Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلیل رحیمی جهان آباد روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی افزود: اصولا بنیاد مسکن برای پولی که از مردم در محدوده های روستایی می‌گیرد کاری انجام نمی‌دهد و اگر هم انجام دهد در نهایت زمین را با قیمت بالا به روستائیان می‌دهد در حالی که باید بنیاد مسکن متناسب با وضعیت روستاها و وضعیت برخورداری آنها از امکانات هزینه ها را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که اکنون در روستاهای استان با مهاجرت معکوس و تنش اجتماعی رو به رو هستیم ادامه داد: افزایش جمعیت و حفظ جمعیت روستاها و کاهش حاشیه نشینی در شهرها از سیاستهای کلان کشور و همچنین مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، صالح‌آباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی گفت: در روستاهایی که افزایش جمعیت دارند محدوده روستا را هر چند سال یک بار افزایش می دهند و در نتیجه قیمت زمین در این محدوده به شکل سرسام آوری زیاد می شود و خانواده کم برخوردار روستایی قادر به خرید آن نیست به عنوان مثال قیمت زمین در روستا به متری ۱۵ میلیون تومان می رسد که تامین آن برای مردم ممکن نیست و این روند در تعارض با سیاستهای کلان کشور با موضوع حفظ جمعیت روستاست.

رحیمی افزود: به خاطر این شرایط مردم دست به ساخت و ساز غیر مجاز زده و به تبع آن قوه قضائیه برخورد قانونی انجام می‌دهد و در برخی موارد مردم مجبور به کندن در و پنجره منازل خود می شوند که در فصل سرما این موضوع در مواردی مشکل آفرین شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در این شرایط در حاشیه شهرهای بزرگ استان خراسان رضوی با تنش امنیتی، اجتماعی و سیاسی مواجه خواهیم شد لذا باید کمیته ای برای ساماندهی مسائل حاشیه شهرها ایجاد شود.

رحیمی افزود: در حال حاضر مردم در حاشیه شهرهای سبزوار، نیشابور، مشهد و تربت جام بلاتکلیف هستند، قبلا قرار بود آب و برق و خدمات به شکل موقت به ساکنان ارائه شود که این وعده عملی نمی‌شود اما باید توجه داشت اگر کسی توان پرداخت هزینه ها را داشت که به حاشیه شهر نمی آمد.

وی ادامه داد: فعالان کارهای تولیدی و اقتصادی از ۲ نکته گلایه دارند یکی وضعیت عملکرد بانکها و دیگری استعلام ها و موانع موجود بر سر راه فعالان اقتصادی است که علت آن همان بوروکراسی مزاحم است که ما باید با این بوروکراسی اداری بجنگیم.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی مشهد سبزوار باخرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی قوه قضاییه تایباد تربت جام نیشابور مقام معظم رهبری توسعه روستایی صالح آباد بنیاد مسکن اقشار حاشیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مشهد سبزوار مجلس شورای اسلامی مشهد سبزوار باخرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی قوه قضاییه تایباد تربت جام نیشابور مقام معظم رهبری توسعه روستایی صالح آباد بنیاد مسکن اقشار حاشیه اخبار کنکور مجلس شورای اسلامی تربت جام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۹۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان

ابوالفضل قربانی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص اهمیت دور دوم انتخابات اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از مسائل مهم در تصمیمات سرنوشت‌ساز مملکت و مردم است.

وی با اشاره به دور دوم انتخابات در برخی از شهرستان‌ها تصریح کرد: قطعاً باید این کار به سرانجام و به اتمام برسد و مسئولیت افرادی که در این شهرستان‌ها هستند نسبت به سایر افراد بیشتر است تا این کار ناتمام را به سرانجام برسانند.

دبیر مجمع نیروهای انقلاب اصفهان خاطر نشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری برای حضور پرشور در انتخابات تاکید بسیاری داشتند، بدیهی است که برای مرحله دوم هم این امر صادق است و از همه واجدین شرایط درخواست مشارکت در مرحله دوم انتخابات را داریم.

وی با بیان اینکه دور دوم انتخابات در شهرستان‌های سمیرم و لنجان برگزار می‌شود، گفت: مردم با انتخاب فرد اصلح نماینده خود را برای تصمیمگیری‌های سرنوشت‌ساز به مجلس شورای اسلامی می‌فرستند و این امر تأثیر مثبتی بر فعالیت‌های شهرستان‌ها، پیشرفت و آبادانی خواهد داشت.

کد خبر 6090558

دیگر خبرها

  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است