Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-28@19:51:50 GMT

۱۲۰۰ کارت بازرگانی رفع تعلیق شد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۸۵۷۰

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تسریع روند ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان از رفع تعلیق بیش از ۱۲۰۰ کارت بازرگانی خبرداد.

 حمید زادبوم گفت: از ابتدای شهریورماه سال جاری تاکنون و بر اساس اقدامات کمیته اقدام ارزی در سازمان توسعه تجارت ایران و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها کارت بازرگانی ۱۲۳۴ صادرکننده رفع تعلیق شده و این دسته از صادرکنندگان توانسته‌اند روند فعالیت‌های بازرگانی خود را استمرار بخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زادبوم مصوبه ۱۷۷ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و همچنین تفویض اختیار انجام شده در خصوص پیگیری ایفای تعهدات ارزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت را راهگشا دانست و افزود: با تشکیل کمیته اقدام ارزی و برگزاری بیش از ۲۰ نشست و حدود ۶۰ مصوبه، بخش اعظم مشکلات صادرکنندگان در حوزه ایفای تعهدات ارزی مرتفع شده است.

مسئول کمیته اقدام ارزی، راهبرد این کمیته را تلاش در جهت حل مشکلات صادرکنندگان در حوزه ایفای تعهدات ارزی دانست و گفت: تلاش شده است به فراخور موضوعات مطروحه از دستگاه‌های متولی و تاثیرگذار جهت ارائه نظرات کارشناسی دعوت به عمل آمده و تصمیمات کمیته اقدام ارزی ماحصل نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی و اجرایی باشد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، در پایان گفت: در جلسات آتی کمیته اقدام ارزی در خصوص وحدت رویه در استفاده از ابزارهای تشویقی و تنبیهی جهت ایفای تعهدات ارزی بحث و تصمیم‌گیری خواهد شد.

برچسب ها: کارت بازرگانی ، وزارت صمت ، صادرکنندگان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MXO

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کارت بازرگانی وزارت صمت صادرکنندگان ایفای تعهدات ارزی کمیته اقدام ارزی کارت بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۸۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران

به گزارش صدای ایران از ایسنا، اخیرا کمیسیون اجتماعی مجلس طرحی پیشنهادی را مصوب کرد که طی آن روز‌های تعطیل هفته پنجشنبه و جمعه و روز‌های کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه تعیین شود، اما برخی فعالان اقتصادی نسبت به این موضوع انتقاد داشتند. آنها معتقدند ایران در حال حاضر هم چهار روز کاری مشترک با دنیا دارد و اگر یک روز دیگر هم کم شود، ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم که عدد کمی در محاسبات اقتصادی نیست. البته این موضوع هنوز قطعی نیست و باید منتظر بررسی نهایی این قانون در صحن علنی مجلس باشیم.

در این رابطه شهاب جوانمردی اظهار کرد: در اصل فقط بحث ارتباط دو سازمان مطرح نیست، بلکه با توجه تفاوت‌های زمانی و برنامه‌های کاری، در موارد زیادی حتی تنظیم زمان جلسات مشترک هم دشوار است؛ به ویژه به این دلیل که معمولا کارمندان در سایر کشور‌ها در روز‌های تعطیل خود کار نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه اثرگذاری منفی تعطیل شدن روز پنجشنبه بر بحث تجارت بدیهی است، تصریح کرد: این اثرگذاری حتی در ارتباط با کشور‌های همسایه هم وجود دارد.

به گفته این عضو حتی اگر بانک‌ها در روز دوم تعطیلات فعال باشند باز هم بر تجارت خارجی اثر منفی دارد، گفت: در آن صورت یک روز به تعطیلات کشور اضافه شده، اما بانک‌ها و شرکت‌هایی که باید به آنها خدمات دهند باید فعالیت کنند و به کارمندان اضافه کاری پرداخت کنند که این خود یک هزینه اضافه است.

دیگر خبرها

  • مختاری رفع تعلیق شد/بازگشت فرنگی کار ایران به اردوی تیم ملی
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • تعلیق تمام مسابقات «لیگ 2 تهران» به دلیل ضرب و شتم داور
  • عواقب کتک زدن داور در تهران؛ یک لیگ تعلیق شد
  • تعلیق مسابقات لیگ دو تهران به دلیل ضرب و شتم داور
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا/ افزایش رایزنان بازرگانی در آفریقا 
  • اعزام ۱۱ رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران