفیت فیلم‌های امسال به چه شکل بود؟ 

یکی علاقمندان به جشنواره فیلم فجر در این باره در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: من 2 فیلم بیشتر ندیدم و هر دوی آنها را دوست داشتم. به نظر می‌رسد فیلم‌های این دوره از جشنواره از کیفیت خوبی برخوردار باشند.

یکی دیگر از مخاطبان اما چنین نظری نداشت و گفت: موفق به تماشای اکثر فیلم‌های این دوره از جشنواره شدم و متاسفانه به جز دو فیلم، بقیه فیلم‌ها از کیفیت بالایی برخوردار نبودند. به نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا و نظارت‌هایی که بر تولید برخی فیلم‌ها انجام می‌گیرد، کیفیت این دوره از جشنواره را پایین آورده است.

‌جهانبخش سلطانی بازیگر اصفهانی تئاتر و تلویزیون در همین رابطه اظهار داشت: نسل امروز منتظر چنین جشنواره‌هایی است چرا که فرصتی برای شکوفایی استعدادهای این نسل است. اما فیلم‌های امسال نتوانیت انتظارات را برآورده کند و پیام‌رسانی‌ها نارسا و بدون تفکر بود.

وی اضافه کرد: البته بین این 16 فیلم، فیلم‌هایی نیز وجود داشت که از کیفیت خوبی برخوردار بودند و می‌توان ساعت‌ها در مورد آن بحث و تبادل نظر کرد.

حسین غیابی، از دیگر بازیگران اصفهانی تئاتر و تلویزیون نیز اظهار داشت: جشنواره امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا آن عظمت و جنبشی که هر ساله دیده می‌شد را نداشت. فیلم‌های این دوره از جشنواره نیز کیفیت قابل قبولی دارند.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته شاهد اکران برخی فیلم‌های ساخته سینماگران اصفهانی در بخش جنبی جشنواره بودیم که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، برنامه‌ریزی برای آن صورت نگرفت. جشنواره‌های سال‌های گذشته با جنب و جوش بسیاری همراه بود و جایی برای سوزن انداختن نبود. البته مردم همچنان جشنواره را دوست دارند و اخبار مرتبط با آن را دنبال می‌کنند، اما ترس و نگرانی‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا اجازه نمی‌دهد مردم پا به سالن‌های سینما بگذارند.

جشنواره فیلم فجر امسال در نهایت به پایان رسید و به گفته مسئولان، خوشبختانه هنوز گزارشی از شیوع ویروس کرونا در سالن‌های سینماهای اصفهان به آنها ارائه نشده است. امید است با ریشه‌کن شدن این ویروس جشنواره‌های باکیفیت‌تری در سال‌های آینده داشته باشیم.

انتهای پیام/174/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فیلم های این دوره از جشنواره شیوع ویروس کرونا جشنواره فیلم فجر برگزاری جشنواره لیست اکران فیلم ها سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۸۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، دوره آموزش مربیگری فوتسال سطح یک آسیا از نهم اردیبهشت در استان چهارمحال و بختیاری -شهر شهرکرد برگزار آغاز شد که محمد ناظم الشریعه به عنوان مدرس دوره فوق را تدریس می‌کند.

این دوره تا ۱۴ اردیبهشت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • برگزاری دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • نامه باشگاه سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳