Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، فیلمبرداری فیلم نیمه‌بلند «اخطار پنج روزه» به کارگردانی رضا استادی در تهران ادامه دارد و گروه سازنده با استقرار در خانه‌ای قدیمی در محله خاوران تهران ساخت این فیلم را پیگیری می‌کنند.

این فیلم با پرداختن به زندگی دو شخصیت سالمند، مواجهه آن‌ها با بیماری کرونا و تاثیر این بیماری بر زندگی روزمره آن‌ها را به تصویر می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رضا استادی سازنده این فیلم، پیش‌تر از روزنامه‌نگاران حوزه سینما بوده که تا کنون فیلم‌های کوتاه قوش قابان، مادر پُرمشغله، پارکینگ مزاحم و نقطه زیر صفر را ساخته است. در این فیلم «ناصر علاقبندان» از بازیگران تئاتر دهه شصت مشهد، نقش اصلی مرد را ایفا می­‌کند.

به گفته استادی، فیلم نیمه بلند «اخطار پنج روزه» اثری داستانگو با حال و هوایی اجتماعی و شهری با نگاه رئالیستی است که فیلمنامه آن در شهریور ماه سال ۱۳۹۴ نوشته و در طول سال‌های گذشته نسخه‌های مختلفی از آن بازنویسی و تکمیل شده است. بخش­های مهمی از این فیلم در بافت‌های فراموش شده و بخش‌های کمتر دیده شده شهر تهران مقابل دوربین خواهد رفت. 

 

 

* «قصیده گاو سفید» مسافر برلین شد

فهرست ۱۵ فیلم بخش رقابتی اصلی هفتاد و یکمین جشنواره بین المللی فیلم برلین اعلام شد و سینمای ایران با فیلم «قصیده گاو سفید» دومین ساخته بهتاش صناعی‌ها در بخش مسابقه با ١٤ فیلم برای کسب جوایز اصلی جشنواره از جمله خرس طلای بهترین فیلم رقابت می کند. 

غلامرضا موسوی تهیه‌کنندگی فیلم «قصیده گاو سفید» را برعهده دارد و مریم مقدم، علیرضا ثانی‌فر، آوین پوررئوفی و پوریا رحیمی‌سام بازیگران نقش‌های اصلی این فیلم هستند. مریم مقدم، بهتاش صناعی‌ها و مهرداد کوروش‌نیا نیز نگارش فیلمنامه را بر عهده داشته‌اند. 

هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین امسال طی دو مرحله برگزار خواهد شد و اول تا پنجم مارس (۱۱ تا ۱۵ اسفند) و به صورت مجازی میزبان رویدادهای مرتبط با صنعت سینما خواهد بود و یک نسخه ویژه جشنواره نیز از ۹ تا ۲۰ ژوئن (۹ تا ۱۹ خرداد) با نمایش آثار به صورت حضوری برای تماشاگران برگزار خواهد شد و برندگان بخش‌های مختلف جشنواره نیز معرفی می‌شوند.  

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فیلم سینمایی رضا استادی جشنواره برلین قصیده گاو سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۸۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز

 شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اعلام کرد: با توجه به اجرای عملیات جابجایی تاسیسات آبرسانی ۸۰۰ میلیمتری در محل احداث پل خلعت پوشان واقع در جاده باسمنج که به درخواست شهرداری کلانشهر تبریز برنامه ریزی شده آب شرب لوله کشی این شهرک از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ امروز قطع خواهد شد.

در این اطلاعیه از شهروندان ساکن در این شهرک درخواست شده است تا با صبر و شکیبایی این شرکت را در ارائه خدمات به مشترکان همراهی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • قطعی آب در شهرک خاوران تبریز
  • استقرار هزاران نیروی پلیس در برلین
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • گروگانگیری ۳۰ روزه برای اخاذی ۱۰ میلیاردی | راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد
  • اقدامات سازمان بوستان‌ها برای مبارزه با سفیدبالک‌ها در فصل بهار
  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد