Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@10:52:30 GMT

فتوای طبی دادن بر اساس روایت بی‌سند جرم است

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۸۹۴۸

فتوای طبی دادن بر اساس روایت بی‌سند جرم است

آیت‌الله رشاد گفت: کسانی که به نام طب اسلامی اظهارات و فتوای طبی بر اساس روایات بی‌سند صادر می‌کنند مجرم هستند و باید مجازات شوند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «علی‌اکبر رشاد» امروز پیش از آغاز درس خارج فقه درباره اظهارات اخیر یکی اطبای طب سنتی، گفت: طبق روایات اهل‌بیت(ع) عالم فاسق و طبیب جاهل از جمله کسانی هستند که امام می‌تواند آنها را مجازات و حبس کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: با توجه به اینکه امروز حکومت کشور ما اسلامی است اجرای این روایت فرصت فراوان دارد زیرا فقیهی جامع، عادل، قاطع، کاردان، شجاع، دلسوز و متقی در راس حکومت قرار دارد.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه با بیان اینکه متاسفانه در حوزه دیانت، طبابت و علوم دینی هرج و مرج وجود دارد، عنوان کرد: در حکومت اسلامی هیچ روحانی حق ندارد که فساد یا فسق و فجور انجام دهد چراکه خطای یک نفر از روحانیت حیثیت یک جماعت را از بین می‌برد. یکی از مواریث بسیار باارزش امام راحل راه اندازی دادگاه روحانیت بود که نشان از عدالت خواهی ایشان و اهمیت دادن به اجرای حق است.

آیت‌الله رشاد با بیان اینکه دادگاه روحانیت یک نهادا بسیار بابرکت است، اظهار کرد: روحانیون باید بسیار مراقب کردار و رفتار خود باشند، گاهی خطای یک روحانی دامن جامعه روحانیت را می‌گیرد و همه را متهم می‌کند.

وی با بیان اینکه در بین همه اقشار مختلف روحانیت از همه پاک‌تر بوده و کمترین متخلف را داشته است، ابراز کرد: روحانیت معصوم نیست اما باید عادل باشد، با وجود این اگر از یکی خطایی سر زد نباید آن را به همه روحانیت تعمیم داد.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه با بیان اینکه جایگاه و لباس روحانیت قداست دارد، عنوان کرد: لباس روحانیت، لباس پیامبر اسلام(ص) و الگوی مردم به شمار می‌رود، آنان که در لباس روحانیت خطا می‌کنند به حیثیت دین صربه وارد می‌کنند.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) افزود: متاسفانه در دهه اخیر از طب سنتی، طب سوزنی و طب اسلامی سوء‌استفاده شده و افراط صورت گرفته است، به عنوان مثال یکی می‌گوید «نباید واکس کرونا را زد هرکس بزند احساسات جنسیتی او تغییر می‌کند»، این سخن درست نیست زمانی که رهبر معظم انقلاب تنها درباره یک نوع واکسن مشکوک آمریکایی که در آن احتمال توطئه وجود دارد بر اساس حکم عقل و شرع فتوا می‌دهند یک نفر هم بیاید بگوید اصلا واکسن نزنید این سخن او درست است.

آیت‌الله رشاد ادامه داد: دولت آمریکا با ایران در حال جنگ است و نمی‌توان به آن اعتماد کرد بنابراین از دشمن نمی‌توان توقع دوا و درمان داشت هیچ عاقلی در حوزه دارو به دشمن اعتما نمی‌کند.

وی افزود: کسانی که به نام طب اسلامی اظهارات و فتوای طبی بر اساس روایات بی‌سند صادر می‌کنند مجرم هستند و باید مجازات شوند زیرا که آنان با ایجاد شائبه تعارض دین و علم به آبروی دین و روحانیت صدمه وارد می‌کنند.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: پزشک طب سنتی طب سنتی آیت الله بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۸۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان

سرهنگ فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: از سال گذشته حوزه هنری و دفاتر حفظ آثار در شهرستان‌ها فعال شده و قرار است زندگینامه شهدای هر شهرستان توسط جوانان داوطلب در همان شهرستان به تحریر درآید.

وی افزود: سال گذشته ۲۰ عنوان کتابچه چاپ شد که هر کدام اختصاص به یک شهید دارد و به صورت جیبی قابل حمل است.

سرهنگ فلاحی بیان کرد: این کتابچه‌ها شامل زندگینامه، خاطرات و با وصیت نامه شهدا به همراه تعدادی عکس است تا دانش آموز با فضای دفاع مقدس آشنا شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در مدارس هر شهرستان، کتابچه‌ها توزیع می‌شود تا دانش آموز قهرمانان خود را بشناسند.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه در حوزه تولید کتاب قلم و تجربه نویسندگان مهم اند، افزود: در خراسان جنوبی از نظر نویسنده توانمند مشکل داریم، به همین منظور با کمک دستگاه‌های هنری و برگزاری کارگاه در تقویت قلم نویسندگان تلاش خواهیم کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۶ نویسنده در حوزه دفاع مقدس داریم که ۲۳ نفرشان فعال اند و کتاب‌ها در حوزه‌های کودک، نوجوان، موسیقی، تئاتر، رمان، کتاب شعر، تاریخ شفاهی، خاطره، داستان و کتاب‌های اسنادی تالیف می‌شوند.

سرهنگ فلاحی گفت: در نمایشگاه کتاب که قرار است از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در تهران برگزار شود به صورت حضوری و میدانی شرکت خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اعلام حوزه‌های آزمون مرحله اول اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • موافقت مجلس با جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن