Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@07:44:28 GMT

زیپ ‌لاین در راه بوستان کوثر قم

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۰۶۵۲

زیپ ‌لاین در راه بوستان کوثر قم

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، به نقل از شهرداری قم، پیام جوادیان،مدیرعامل سازمان پارک‌ها وفضای سبز شهرداری قم با بیان این که طی سال‌های اخیر شهرداری اقدامات قابل توجهی در جهت توسعه فضا‌های تفریحی و گردشگری در قم انجام داده است، اظهار کرد: یکی از مسائلی که در بدو ورود به قم مورد توجه قرار گرفت کمبود سرانه فضای سبز و فضا‌های تفریحی و گردشگری در این شهر بود که به همین خاطر با پیگیری سقاییان‌نژاد ،شهردار قم جهش قابل توجهی در اعتبارات سازمان پارک‌ها صورت گرفت تا بتوان در این زمینه گام بلند و درخور شهروندان برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با اشاره به فراتر رفتن سرانه فضای سبز شهر قم از ٢٠ مترمربع گفت: طی چهارسال گذشته سرانه فضای سبز شهر قم بیش از ۶ مترمربع افزوده شده و بوستان‌های زیادی نیز در محلات و مناطق مختلف شهر احداث شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها وفضای سبز شهرداری قم با اشاره به راه‌اندازی سورتمه و تله‌سیژ بوستان علوی، توسعه بوستان غدیر، راه‌اندازی پیست‌های ورزشی و…، یکی از پروژه‌های عظیم تفریحی، فضای سبز و گردشگری شهرداری را پارک هزارهکتاری دانست و افزود: این پروژه با توپوگرافی خاص خود در دل کوه در حال احداث است و بخشی از آن در بوستان کوثر در مراحل نهایی قرار دارد.

او اضافه کرد: به همین خاطر با نظر شهردار قم در نظر داریم پروژه تفریحی جذاب زیپ‌لاین را در بوستان کوثر قم که توپوگرافی بسیار خوبی دارد راه‌اندازی کنیم.

جوادیان با اشاره به اطلاعیه سازمان پارک‌ها در خصوص جذب سرمایه‌گذار برای این پروژه افزود: براساس این اطلاعیه سازمان در نظر دارد تا نسبت به واگذاری عرصه و فضای مورد نیاز جهت احداث و راه اندازی پروژه مفرح و هیجانی زیپ لاین به همراه متعلقات (پل معلق، کافی شاپ) در بوستان کوثر به روش BOLT از طریق مزایده عمومی اقدام کند.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری قم فضای سبز قم نشاط اجتماعی سازمان پارک ها فضای سبز شهر بوستان کوثر راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۰۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: عملیات اجرایی پروژه پارک مشاهیر در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار آغاز شده است، همچنین پروژه توسعه فضای سبز شامل پارک بیشه خزایی (پارک سه‌راه نظر) و مرکز محله حسین آباد در دستور کار شهرداری این منطقه قرار دارد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی سال گذشته اظهار کرد: در سال گذشته بیشتر اقدامات که از طرف شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان تعریف شده بود، توسط شهرداری انجام شد؛ در این راستا ۹۵ درصد از بودجه مصوب منجر به اقدامات عمرانی، فرهنگی و خدمات شهری در منطقه ۵ شهرداری شده است.

وی افزود: بودجه سال جاری ۱,۸۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش داشته و در این راستا اقداماتی در حوزه طراحی در دستور کار شهرداری گرفته شده است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی پروژه پارک مشاهیر شهر اصفهان در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار آغاز شده است، همچنین پروژه توسعه فضای سبز شامل پارک بیشه خزایی (پارک سه راه نظر) و مرکز محله حسین آباد در دستور کار قرار دارد.

کارگر اظهار کرد: در این زمینه همچنین پروژه رفع گلوگاه‌ها، آزادسازی‌ها و اقدامات مربوطه انجام خواهد شد.

کد خبر 748495

دیگر خبرها

  • شهرداری حصار‌کشی در پارک لاله را متوقف می‌کند؟!
  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • ماجرای حصار‌کشی در پارک لاله چیست؟ شهرداری درختان لاله را هم قطع می‌کند؟
  • مسجد و فرهنگسرا را چرا داخل پارک می‌سازند؟/ تهران خشک به بوستان نیاز دارد
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها (+ عکس) / دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران/ عکس
  • ماجرای حصارکشی در بوستان لاله تهران چیست؟
  • شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر
  • ۶۰ هکتار به فضای سبز سنندج اضافه می‌شود
  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان