Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@12:53:38 GMT

وجود300آزمایشگاه تشخیص کرونادرکشور

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۸۶۸۳

معاون وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه در بحث مسائل تشخیصی کرونا ما تنها یک آزمایشگاه رسمی در کشور داشتیم گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ آزمایشگاه تشخیص کرونا در کشور داریم که کیت آن هم در داخل تولید می‌شود. ناطقان: قاسم جان‌بابایی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه زیرساخت‌های سلامت در دوره اجرای طرح تحول سلامت، اظهار کرد: کل زیرساخت‌ها در حوزه بهداشت اعم از بهبود، بازسازی و زیرسازی استان تکمیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه پروژه مرکز سرطان بیمارستان بعثت به عنوان یکی از بزرگترین قطب‌های درمانی  کشور خواهد بود گفت: این زیرساخت نه تنها در همدان؛ بلکه در خدمات‌دهی به استان‌های مجاور هم کمک می‌کند.

معاون وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اینکه ایجاد ۱۵ هزار تخت بیمارستانی و شبکه در اکثر استان‌های را خواهیم داشت بیان کرد: خوشبختانه اکثر بیمارستان‌های که در کشور افتتاح خواهند شد در مناطق محروم قرار دارند.

وی گریزی به پروژه‌های بهداشتی و درمانی کشور زد و با اشاره به تکمیل پروژه بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی سراوان گفت: ما در اکثر استان‌های مرزی کشور پروژه بهداشت و درمان داریم.

جان‌بابایی با اشاره به اینکه سال‌‌ها بود که جنوب تهران از کمبود زیرساخت‌های بهداشت و درمان رنج می‌برد افزود: ۳ هزار تخت در جنوب تهران تا پایان دولت راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه در بحث مسائل تشخیصی کرونا ما تنها یک آزمایشگاه رسمی در کشور داشتیم بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ آزمایشگاه تشخیص کرونا در کشور داریم که کیت آن هم در داخل تولید می‌شود.

معاون وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه مرحله بعدی کار ما در بحث ویروس کرونا بررسی ژن کرونا بود افزود: تعداد معدودی از کشورها امکان ارزیابی ساختار ژن کرونا را دارند.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی کشوری با پتانسیل بسیاری بالاست و جوانان ما نشان دادند در شرایط سخت چون جنگ کارهای بزرگی می‌توانند بکنند، از موفقیت ایران در بحث مدیریت کرونا نام برد و گفت: بیشترین رشد ما در حوزه سلامت از حیث زمانی در دروان کرونا بوده است.

جان‌بابایی مبنای این موفقیت بزرگ را یک کار جمعی دانست و گفت: درست است که کادر بهداشت و درمان در خط مقدم این رویداد هستند؛ اما همه مسوولان، بسیج ، ستاد اجرایی امام(ره)، بنیاد مستضعفان و خیران ... برای کنترل این ویروس همیار ما بودند.

وی با بیان اینکه خیران بیش از یک‌هزار میلیارد تومان در حوزه سلامت کمک کردند؛ البته این کمک تا میزانی است که ما مطلع هستیم بیان کرد: موفقیت ایران اسلامی به طور خاص حمایت همه جانبه رهبر معظم انقلاب این دوره‌ها بوده است.

جان بابایی در پاسخ سوال خبرنگار فارس در خصوص تزریق واکسن ایرانی برای مردم با اشاره به تولید سه واکسن داخلی خاص کرونا گفت: پیش‌بینی می‌کنم بخشی از انجام واکسیناسیون ایرانی قبل از نوروز انجام شود و حجم وسیعی از آن در بهار سال آینده صورت گیرد. منبع: فارس برچسب ها: تشخیص ، کرونا ، کشور ، ازمایشگاه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تشخیص کرونا کشور ازمایشگاه بهداشت و درمان جان بابایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۲۵ هزار نیروی جدید در دور دوم استخدامی‌ها که به زودی اعلام خواهد شد، جذب این وزارت می‌شوند.

بهرام بنده یزدانی روز شنبه در آیین آغاز کار ساخت مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیای شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه در دوره های پیش سهمیه مناسبی برای استخدامی نیروهای بهداشت و درمان در نظر گرفته نشد و این بخش با مشکل مواجه بود.

وی افزود: رایزنی‌ها برای استخدام جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است تا سهمیه مناسبی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی باشد.

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بیان کرد: مسیر قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران، ۹۰۰ نفر در سال گذشته را شامل شد و این خود کمک بزرگی به امنیت شغلی کارکنان و وضعیت کیفی شاخص های استخدامی منابع انسانی کرد.

وی اضافه کرد: رایزنی های لازم برای استفاده از این ظرفیت جدید استخدامی که به زودی اعلام رسمی می شود در مدیریت منابع انسانی وزارتخانه در حال انجام است.

بنده یزدانی در ادامه اضافه کرد: هزینه های کلانی در بحث خرید تجهیزات و اقلام بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم انجام شده که اختصاص هفت میلیون و ۳۰۰ هزار یورو تجهیزات به خراسان شمالی از این موارد است.

وی افزود: اعتبارهای بیشتری برای بخش درمان خراسان شمالی در دور سوم سفرهای مسئولان وزارتخانه به این استان اختصاص می‌یابد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند