Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اتاق بازرگانی بندرعباس از تحقق قول و وعده های اتاق بازرگانی بندرعباس به فعالین اقتصادی در سال 99 خبر داد و گفت: به تمام وعده هایی که به فعالین اقتصادی در سال 99 داده بودیم به صورت 100 درصد جامه عمل پوشاندیم.

به گزارش خبرگزاری ب‍ُرنا در هرمزگان ، محمدرضا صفا در این رابطه اظهار داشت: اتاق بازرگانی در حقیقت نقش قلب تپنده اقتصاد استان هرمزگان را ایفا می کند و با توجه به وابستگی کشور به صادرات و واردات محصولات مختلف، نقش این اتاق نیز در اقتصاد استان گسترده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: اتاق بازرگانی بندرعباس بخش قابل توجهی از اقتصاد استان را در دست دارد و اتاق در واقع محلی است برای چانه زنی صاحبان صنایع و تجار با نهادهای قانون گذار و تصمیم گیرنده.

رییس اتاق بازرگانی بندرعباس ادامه داد: اتاق بازرگانی بندرعباس در دور نهم فعالیت هیات نمایندگان با شعار «اتاق شیشه ای و شفاف برای همه» وارد میدان کارزار شد و توانست با جدیت و تلاش مداوم به تمام وعده هایی که به فعالین اقتصادی داده بود جامه عمل بپوشاند.

صفا بیان داشت: راه اندازی دفتر مستقل نمایندگی در بندرلنگه، افتتاح دفتر انجمن خرما، افتتاح دفتر گواهی مبدا در بندر شهید باهنر، افتتاح دفتر کانون زنان بازرگان استان هرمزگان و اکنون نیز راه اندازی دفتر مستقل نمایندگی در شرق استان از جمله اقداماتی بود که به صورت صد در صد به تحقق پیوسته و هر یک از این دفاتر هم اکنون برای خود کارنامه ای درخشان دارند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس یادآور شد: برای سال جدید نیز برنامه ها و چشم اندازهایی ترسیم کرده ایم که امید است با بهبود وضعیت کرونا در کشور بتوانیم حرکت رو به جلویی داشته باشیم.

صفا همچنین به میزان استقبال فعالان اقتصادی از برنامه های اتاق اشاره کرد و بیان داشت: ارتباطی که میان اتاق و فعالان اقتصادی در حال حاضر وجود دارد در نوع خود مثال زدنی است و این اعتماد سازی با تلاش فراوان و شفاف سازی حاصل شده است.

وی یادآور شد: پیشرفت فیزیکی 80 درصدی ساختمان در حال احداث اتاق، تحقق رشد 50 درصدی  صدور کارت های بازرگانی و عضویت، افزایش تعداد کمیسیون های تخصصی اتاق به صورت ماهیانه  با توجه به استقبال بسیار خوب بازرگانان، راه اندازی مرکز شتابدهی صادرات، راه اندازی میز قطر، راه اندازی میز اوراسیا،  ارتقا رتبه اتاق در بخش شورای گفتگو از 24 به 13، ارتقا رتبه کلی اتاق از34 به 17 و .... تنها بخشی از عمکلرد اتاق در دور نهم فعالیت هیات نمایندگان تاکنون بوده است.

وی افزود: تلاش هیات نمایندگان در دور نهم برای رسیدن به جایگاه فعلی شبانه روزی بوده و اکنون که از این جایگاه، عملکرد اتاق را ارائه می دهم به جرات می توانم بگویم که اتاق بازرگانی بندرعباس اکنون در تمام نشست های و کارگروه های مهم اقتصادی استان صاحب کرسی ثابت و دارای حق رای می باشد که این جایگاه با تلاش بی وقفه همکاران اتاق  در بخش های مختلف و روحیه مطالبه گری اتاق به وجود آمده است.

صفا بیان داشت: در بخش بین الملل اتاق وارد دور جدیدی از  فعالیت های خود شده و سعی داریم جایگاه استان  را در بازارهای آسیایی و اروپایی تقویت نماییم که برگزاری وبینار معرفی توانمندی ها و پتانسیل های استان هرمزگان  با کشورهای پرتغال، چین، عراق، افغانستان، قزاقستان و ... بخشی از رایزنی های اتاق در بخش بین المللی برای معرفی محصولات استان هرمزگان به کشورهای هدف بوده  که این مهم با همکاری خوب نمایندگی وزارت امور خارجه با اتاق به تحقق پیوسته است.

این مسوول در پایان تاکید کرد: اتاق بازرگانی بندرعباس به عنوان پارلمان بخش خصوصی لحظه ای از تلاش برای رسیدن به اهداف خود که همان رشد اقتصادی استان در بخش های مختلف است دست بر نمی دارد و این مهم جز با همدلی و تعامل بخش دولتی با بخش خصوصی محقق نخواهد شد و امید می رود نهادهای قانونگذار به گونه ای عمل نمایند که بتوانند قوانین غیرکارشناسی و فرصت سوز را از میان برداشته و راه را برای فعالین اقتصادی هموار سازند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تحقق صد در صدی رییس اتاق بازرگانی بندرعباس وعده های اتاق اتاق بازرگانی بندرعباس فعالین اقتصادی استان هرمزگان افتتاح دفتر راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: این اجلاس با حضور نمایندگان حدود ۳۰ کشور عضو در اتاق بازرگانی اصفهان از دهم تا دوازدهم اردیبهشت برگزار خواهد شد.
امیرکشانی، این اجلاس را میزبان رؤسای ۲۵ اتاق بازرگانی و اعضای هیأت رئیسه اتاق کشور‌های آسیایی دانست وافزود:هیات‌های مهمی از اتاق‌های مجمع آسیایی در این اجلاس ۲ روزه مهمان اصفهان خواهند بود و فضای تجاری، اقتصادی و بین المللی شهر را تغییر خواهند داد.
وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم در این اجلاس اصفهان را به عنوان یک شهر مهم آسیایی نشان دهیم، گفت: کشاورزی و امنیت غذایی، سرمایه گذاری، توسعه پایدار، گردشگری و فناوری و دانش بنیان از موضوعات مورد بحث در کمیسیون‌های مجمع ACD است.
رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان توسعه پایدار را یکی از موضوعاتی اجلاس اصفهان دانست و افزود: اصفهان رشد صنعتی خوبی داشته، اما از لحاظ محیط زیستی بسیار آسیب دیده و سعی می‌کنیم این اجلاس بر محیط زیست اصفهان هم تأثیر گذار باشد هر چند نمی‌توان مشکلات محیط زیستی را در مدت ۲ روز برطرف کرد.
وی ادامه داد: با قوت و قدرت تلاش می‌کنیم که این اجلاس بین‌المللی در شهر اصفهان به طور مطلوب برگزار شود، چرا که این میزبانی یک امتیاز جهانی برای معرفی ایران و اصفهان به جهان خواهد بود.
قائم مقام دبیر دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا گفت: هدف از این اجلاس گفتگو بین کشور‌های آسیا است که از ۴۶ کشور در این قاره، ۳۵ کشور عضو مجمع ACD هستند.
سعید ابراهیمی ادامه داد: از بین ۳۵ کشور عضو مجمع برای ۳۲ کشور دعوتنامه رسمی ارسال شده و پیگیری‌ها از طریق دفاتر وزارت‌خارجه و سفارتخانه‌ها در دست بررسی است.
مجمع گفتگوی همکاری آسیا Asia cooperation dialogue با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد.
ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد و در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است.
کشور‌های بحرین، بنگلادش، بروئنی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.
استانبول نخستین میزبان این اجلاس در سال ۲۰۲۱ بود.

دیگر خبرها

  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا