Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:57:58 GMT

سه طرح در بخش عقیلی گتوند به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۹۵۲۲

سه طرح در بخش عقیلی گتوند به بهره‌برداری رسید

به گزارش ایرنا،سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در آیین بهره‌برداری از کتابخانه عمومی برکت رسالت شهر سماله بخش عقیلی شهرستان گتوند، با بیان اینکه این کتابخانه ۲۲۲ مین کتابخانه خوزستان و دهمین کتابخانه عمومی گتوند است، افزود: این کتابخانه که کار ساخت آن از سال ۹۳ شروع شده در متراژ ۲۸۰ مترمربع و با اعتبار ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی و بنیاد برکت احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس حسین زاده ادامه داد: مخزن کتاب، بخش کودک، ۲ سالن مجزای خواهران و برادران از جمله بخش‌های این کتابخانه است.

وی افزود: یکی از مسایل و شاخص‌های توسعه پایدار سنجش کشورها میزان اهمیت آن کشورها به مسایل فرهنگی به ویژه کتاب و کتابخوانی است و انقلاب اسلامی، انقلابی با رویکرد فرهنگی بوده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان گفت: وضعیت شاخص‌های کتابخانه‌ای در شهرستان گتوند نسبت به جمعیت این منطقه خوب است و مسوولان شهر سماله از این کتابخانه برای تبادل فکر و دانش استفاده کنند.

فرماندار گتوند نیز در این آیین گفت: هر منطقه‌ای که به دنبال پیشرفت و توسعه است باید نگاه ویژه‌ای به کتابخانه‌ها، آموزش و پرورش و مساجد داشته باشد.

حسین اسدی پور افزود:بر اساس اعلام سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان میانگین سرانه فضای کتابخانه‌ای شهرستان گتوند از میانگین خوزستان بالاتر است که جای تقدیر دارد.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان نیز در این آیین گفت: یکی از پیش نیازهای حوزه های فرهنگی اجتماعی توجه به زیرساخت‌ها است.

یعقوب شلیش پور افزود:اگر امروز در همه عرصه‌ها توانستیم مطرح شویم توجه به این بخش‌ها بوده است. شهرستان‌های شوشتر و گتوند همیشه در این حوزه‌ها پیشتاز بوده‌اند.

امام جمعه گتوند نیز گفت: با احداث این کتابخانه زمینه برای مطالعه، علم آموزی و مقدمه عمل ایجاد می‌شود تا جوانان تربیت، و برای خدمت به جامعه اسلامی آماده شوند.

حجت‌الاسلام اسماعیل اسدپور افزود:هر کشور و  جامعه‌ای که توسعه یافته مراحل علم آموزی، کیفی سازی علوم، پژوهش محور شدن و تبدیل علم به فن آوری و تبدیل فن آوری به ثروت را پشت سر گذاشته است.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین، موضوع فرهنگی را مهمترین مساله در پیشرفت کشور دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی فرهنگی است.

سهراب گیلانی افزود: ایران در ۲ بخش اقتصاد و فرهنگ مورد تهاجم دشمن قرارگرفته، لذا احداث و توجه به کتابخانه‌ها از جمله اقدامات مهم فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار است.

بهره‌برداری از گام نخست پارک ساحلی و ساختمان اداری شهرداری ترکالکی گتوند

به گزارش ایرنا همچنین در آیینی با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی گام نخست پارک ساحلی و نیز ساختمان اداری شهرداری ترکالکی گتوند به بهره‌برداری رسید.

شهردار ترکالکی گتوند در حاشیه آیین بهره‌برداری از پارک ساحلی گتوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: گام نخست پارک ساحلی ۲/۵ هکتار است که با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای احداث شده است.

امیر حسین بیگدلی مدت اجرای این طرح را ۱۸ ماه بیان کرد و افزود: فضای سبز و روشنایی، پیست پیاده‌روی و دوچرخه سواری و سکوبندی از جمله امکانات این طرح است.

وی درباره احداث ساختمان اداری شهرداری ترکالکی نیز گفت: این طرح در ۶۳۰ مترمربع مساحت با اعتبار بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی احداث شده است.

برچسب‌ها گتوند افتتاح طرح خوزستان دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گتوند افتتاح طرح خوزستان گتوند افتتاح طرح خوزستان دهه فجر اخبار کنکور سرپرست اداره کل بهره برداری کتابخانه ها پارک ساحلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۹۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک بازیافت در قم احداث می شود

سیدعبدالله میرابراهیمی در دیدار با فرمانده انتظامی استان قم که همزمان با هفته زمین پاک برگزار شد، با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های سازمان مدیریت پسماند در سالی که گذشت، اظهار داشت: در شهر قم روزانه ۷۰۰ تن پسماند تولید می‌شود که با فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان و پیک بهداشت جمع‌آوری و رفت‌وروب می‌شود.

وی همچنین با بیان ایجاد شهرک بازیافت با هدف کاهش ناهنجاری‌های شهری و معضلات اجتماعی ادامه داد: به‌منظور رفاه و آسایش شهروندان از آسیب‌ها و فعالیت گاراژ‌های ضایعاتی که در بافت‌های مسکونی مستقر هستند، با همکاری استانداری و سایر دستگاه‌ها به دنبال اختصاص زمین برای احداث شهرک بازیافت هستیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم به اقدامات سازمان در حوزه ارتقای فرهنگ شهروندی اشاره کرد و یادآور شد: حضور آموزشگران سازمانی در هیئات، مساجد و بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی در ایام مختلف سال به‌منظور توسعه فرهنگ شهروندی انجام می‌شود.

وی فعالیت ۵۴ غرفه و ایستگاه بازیافت در سطح شهر را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: به‌منظور تسهیل و رفاه شهروندان و جمع‌آوری به‌موقع پسماندها، از ظرفیت نرم‌افزاری بهره گرفته و دو نرم‌افزار برای این منظور به شهروندان معرفی‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود