Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه کشورمان گفت: ایالات متحده هنوز سیاست خود را در قبال ایران تعیین نکرده است‌.

به گزارش برنا، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان روز پنج‌شنبه در گفت‌وگویی با شبکه فونیکس چین در پاسخ به سوال مجری در خصوص صحبت‌های بایدن مبنی بر عدم رفع تحریم‌ها گفت: من احساس می‌کنم که هنوز آمریکایی‌ها سیاست‌شان را درست تعیین نکرده‌اند؛ برای همین کاخ سفید تاکنون چندین بار مجبور به اصلاح صحبت‌های آقای بایدن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاملا مشخص است این آمریکا بوده که از توافق هسته‌ای خارج شده است.

ظریف افزود: معلوم است که کدام کشور باید این سیاست‌های خلاف مقررات بین‌المللی را کنار بگذارد و همه تحریم‌ها را لغو کند.
وی ادامه داد: هنوز دولت آمریکا مشغول بررسی سیاستش است. آمریکایی‌ها یک انتخاب واضح دارند. آقای بایدن معتقد است که سیاست‌های ترامپ اشتباه بودند. انتخابش این است که از این سیاست بازگردد و این یعنی تحریم‌ها را کنار بگذارد. نیازی وجود ندارد که ایران قدم اول را بردارد.
وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به سوال مجری درخصوص "مکانیسم همگام‌سازی جهت بازگشت به برجام" بیان کرد: آنچه که من گفته‌ام و دقیقا موضع ما نیز همان است این است که آمریکا باید اقدامش را انجام دهد اما پیش از آنکه آمریکا این اقدام را انجام دهد می‌تواند مطمئن باشد که اقدام ایران چه خواهد بود. برای اینکه این کار نیز صورت گیرد ما یک ساوزکار در داخل برجام به نام کمیسیون مشترک داریم. مسئول کمیسیون مشترک نیز آقای بورل است که می‌تواند این کار را انجام دهد.
ظریف در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به "تفاوت روابط ایران و آمریکا با قبل" اظهار کرد: ما الان منتظریم که ببینیم آیا آقای بایدن به موضوعی که ما چندسال بر سرش مذاکره کردیم و شاید حتی طولانی‌ترین مذاکرات سیاست خارجی آمریکا با یک کشور محسوب شود، بازمی‌گردد و تعهداتش را اجرا می‌کند؟ این یک آزمایش برای آمریکایی‌ها است‌. زمانی که ما نتیجه آزمایش را دیدیم آنوقت در آن زمان در تهران، مقامات وقت تهران و هر کسی که رئیس‌جمهور و وزیر خارجه است - به همراه سایر مقامات و شورای عالی امنیت ملی می‌نشینند و تصمیم می‌گیرند چگونه کار را ادامه دهند.
وی در پاسخ به اینکه "آیا دولت بایدن به ایران حسن نیت نشان داده است یا نه" گفت: ما به جز حرف چیزی نشنیدیم و همه حرف‌هایی که نیز شنیدیم مثبت نبوده است.
این مقام ارشد دستگاه دیپلماسی کشورمان در جواب مجری که می‌گفت "ولی من شنیده‌ام که کره جنوبی مجوز انتقال پول به ایران را از دولت بایدن دریافت کرده است" تصریح کرد: تا امروز که ما پولی دریافت نکرده‌ایم. ما زمانی احساس می‌کنیم که حسن نیت نشان داده شده که پول‌های ما - که پول غذا و داروی مردم ایران است - دراختیار دیگران نباشد بلکه در حساب‌های خودمان باشد. آن‌ها باید حساب‌های آزاد ما باشند چراکه الان نیز در حساب‌های‌مان هستند اما این حساب‌ها بسته‌اند.
وی افزود: این پول باید در حساب‌های آزاد باشد تا بتوانیم با آن خرید کنیم. اگر آمریکا چنین حسن نیتی نشان دهد حتما پاسخ حسن نیت، حسن نیت خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ظریف برجام بایدن وزیر خارجه حساب ها حسن نیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۰۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود

به گزارش همشهری آنلاین، مایکل دوران ضمن انتقاد از رویکرد بایدن در قبال تنش اخیر در رابطه میان ایران و اسرائیل می‌نویسد: ایرانی‌ها حدود ۳۵۰ پهپاد، موشک کروز و موشک بالستیک به سمت اسرائیلی‌ها پرتاب کردند. دولت بایدن مدعی است که رهگیری موشک‌ها و پهپادها و ساقط کردن برخی از آن‌ها یک موفقیت استراتژیک بود. من فکر می‌کنم هر چیزی بود جز موفقیت استراتژیک. واقعیت آن است که حمله ایران، یک شکست آشکار برای آمریکا بود؛ یک شکست در بازدارندگی. بایدن از زمان روی کار آمدن خود تلاش کرده تا روابط با ایران را بهبود بخشد و تنش‌ها را در منطقه از طریق تماس با تهران و اجازه دادن به ایران برای فروش نفت به چین کاهش دهد.

ایرانی‌ها نشان دادند حمله شنبه‌شب‌شان صرفا یک چشاندن طعم بود. آنان ظرفیت آن را دارند که اگر بخواهند احتمالا خیلی بیشتر سرعت عملیاتی را برای یک یا دو هفته حفظ کنند. آنان حتی می‌توانند این سرعت را در برابر اسرائیل حفظ کنند. اسرائیل رهگیرهای کافی برای ساقط کردن همه موشک‌ها نخواهد داشت. اسرائیل همچنین پول کافی برای پرداخت هزینه دفاعی در برابر کارزار حملات پایدار احتمالی ایران را نخواهد داشت. ایران در حال انجام یک بازی سیاسی - نظامی است.

اکنون دکترین بایدن این است: ایران مجاز است با موشک‌های بالستیک، موشک‌های کروز و پهپاد به هر کشوری که می‌خواهد ضربه بزند، اما هیچ کس از جمله ایالات متحده اجازه ندارد به ایران ضربه بزند! حتی زمانی که ایران از طریق نیروهای نیابتی به نیروهای آمریکایی ضربه بزند ایالات متحده به ایران کاری ندارد. اسرائیل مدت‌هاست که درگیر یک جنگ سایه بوده‌اند، اما حمله اخیر ایران موضوعی کاملا متفاوت بود. حمله ایران به اسرائیل با هدف عادی‌سازی این اقدام انجام شد. بایدن از طریق تُرک‌ها به ایران پیام داد که آمریکا قصد ورود به درگیری را ندارد. پس از حمله بایدن تنها از اسرائیل خواستار خویشتنداری شد و به طور علنی اعلام کرد که ایالات متحده در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد. این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود. حتی اگر او قصد وارد شدن در درگیری را نداشت با بیان علنی این موضوع تنها باعث شد ایران اطمینان کسب کند که اقدامی از سوی آمریکا صورت نخواهد گرفت.

ایران قواعد بازی را تغییر داد و با عواقب و مجازاتی مواجه نشد. هرچه بایدن بیشتر بر اسرائیل فشار بیاورد ایرانی‌ها را بیشتر تشویق می‌کند تا از شکاف بین واشنگتن و تل‌آویو استفاده کنند. بایدن در آستانه انتخابات می‌خواهد نفت ایران در بازار باقی بماند تا افزایش قیمت جهانی صورت نگیرد. بایدن همچنین به دنبال اجتناب از تشدید تنش با ایران از ترس آن است که ممکن است ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای عجله کند. مقامات ایران متقاعد شده‌اند که اکنون زمان بازنگری در کل نظم بین‌المللی در خاورمیانه و ایجاد شکاف بین ایالات متحده و اسرائیل فرا رسیده است.

کد خبر 847635 منبع: کیهان برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه آمریکا و اسرائیل

دیگر خبرها

  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است