Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست با اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه صنعتی سیرجان بر ضرورت تعامل بیشتر صنعت و دانشگاه تاکید کرد و گفت: صنایع بزرگ استان، آزمایشگاه‌های مجهز را در این دانشگاه‌ها داشته باشند تا بتوانیم به اهداف خود در علم و صنایع برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به مزیت قابل توجه دانشگاه سیرجان با توجه به صنایع و معدن و زنجیره فولاد بیان داشت: همکاری و تعامل معدن و صنایع را در این دانشگاه کم می‌بینم و انتظار می‌رود این دانشگاه دارای رشته‌های بیشتر در این زمینه باشد و موضوع ماموریت‌گرایی دانشگاه بیشتر مطرح شود تا بتواند ارتباط موثرتری با صنایع داشته باشد.

رحیمی افزود: علم، عامل پیش‌بردن مرز‌های دانش است و نقش اساتید برجسته در گروه‌های پژوهشی، عامل بالندگی و رشد و ارتقای بیشتر می‌شود و سیرجان که مرکزی صنعتی‌ است، باید فعالیتش گسترده‌تر شود و حضور بخش صنایع مشهود و جدی باشد؛ زیرا استان کرمان و سیرجان باید بخش صنایع و معادنش با دانشگاه‌ها، ارتباط همیشگی و تنگانگ داشته باشند.

او تصریح کرد: ضروت دارد که صنایع و معادن نیرو‌های متخصص خودشان را از این دانشگاه تامین کنند و این یعنی ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت و تاکید می‌کنم صنایع بزرگ استان آزمایشگاه‌های مجهز را در این دانشگاه‌ها داشته باشند تا بتوانیم به اهداف خود در علم و صنایع برسیم.

رحیمی بر توسعه و تجهیز مراکز رشد و فناوری دانشگاه‌ها هم تاکید کرد و بیان داشت: این مراکز باید دارای نوآوری، تخصص و تعهد لازم باشند و در زمینه‌های مختلف فناوری کار کنند و توسعه همکاری‌های بین‌المللی از طریق انجام برنامه‌های پژوهش و فناوری مشترک و تعامل با همه نهاد‌های فعال و دستگاه‌های مسئول در حوزه علم و فناوری از جمله اقداماتی است که انتظار می‌رود با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری انجام گیرند.

دانشگاه صنعتی سیرجان در حال حاضر دارای ۳ هزار نفر دانشجو در ۱۳ رشته صنعتی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

 منبع: خبرگزاری فارس 

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم صنعت و معدن دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۸۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان فارس برند جهانی در عرصه صنایع دستی محسوب می‌شود

ایسنا/فارس معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: فارس، مهد و مادر صنایع‌دستی و برندی جهانی در این عرصه محسوب می‌شود و از این‌رو عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی به کلان‌شهر شیراز اعطا شده است و امیدوارم شیراز قیمومیت خود را در عرصه جهانی نیز حفظ کند.

مریم جلالی امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در حاشیه رونمایی از سند راهبردی و چشم‌انداز صنایع‌دستی استان فارس در نمایشگاه ایران اکسپو با بیان اینکه شیراز و فارس برندی جهانی در عرصه صنایع‌دستی محسوب می‌شود، افزود: زمینه‌سازی این برند به دست هنرمندان این دیار رقم می‌خورد.

وی با تأکید بر اینکه فارس مرجعیت خود را در عرصه صنایع‌دستی کشور و جهان اثبات کند، گفت: تولید کالاهای کاربردی، بسته‌بندی فاخر و قصه محوری صنایع‌دستی می‌تواند زمینه‌سازی این مرجعیت را فراهم کند.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: بر اساس شعار «پیوند نسلی، پاسداشت هویت در پهنه جهانی»، امیدواریم که دیار بزرگ فارس، نام‌آوران هنر ایرانی و هنرهای سنتی باشد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه نسل جدید با همراهی پیشکسوتان وارد عرصه تولیدات صنایع‌دستی شده‌اند، عنوان کرد: این پیوند نسلی کمک می‌کند تا هویت ما ماندگار بماند و بنده مدیون پاسداشت چنین هویتی هستم و امید است در عرصه جهانی هم موفق باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جهاددانشگاهی؛ حلقه میانی پیوند صنعت و دانشگاه
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • علم و فناوری دانشمندان ایرانی عامل موفقیت عملیات «وعده صادق» بود
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • آغاز به کار کنگره همکاری‌های دولت ،دانشگاه و صنعت در قم
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • استان فارس برند جهانی در عرصه صنایع دستی محسوب می‌شود