Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خبرگزاری میزان گفت‌وگویی با عباس گلرو، رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.
 

فراتر از آنچه که در برجام تعهد شد عمل کردیم
- منویات مقام معظم رهبری فصل الخطاب همه صحبت‌هایی است که از درون جمهوری اسلامی ایران در قالب سیاست خارجی منعکس می‌شود. اظهارات رهبر حکیم انقلاب درباره برجام، اظهارات حکیمانه و دقیقی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


- جمهوری اسلامی ایران کاملاً به تعهدات خودش در برجام عمل کرده است. ما در بُعد امتیازاتی که در برجام به طرف مقابل دادیم فراتر از آنچه که تعهد شد عمل کردیم.
- ما به ناگاه و بر اساس تعهدات برجامی غنی‌سازی را به ۳.۶۷ دهم کاهش و سانتریفیوژ‌های خودمان را تقلیل دادیم.
- یک تعهد دیگر که ما فراتر از حد معمول آن را متقبل شدیم؛ دسترسی بازرسان بود که فراتر از پادمان جامع در این زمینه عمل شد.
آمریکا و اروپا در برجام بدهکار هستند نه طلبکار
- این کشور‌های بدهکار در شرایطی وانمود به طلب کاری می‌کنند که آمریکا به نوعی از برجام خارج شد و این توافق را نقض کرد و اروپا هم با عمل نکردن به برجام ناقض این توافق بود.
- خروج آمریکا از برجام و عمل نکردن اروپا به برجام دو روی یک سکه بود که بد عهدی طرف مقابل ایران را نشان داد.
- در حال حاضر این کشور‌ها آمده‌اند و طلبکار هستند و بحث بازگشت ایران به تعهدات برجامی را مطرح می‌کنند.
شرط بازگشت آمریکا به برجام رفع کامل تحریم‌هاست
- آنچه که ما بر اساس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها انجام دادیم یک حق طبیعی و قانونی بوده آن هم برای بازگشت به شرایط پیش از برجام.
- طبق فرموده مقام معظم رهبری طرف‌های برجامی ایران از جمله آمریکا باید تمام تحریم‌ها را که یک جانبه وضع کرده بودند، لغو کنند و اروپا نیز باید به تمام تعهداتش را در زمینه روابط پولی، مالی، بازرگانی و نفتی عمل کند تا به وضعیت طبیعی برگردیم.
- دیگر آن دوره گذشته که ما در مقابل هیچ، همه چیز را بدهیم، البته طبیعی است که ما اهل تعامل با دنیا هستیم و مقام معظم رهبری هم به‌صراحت فرمودند که شروط را ما تعیین می‌کنیم.
- بایدن کار سختی را در پیش دارد و اما نشدنی و غیر ممکن نیست. او می‌تواند با یک فرمان اجرائی و دستوری سیاست های گذشته را لغو کند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جماران؛ ​جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه گفت انتظار می‌رود چند کشور اروپایی تا پایان ماه مه میلادی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشورها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشورهای ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این 8 کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بورل: آواره شدن بیش از یک میلیون نفر در رفح ویرانگر خواهد بود
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند