Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه مانیتورینگ گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «استیسی پلاسکِت» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه دوم محاکمه رئیس جمهور سابق آمریکا در مجلس سنا گفت، عاملان حمله به کنگره مأموریت داشتند «مایک پنس» معاون رئیس جمهور وقت و ریاست مجلس سنا و «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان را به قتل برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلاسکت که یکی از مدیران جلسه استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکاست، بامداد پنجشنبه گفت، وی روز ششم ژانویه در حالی هوادارانش را به حضور در مقابل کنگره دعوت کرد که می‌دانست آن‌ها مسلح و خشونت طلبند و «برای او خواهند جنگید».

وی افزود، ترامپ نه‌تنها قادر بود خشونت هوادارانش را پیش‌بینی کند، بلکه عامدانه آن‌ها را برای اعمال خشونت تشویق کرد. او ماه‌ها برای آماده کردن این گروه‌ها جهت پیروی از دستوراتش وقت صرف کرد.

پلاسکت با اشاره به این‌که «مأموریت آن‌ها جلوگیری از تأیید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بود» افزود، هواداران ترامپ، معاون وقت رئیس جمهور و رئیس مجلس نمایندگان، سناتورها، اعضای مجلس نمایندگان، کارکنان و پلیس کنگره را در معرض خطری جدی دادند.

او در ادامه گفت: «همه شما شاهد بودید ترامپ به هواداران و میلیون‌ها دنبال‌کننده توئیترش گفته بود پنس این توانایی را دارد که ریاست جمهوری او را تضمین کند و مایک پنس به تنهایی این قدرت را دارد که نتیجه انتخابات را تغییر دهد. اما مایک پنس روز ششم ژانویه رسماً این تقاضای رئیس جمهور را رد کرد. پنس این شجاعت را داشت که در مقابل ترامپ بایستد و حقیقت را به مردم آمریکا بگوید».

پلاسکت افزود: «این میهن پرستی پنس را در معرض خطری قرار داد که از سوی اوباشی که از سوی ترامپ فرستاده شده بودند، متوجه وی شد. معاون رئیس جمهور هدف مستقیم این خشم قرار گرفت. هم‌زمان با آغاز جلسه مشترک، هواداران ترامپ حمله به کنگره را آغاز کردند. حوالی ساعت ۲:۱۲ بعد از ظهر، هنگامی که پنس و سایران را از جلسه خارج کردند، شورشی‌ها در حال شکستن درب‌ها و پنجره‌ها و ورود به ساختمان کنگره بودند».

این قانونگذار آمریکایی گفت: «هنگامی که شورشی‌ها به طبقه دوم رسیدند، مایک پنس و خانواده‌اش هنوز در اتاقی بودند که در مجاورت صحن مجلس سنا قرار داشت. تنها چند دقیقه پس از خارج کردن کامل پنس از این محل، شورشی‌ها برای یافتن او در تمام این طبقه پخش شدند. این اوباش به دنبال پنس می‌گشتند».

او در ادامه گفت: «حین حمله به کنگره، این افراط‌گرایان مکرراً در فضای مجازی درباره نحوه شکار کردن پنس صحبت می‌کردند. خبرنگاران از زبان این شورشی‌ها شنیدند که می‌گفتند به دنبال پنس می‌گردند تا او را اعدام کنند. طرفداران ترامپ مقابل ساختمان کنگره طناب داری را بر پا کرده بودند و عده دیگری از آن‌ها در مقابل درِ ورودی کنگره فریاد می‌زدند "مایک پنس را دار بزنید". در جای دیگری، شعار می‌دادند "پنس را بیرون بیاورید"».

پلاسکت در ادامه به نقل از اداره تحقیقات فدرال آمریکا گفت، یکی از رهبران حمله به کنگره که عضو گروه «پسران مغرور» بود به افرادش دستور داده بود «هرکس را به دستشان رسید، از جمله نانسی پلوسی، به قتل برسانند». در جای دیگری از این هوادار ترامپ نقل می‌شود: «اگر دستشان به مایک پنس می‌رسید او را می‌کشتند».

وی افزود: «شورشی‌ها به‌دنبال رئیس مجلس نمایندگان نیز می‌گشتند. شواهد نشان می‌دهد آن‌ها در صحن مجلس نمایندگان و دفتر شحصی پلوسی به دنبال او می‌گشتند و علناً می‌گفتند قصد دارند به وی آسیب رسانده یا او را به قتل برسانند. آن‌ها این اقدامات را انجام دادند زیرا دونالد ترامپ آن‌ها را به این مأموریت فرستاده بود».

پلاسکت گفت: «تنها دقایقی پیش از نفوذ هواداران ترامپ به داخل ساختمان، پلوسی با کمک پلیس کنگره به بیرون هدایت شد. خطری که پلوسی را تهدید می‌کرد به حدی شدید بود که او را کاملاً از مجموعه کنگره بیرون بردند. شورشی‌ها قصد داشتند رئیس مجلس نمایندگان را به قتل برسانند و اسناد آن به خوبی ثبت شده‌اند. آن‌ها اقرار کرده‌اند که اگر پلوسی را پیدا می‌کردند او را می‌کشتند».

او در ادامه گفت: «"ویلیام کلهون" وکیل اهل جورجیا که در حمله به کنگره دست داشت، درباره فعالیت‌های مجرمانه‌اش در حساب فیسبوک خود نوشته، "اگر کسانی که به دفتر نانسی دیوانه وارد شدند او را پیدا می‌کردند تکه‌تکه‌اش کرده بودند، ولی او را هیچ کجا پیدا نکردند". نانسی دیوانه، اسم مستعاری است که ترامپ برای پلوسی استفاده می‌کند».

پلاسکت در ادامه فیلمی از پناه بردن کارکنان دفتر پلوسی به یکی از اتاق‌های کنگره پخش کرد که دقایقی بعد عاملان حمله به کنگره تلاش کردند وارد آن شوند. در پس زمینه تماس تلفنی یکی از کارکنان کنگره از داخل این اتاق، صدای هواداران ترامپ شنیده می‌شود که فریاد می‌زنند: «نانسی کجایی؟»

او در ادامه تصویری از یک عامل حمله به دفتر پلوسی را منتشر کرد که شوکر برقی به کمر خود بسته است و به نقل از اف‌بی‌آی گفت، این شوکر ۹۵۰ هزار ولتی می‌تواند موجب آسیب جدی و فلج شدن فرد مورد حمله شود و «این فرد از سوی رئیس جمهور ترامپ فرستاده شده بود تا مانع از تأیید نتیجه انتخابات شود».

پلاسکت در پایان گفت: «رئیس جمهور ترامپ اهدافی را برای آن‌ها تعیین کرد و اوباش او به کنگره حمله کردند تا آن‌ها را شکار کنند».

«میت رامنی» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا پس از اتمام جلسه دوم محاکمه ترامپ در مجلس سنا گفت، با «یوجین گودمن» مأمور پلیس کنگره تماس گرفته و از وی قدردانی کرده است.

با این حال شبکه «سی‌اِن‌اِن» اعلام کرد، با وجود پخش اسناد و فیلم‌های متعدد در جلسه دوم محاکمه ترامپ، شمار زیادی از سناتورهای جمهوری‌خواه، با استیضاح وی مخالف هستند.

«مارکو روبیو» سناتور ایالت فلوریدا با اشاره به این‌که علیه ترامپ رأی نخواهد داد گفت، رئیس جمهور سابق «مسئولیت‌هایی را در قبال آنچه ششم ژانویه رخ داد» به گردن داشت اما مسئولیت اصلی «با افرادی است که آن را انجام دادند».

«مایک روندز» سناتور داکوتای شمالی نیز گفت مدیران جلسه استیضاح شواهدی را ارائه کردند که «به صورت انتخابی تدوین شده بود». وی افزود: «آن‌ها چیزی نشان نداند که از قبل ندانیم. اگر انتظار دارند استیضاح را انجام دهیم باید بر موانع آن فائق شوند زیرا ۴۴ نفر از ما حقیقتاً به آن اعتقادی نداریم».

«تیم اسکات» سناتور ایالت کارولینای شمالی نیز گفت، در بهترین حالت، تنها ۶ سناتور جمهوری‌خواه به استیضاح ترامپ رأی خواهند داد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا قتل رئیس مجلس نمایندگان قتل برسانند هواداران ترامپ حمله به کنگره او در ادامه رئیس جمهور مایک پنس مجلس سنا شورشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۸۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حوزه مدیریت بازار ارز ما چیز جدیدی از دولت نمی‌خواهیم و هدف از جلسات مشترک ارزی این است که برنامه اجرایی دولت درباره سیاست‌های ارزی متناسب با این مواردی که گفتیم، سریعتر ارائه شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات ارزی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع بحث سیاست‌های ارزی در سال‌های اخیر اصلی‌ترین موضوع اقتصاد کلان کشور بوده علی رغم اینکه به عنوان یک رویکرد کلان در اقتصاد محسوب می‌شود اما به شدت بر زندگی مردم و معیشت آنان و بر حوزه فعالیت‌های جاری کشور اثر دارد. 

افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

 

وی بیان کرد: اعتقاد ما بر این است که سیاست‌های ارزی دولت سیزدهم بعد از تغییر رئیس کل بانک مرکزی متناسب با آن چیزی که در اهداف قانونی بوده و در برنامه قانونی بوده، اجرایی نشده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اگر ما قانون را برای اجرای برنامه‌های عملیاتی دولت مبنا بدانیم، باید بگویم آن چیزی که اجرا می‌شود با قانون برنامه، احکام دائمی و با همه آن چیزهایی که به عنوان قانون محسوب می‌شود، مغایرت‌های جدی دارد، تاکید کرد: بنابراین نگرانی ما از عدم اجرای قوانین و مقررات قانونی است نه اینکه قانون نداشته باشیم. حتی ما به واسطه همین رویکرد قانونی، جایگاه بانک مرکزی را در قانون  ارتقا دادیم. 

وی متذکر شد: این موضوع طی 4 سال در مجلس و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طول کشید و به شدت اعتقاد داشتیم که بانک مرکزی باید از اقتدار لازم برای اجرای سیاست‌های ارزی و پولی برخوردار باشد و این موضوع را هم در مجلس یازدهم تصویب کردیم و ابلاغ شده و عملاً و رسماً با رویکرد قانون جدید، مسیر و جریان فعالیت بانک مرکزی طی می‌شود.

پورابراهیمی تاکید کرد: لذا این قانون در اختیار دولت است و قوانین دیگر هم وجود دارد و دولت مکلف است بر اساس این قوانین عمل کند. بنابراین نگرانی ما از عدم اجرا است و معتقدیم مدیریت فعلی بازار ارز مبتنی بر این نگاه  و بر اساس ضوابط قانونی نیست؛ این یکی از چالش‌های اساسی ما طی یکی دو سال اخیر بوده و به شدت اثر منفی بر این حوزه گذاشته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه به ظاهر نام از سیاست‌هایی می‌برند که تغییری در نرخ ارز و اقتصاد رقم نخورد، اما این اقدامات به شدت التهاب ها را بیشتر کرده است درحالی که اگر ما با روش قانونی جلو می‌رفتیم و بر اساس نرخ ارز شناور مدیریت شده، عمل می‌کردیم، که در قانون و احکام دائمی آمده است، حتماً نرخ ارز از این نرخی که الان در بازار غیر رسمی وجود دارد، بسیار کمتر بود و اساساً این نرخ به وجود نمی‌آمد.

وی اظهار داشت: نکته بعدی آن است که به جز قانون که مبنای ماست و طبیعتاً در حوزه عملیات اجرایی مبنای کار قرار می‌گیرد، موضوعات مربوط به خود دستورالعمل دولت را هم داریم؛ از جمله سند تحول دولت مردمی که در نیمه دوم سال 1400 توسط رئیس جمهور ابلاغ شد و مبنای عملکرد دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت و در آن سرفصل سیاست‌های ارزی هم کاملاً به طور مشخص آمده است. 

وی ادامه داد: در بخش سیاست های ارزی سند تحول دولت مردمی رئیس جمهور، همان رویکرد و نگاه مبتنی بر قانون احکام دائمی برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته و طبیعتاً دولت باید بر اساس آن اقدامات خود را انجام دهد. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر قوانین و سند تحول دولت مردمی، تجارب مختلف در اختیار ماست و ما نباید تجربه هایی که در  گذشته منجر به آثار منفی بر اقتصاد کشور و معیشت مردم شده است را تکرار کنیم و تکرار آن تجارب قابل قبول نیست. 

پورابراهیمی با اشاره به جلسات ارزی مشترک اخیر دولت و مجلس، گفت: جلساتی طی دو هفته اخیر با محوریت کمیسیون اقتصادی مجلس و با حضور رئیس بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و معاون رئیس جمهور و با محوریت ریاست مجلس و روسای چند کمیسیون‌های تخصصی مجلس برگزار شد. 

وی در تشریح اهداف این جلسات گفت: محور این جلسات آن بود که تجربه تنش‌ها و شوک‌های ارزی گذشته که در کشور باعث کاهش ارزش پول ملی و فشار به معیشت مردم شد را تبیین کنیم و تاکید نمایندگان اقتصادی این بود که نباید به این تجارب بی تفاوت بود.

پور ابراهیمی با بیان این که از طرف دیگر در این جلسات تاکید شد که مبنای ما قانون است و ما از دولت چیز جدیدی نخواستیم افزود: از همه مهمتر تاکید همکاران ما در مجلس این بود که ادامه این روند آسیب های بیشتری به همراه دارد و اگر می‌خواهیم ثبات اقتصادی در کشور وجود داشته باشد، باید به تجارب گذشته و اجرای قوانین توجه جدی داشته باشیم.  

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اعتقاد ما آن است که این نرخ ارز غیررسمی که در حال حاضر در بازار جولان می‌دهد، قابل مدیریت است اظهارکرد: اگر می بینیم وضعیت ما در حوزه قاچاق کالا تشدید شده اما همچنین ارز ترجیحی می‌دهیم با این هدف که مردم با قیمت پایین گوشت و مرغ بخرند ولی این اقلام ضروری با قیمت 2 تا 3 برابر قیمت ارز ترجیحی به دست مردم می رسد؛ منطقا باید به این جمع بندی برسیم که ادامه این مسیر به صلاح کشور نیست حتی لازم نیست مجلس ورود کند و با این شرایط دولت، خودش باید در سیاست‌های ارزی تجدیدنظر کند.

پورابراهیمی با بیان این که مجلس در حال حاضر وارد فرایندی شده است که در آن باید برنامه اجرایی دولت در حوزه سیاست‌های ارزی به مجلس ارائه شود‌، گفت: در واقع، ما آیین نامه و ضوابط به اندازه کافی داریم. سیاست و سند تحول دولت مردمی را هم داریم و قانون برنامه و احکام بانک مرکزی هم وجود دارد و ما چیز جدیدی نمی‌خواهیم. بلکه هدف از این جلسات آن است که برنامه اجرایی دولت درباره سیاست‌های ارزی متناسب با این مواردی که گفتیم، سریعتر ارائه شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • دو قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟