Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهراله رخشانی‌مهر روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا با اعلام این خبر افزود: بر مبنای آمار سال ۸۵، در آن زمان ۳۷ درصد کلاس‌های درس موجود در کشور مستحکم و ۶۳ درصد آنها نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی شناسایی محسوب می‌شدند که تا پایان سال ۹۴، همچنان ۳۰ درصد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم سازی بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر درصد کلاس‌های درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی به رقم حدود ۲۰ درصد کاهش یافته؛ به اعتبار دیگر کاهش ۱۰ درصدی این مدارس نسبت به آمار  سال ۹۴ صورت گرفته است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور یادآور شد: از آغاز دولت یازدهم تا ابتدای شهریورماه ۱۳۹۶ در مجموع ۱۷ هزار کلاس درس با اعتبار حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال تخریب، بازسازی و مقاوم سازی شد.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه بطور میانگین در دولت یازدهم در هر روز حدود ۱۱ کلاس درس تخریب، نوسازی و مقاوم سازی شده است، خاطرنشان کرد: خیرین مدرسه ساز در دولت یازدهم تا روز اول شهریور سال ۹۶ به منظور مشارکت در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی کشور حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال را متعهد شدند که معادل ۱۸ هزار میلیارد ریال آن تحقق یافت.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون نیز خیرین مدرسه‌ساز بیش از ۶۰ هزارمیلیارد ریال را متعهد شدند که بیش از ۳۸ هزار میلیاردریال آن تحقق یافته است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: با حمایت‌های ویژه دولت از خیرین مدرسه ساز و انجام به موقع تعهدات دولت، در مقابل پروژه‌های مشارکتی خیرساز نسبت به میزان معادل در دولت یازدهم رشد ۱۳۱ درصدی داشته است.

رخشانی مهر با بیان اینکه در مجموع از ابتدای دولت یازدهم تا کنون ۴۰هزار و ۲۸۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به تکمیل فضاهای آموزشی که ۵۰ درصد آن توسط خیرین تامین شده باشد، تخصیص یافته است، افزود: هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال آن در دولت یازدهم و ۳۸ هزار ۸۸۸ میلیارد ریال از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون بوده است

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۹ به منظور حفظ و نگهداشت خیرین مدرسه ساز و مشارکت‌های حداکثری مردم در توسعه فضاهای آموزشی کشور، بسته اجرایی-تحولی آجر به آجر نقشه راه این سازمان شد. این بسته اجرایی متمرکز بر دو محور فرهنگ سازی و جلب مشارکت‌های مردمی است که تاکنون به جذب حدود ۲۰۰ هزار خیر مدرسه ساز خرد منجر شده است.

اختصاص سه هزار میلیارد ریال برای بهره‌برداری مدارس سرپل ذهاب

رییس سازمان نوسازی، تجهیز و بازسازی مدارس کشور همچنین درباره اقدامات این سازمان برای منطقه زلزله زده سرپلذهاب در استان کرمانشاه اظهار داشت: در زلزله ۲۱ آبان‌ماه سال ۱۳۹۶ سرپل ذهاب ۷۸ مدرسه (۲۵ مدرسه شهری و ۵۳ مدرسه روستایی) با ۴۱۵ کلاس دچار آسیب‌های جدی و کلی شدند.

رخشانی مهر افزود: تا مهرماه سال ۹۹ نیز ۲۶۲مدرسه با هزار و ۶۵ کلاس درس و اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است که از این میزان هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال آن کمک‌های خیری و هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات ملی بوده است.

وی ادامه داد: سرانه آموزشی استان کرمانشاه پیش از وقوع زلزله ۷.۵ متر مربع بود که با پروژه‌های بهره‌برداری شده به ۴۱.۶ مترمربع افزایش یافته است.

رییس سازمان نوسازی، تجهیز و بازسازی مدارس کشور گفت: در هزار روز زمان بازسازی فضاهای آموزشی آسیب‌دیده از زلزله، در هر روز بطور میانگین یک کلاس درس آماده و به بهره‌برداری رسیده است.

مشارکت ۲۱۰ میلیارد تومانی خیرین در بازسازی مدارس

رخشانی مهر همچنین درباره اعتبارات هزینه شده در مناطق سیل‌زده سال ۹۸ اظهار داشت: در سیل فروردین ماه ۱۳۹۸، در مجموع ۱۲۲ مدرسه با ۵۳۸ کلاس درس تخریب و به چهار هزار و ۱۱۸ کلاس درس نیز آسیب جزئی و اساسی وارد شده بود.

وی با تاکید بر اینکه پروژه‌های تعمیراتی تا پایان مهرماه سال ۹۸ به پایان رسید و با آغاز سال تحصیلی بهره برداری شدند، افزود: مدارس نیازمند بازسازی نیز تا مهرماه سال ۹۹ به بهره‌برداری رسیدند.

رییس سازمان نوسازی، تجهیز و بازسازی مدارس ادامه داد: اعتبار هزینه شده به منظور بازسازی این مناطق از طریق کمک‌های ملی، استانی و خیرین مدرسه ساز تامین شده است که سهم خیرین در این میان در حدود ۲۱۰ میلیارد تومان بوده است.

رخشانی مهر خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت به طور متوسط در هر روز یک کلاس درس جدید احداث و هفت کلاس درس با انجام تعمیرات به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش ایرنا، وزیر آموزش و پرورش پیشتر با اشاره به اینکه پرونده ساخت و بازسازی مدارس آسیب‌ دیده در حادثه زلزله کرمانشاه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بسته شد، گفته بود: در مجموع ۷۲ مدرسه با ۳۹۰ کلاس درس و ۴۶ هزار مترمربع زیربنا و اعتبار ۱۱۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

«محسن حاجی‌میرزایی» در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران در تاریخ ۵ مهرماه سال ۹۸ اظهار داشت: در کرمانشاه علاوه بر مدارس تخریب شده، بیش از ۲ برابر مدارس تخریبی، مدرسه ساخته شد که متوسط سرانه آموزشی با احداث آنها بهتر می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته به دلیل زلزله کرمانشاه و سیلی که در استان‌های خوزستان، لرستان و گلستان واقع شد، بسیاری از مدارس آسیب دیدند و یا تخریب شدند که یکی از تلاش‌ها آماده کردن این مدارس برای شروع تحصیلی جدید بود.

حاجی میرزایی بیان کرد: در استان‌های سیل زده نیز ۴۶۲ مدرسه نیاز به تعمیر جزئی داشت و ۱۱۷ مدرسه کاملا تخریب شده بود.

وی افزود: در این کار بزرگ از خدمات خیرین مدرسه ساز بهره مند شدیم و کمک بزرگی کردند؛ البته همچنان نیازمند کمک‌های آنها هستیم.

برچسب‌ها مدارس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور مهراله درخشانی مهر خیرین مدرسه ساز دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور مدارس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور خیرین مدرسه ساز دانش آموزان اخبار کنکور بازسازی و مقاوم سازی رییس سازمان نوسازی هزار میلیارد ریال بازسازی مدارس خیرین مدرسه ساز میلیارد ریال آن دولت یازدهم بهره برداری فضاهای آموزشی مهرماه سال رخشانی مهر مدارس کشور کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۰۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل

به گزارش همشهری آنلاین احمد محمودزاده گفت: آن چیزی که در آموزش و پرورش مهم است محیط کلاس، معلم و دانش‌آموز است و ما پیگیر این هستیم که معلمان حضور ثمربخشی در کلاس‌های درس داشته باشند.

وی افزود: در بازنگری قانون در رویکردهای حمایتی و نظارت بر مدارس غیردولتی، نگاه ویژه‌ای به معلمان مدارس غیردولتی داشته‌ایم. سال‌ها در حق این معلمان اجحاف شده بود و نوعا معلمان در قالب قانون کار، مانند کارگر بودند در حالی که معلم کارگر نیست و بخشی از حضور معلم در کلاس درس و بخشی در محیط‌های یادگیری است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش کردیم ۴۴ ساعت معلمان کاهش یابد و در مجموع به ۳۰ ساعت رسیدیم و این موضوع ابلاغ شده است. بنابراین از امسال معلمان مدارس غیردولتی ۳۰ ساعت کار می‌کنند و با این ساعات فعالیت نیز بیمه آن‌ها کامل خواهد بود.

کد خبر 848925 برچسب‌ها خبر مهم معلمان

دیگر خبرها

  • خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل
  • نسخه‌پیچی و ممنوعیت‌های عجیب به سبک دهه ۶۰ در مدارس دخترانه | دانش‌آموزان را لجباز نکنید!
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت
  • ۴۵ واحد آموزشی در بردسکن بازسازی و احداث شد
  • معلم فداکاری که تصویرش در شبکه های مجازی منتشر شد | دوست ندارم بچه‌ها یک لحظه هم به مهاجرت فکر کنند!