Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجرای عملیات هلی‌برن و ضد‌هلی‌برن در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ١۶، جزئیاتی از ارسال نامه راهبردی رهبر انقلاب به پوتین، بیش از ۹۰ درصد از تجهیزات و تسلیحات مورد نیاز ارتش در داخل تامین می‌شود برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، اجرای عملیات هلی‌برن و ضد‌هلی‌برن در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ١۶، جزئیاتی از ارسال نامه راهبردی رهبر انقلاب به پوتین،  بیش از ۹۰ درصد از تجهیزات و تسلیحات مورد نیاز ارتش در داخل تامین می‌شود از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه ۲۳ بهمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای عملیات هلی‌برن و ضد‌هلی‌برن در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ١۶

پس از انجام مراحل مقدماتی و جابجایی و استقرار یگان‌ها و تجهیزات، تمرین پاسگاه فرماندهی و بازی جنگ، عملیات‌های سد رخنه، هلی‌برن و ضد‌هلی‌برن در مرحله نخست رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۶ اجرا شد.

همچنین در این مرحله، مواضع دشمن فرضی از سوی توپخانه نیروی زمینی سپاه گلوله‌باران شد.

اتخاذ رویکرد آفندی بر اساس دکترین جدید سپاه مبنی بر استراتژی دفاعی متکی بر عملیات تهاجمی، اجرای عملیات دفع رخنه به‌صورت ترکیبی از سوی نیرو‌های زرهی و پیاده در شب و اجرای عملیات تهاجم شبانه هوانیروز از برنامه‌های در نظر گرفته شده در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۶ نیروی زمینی سپاه به شمار می‌رود.

رزمایش «پیامبر اعظم (ص) ۱۶» با حضور یگان‌های برگزیده تکاور، زرهی، موشکی، پهپاد، جنگال نیروی زمینی سپاه و هوانیروز سپاه طی ۲ روز (پنجشنبه و جمعه) در جنوب غرب کشور برگزار می‌شود.

 

دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه اسلواکی

سفیر ایران در اسلواکی در دیدار با مارتین کلوس، معاون وزیر خارجه اسلواکی بر ضرورت تقویت چندجانبه گرایی تاکید کرد. دو طرف در این دیدار آخرین تحولات بین المللی، وضعیت کرونا و نیز راههای تقویت روابط دوجانبه بر پایه منافع متقابل را بررسی کردند.

 

مراحل انتخابات ۱۴۰۰ باید به گونه‌ای اجرا شود که سلامت جامعه تضمین شود

کمیته بهداشتی و درمانی ستاد ملی کرونا در گزارش روز پنجشنبه خود به جلسه روسای کمیته‌های تخصصی این ستاد به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عنوان کرد که فاز یک واکسیناسیون طبق سند ملی تدوین شده، شامل واکسینه کردن حدود ۶۴۰ هزار کادر بهداشت و درمان و حدود ۷۰۰ هزار نفر افراد سالمند آسیب پذیر یا دارای بیماری زمینه‌ای است.

در این گزارش عنوان شد که حدود ۴۵۰۰ مرکز درمانی و حدود ۶۰۰ بیمارستان که از قبل جانمایی شده اند، آماده انجام واکسیناسیون توسط افراد ماهر و دوره‌دیده زیر نظر تیم پزشکی هستند و واکسیناسیونی که برای گروه‌های پرخطر انجام می‌شود کاملا رایگان است.

کمیته بهداشتی و درمانی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین گزارشی را از روند تحویل محموله‌های بعدی واکسن کرونا و رایزنی‌هایی که با همکاری و مساعدت وزارت خارجه، بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های ذیربط انجام گرفته، ارائه کرد.

روحانی در همین ارتباط تاکید کرد که تمامی مراحل عملیات واکسیناسیون در کشور باید دقیقا در چارچوب سند ملی تدوین شده، انجام گیرد و روند آن نیز دقیق و شفاف به مردم گزارش داده شود به گونه‌ای که هیچ ابهامی در این خصوص بی پاسخ نماند.

رئیس جمهور اظهار کرد: ضروری است به طور روشن از طریق رسانه‌های همگانی و ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور، جزئیات سند ملی واکسیناسیون تشریح و برای افکار عمومی تبیین شود.

 

جزئیاتی از ارسال نامه راهبردی رهبر انقلاب به پوتین

بهمن ۹۹، پیام رهبر انقلاب به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، توسط رئیس مجلس شورای اسلامی، تحویل رئیس دومای روسیه و نماینده‌ی ویژه‌ی پوتین شد. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در همین رابطه گفتاری از آقای حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه‌ی رئیس مجلس در امور بین‌الملل و از همراهان آقای قالیباف در این سفر منتشر می‌کند.

امروز در مرکز توجهات اندیشمندان حوزه‌ی روابط بین‌‌الملل، دیدگاه‌‌های رهبر انقلاب به‌عنوان یکی از صاحب‌‌نظرانی که درک درستی از هندسه‌ی روابط بین‌‌الملل و سیاست‌‌های جهانی دارند، مورد توجه قرار می‌‌گیرد و نقشه‌‌های راهی که توسط ایشان در فضای بین‌‌الملل ترسیم می‌‌شود، با عنوان ایده‌‌های جدید در شکل‌‌دهی به نظم جدید جهانی رصد می‌‌شود. ایشان با توجه به تجربه‌شان در حوزه بین‌الملل، همواره بر این مسئله تأکید دارند که در سیاست خارجی باید متوازن عمل کرد؛ یعنی هم به سیاست «نه شرقی، نه غربی» برای حفظ استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی عمل کنیم و هم روابط خارجی را با همه‌ی بخش‌‌های جهان حفظ کنیم. ما در این نگاه باور داریم که مرکز تحولات جهانی باید در هر عصر و دوره‌‌ای به‌خوبی شناخته شود و متناسب با آن سیاست خارجی کشورها و مناسبات در روابط خارجی بازتعریف شود.

قرن۲۱، قرن آسیا

بدون تردید قرن بیست‌ویکم، قرن آسیاست. نگاه به آسیا همواره مورد توجه نظام جمهوری اسلامی قرار دارد و ما در کنار حفظ روابط متوازن با کشورهای جهان باید نگاهی ویژه به آسیا داشته باشیم. در آسیا و در کشورهایی مثل روسیه، چین، هند، پاکستان، مالزی، اندونزی و مجموعه کشورهای شبه‌‌قاره هنوز ظرفیت‌‌های بسیار ناشناخته و مهمی وجود دارد که می‌‌تواند با توجه به مشترکاتی که ما با این منطقه از آسیا داریم، از آن استفاده‌ی لازم را به‌عمل بیاوریم.

همان‌طور که رهبر انقلاب هم تاکید دارند در سیاست خارجی، ما برای حفظ منافع ملی‌ کشورمان باید شرق را به غرب و همسایه را بر کشورهای دور ترجیح دهیم. مشخص است رابطه با کشورهایی که با ما منافع مشترکی دارند بر دیگرانی که چه‌بسا ممکن است با ما تضاد منافع هم داشته باشند ارجحیت دارند.

 

بیش از ۹۰ درصد از تجهیزات و تسلیحات مورد نیاز ارتش در داخل تامین می‌شود

امیر سرتیپ ناصر آراسته رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی و جانشین اسبق فرمانده کل ارتش در برنامه طلوع فجر گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز ارتش به درجه‌ای از قدرت و اقتدار و استقلال رسیده است که بیش از ۹۰ درصد از تحهیزات و تسلیحات مورد نیاز خود را در داخل کشور تامین می‌کند.

وی افزود: ارتش پیش از انقلاب نیز آئینه تمام نمایی از جامعه ملی بود و همه روحیاتی که در جامعه جریان داشت در ارتش نیز بود؛ اگر روحیات انقلابی در جامعه جاری بود در ارتش نیز همین روحیات بود، اما در ارتش بسیار سخت‌تر بود.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی ادامه داد: اگر در بیرون ارتش ساواک پیگیر انقلابیون بود در داخل ارتش شرایط به مراتب سخت‌تر بود و علاوه بر ساواک، رکن دوم‌ها نیز نظارت داشتند و به همین دلیل فعالیت انقلابی را در ارتش سخت‌تر می‌کرد، در بدنه ارتش تفکر انقلاب وجود داشت به طوری که از ۳۶ پایگاه نظامی ۲۸ پایگاه در جهت انقلاب فعالیت می‌کردند.

وی اضافه کرد: ۱۲۰ نفر از ارتشیان به دلیل فعالیت‌های انقلابی در زندان‌های طاغوت بود و از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ تا روز انقلاب نزدیک به ۷۱ تن از ارتشی‌ها در زندان‌ها و جهت مبارزه با طاغوت شهید شده بودند.

آراسته تصریح کرد: فعالین انقلابی ارتش به دلیل محدودیت‌های بیشتری که داشتند فعالیت خود را در خفا انجام داده و به دلیل محدودیت‌ها اطلاع کمتری نسبت به انقلابیون عادی از یکدیگر داشتیم.

وی خاطر نشان کرد: ارتش بقا و حیات نظامی خود را مرهون حضرت امام (ره) است حضرت امام پیش از انقلاب ارتش را ارتش مسلمان و پس از انقلاب ارتش صاحب الزمان می‌نامیدند.

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار جزئیاتی از ارسال نامه راهبردی رهبر انقلاب به پوتین هلی برن و ضد هلی برن رزمایش پیامبر اعظم اجرای عملیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۹۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی عملیات وعده صادق

به گزارش «تابناک» به نق از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، هفته‌نامه «خط حزب‌الله» در شماره اخیر خود نوشت: رهبر‌ انقلاب اسلامی اخیراً در جریان یک دیدار، با اشاره به اعترافات اندیشمندان غربی در خصوص اهمیت تاریخی و راهبردی عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهونیستی تأکید کردند که تاریخ منطقه غرب آسیا را باید به دو بخش قبل و بعد از عملیات وعده صادق تقسیم کرد.

کارشناسان منطقه‌ای و بین‌المللی در تحلیل پاسخ تاریخی و بی‌سابقه ایران، آن را فصل جدیدی در معادلات و قواعد منطقه می‌دانند؛ از جمله مرشایمر، نظریه‌پرداز و اندیشمند آمریکایی حوزه روابط بین‌الملل که هفته گذشته درباره عملیات وعده صادق گفته بود: این اولین‌‌بار است که کشوری قادر شده از سرزمین خود به اسرائیل حمله کند. این از منظر اسرائیل، واقعا شوکه‌کننده است. بعد از ۱۴ آوریل بازدارندگی رژیم صهیونیستی به شدت آسیب دید.

دیگر خبرها

  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • استقبال شاعر «سلام فرمانده» از غزل رهبر انقلاب
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد
  • نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی عملیات وعده صادق
  • نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی و راهبردی علمیات وعده صادق
  • نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی و راهبردی عملیات وعده صادق
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • عکسی دیده نشده از رهبر انقلاب در سال های دور /برادر محسن هم بود
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان