Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@17:10:20 GMT

هجوم مهاجران به مرز‌های آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۰۶۵۳

سیاست‌های مهاجرتی جو بایدن انتقاد برخی کارشناسان و مقامات امنیتی آمریکا را برانگیخته است.

خبرگزاری میزان - رییس جمهور جدید آمریکا اعلام کرده که سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ را کاملا تغییر خواهد داد.

اکنون گزارش شده است که هزاران مهاجر هندوراسی با امید به این وعده‌ها به آمریکا می‌روند و باعث آشفتگی در ایالت‌های جنوبی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «اسپوتنیک»، گشت مرزی آمریکا با سیلی از مهاجران در تگزاس که پس از معرفی سیاست جدید مهاجرت جو بایدن پدید آمده است، روبرو شده اند.

مقامات محلی و نیروی‌های پلیس این نگرانی را مطرح کردند که بخش‌هایی از مرز آمریکا و مکزیک در تگزاس در برابر موج مهاجران بدون محافظت باقی بماند و این امر می‌تواند به راحتی نیومکزیکو، آریزونا و کالیفرنیا را تحت فشار قرار دهد.

همانطور که تاد بنسمن، کارشناس امنیت محلی و همکار ارشد مرکز مطالعات مهاجرت گفت، این وضعیت به ویژه باعث ایجاد نگرانی در منطقه «دل ریو» در تگزاس شده است.

به گفته وی، «این وضعیت به احتمال زیاد به یک بحران بزرگ مهاجرتی در مرز آمریکا تبدیل خواهد شد.»

پیش‌تر دیگر مقامات امنیتی از سیاست‌های مرزی بایدن انتقاد کرده بودند.

همانطور که رییس پلیس شهر «کوچیز» ایالت آریزونا اشاره کرد، دستورات جدید امنیت مرزی، آمریکا را به خطر انداخته چرا که مجرمان نیز می‌توانند از مرز عبور کنند.

وی با دیوانه وار نامیدن این سیاست ها، اصرار به جلوگیری از این وضعیت داشت که در سال ۲۰۱۹ منجر به ورود بیش از هزار عضو گروه‌های تبهکار از بیش از ده کشور از طریق مرز جنوب غربی به این کشور شده بود.

همچنین هزاران کودک توسط کارتل‌ها مورد بهره برداری قرار گرفتند و بسیاری از عوامل فدرال مورد حمله قرار گرفتند.

پیش از این در ماه ژانویه، کن پاکستون، دادستان کل تگزاس شکایتی را علیه قصد جو بایدن برای تعلیق اخراج مهاجران از کشور به مدت ۱۰۰ روز تشکیل داد و رییس جمهور آمریکا را به نقض قانون مهاجرت و عدم مشورت با ایالت مرزی تگزاس در این مورد متهم کرد.

بیشتر بخوانید: کدام دستورات ترامپ در مراسم تحلیف بایدن لغو شد؟ سیاست های مهاجرتی ترامپ و بایدن؛ بازداشت کودکان و نوجوانان افزایش یافت

رویکرد بایدن در مورد مهاجرت از موضوعات اساسی در کارزار انتخاباتی او بود.

در مقابل پروژه ساخت دیوار ترامپ در مرز با مکزیک و اقدامات دیگر با هدف مبارزه با مهاجرت غیرقانونی، رییس جمهور جدید آمریکا متعهد شد که ساخت دیوار را متوقف کند و به اخراج مهاجران که به طور غیرقانونی با والدین خود به آمریکا آمده اند، پایان دهد؛ اما در حال حاضر این افراد باید پس از رسیدن به سن ۲۱ سال این کشور را ترک کنند.

علاوه بر این، بایدن اظهار داشت که ممنوعیت ورود علیه شهروندان ۱۳ کشور را که ترامپ وضع کرده بود، لغو خواهد کرد.

اندکی پس از مراسم تحلیف، بایدن ممنوعیت ورود به آمریکا را لغو کرد و دستور ایجاد یک کارگروه برای پیوند مجدد خانواده‌ها در مرز‌های جنوبی را با تعیین مهلت ۱۲۰ روزه برای ارائه گزارش اولیه داد و ساخت دیوار را متوقف کرده است.

همچنین دولت بایدن در روز اول ریاست جمهوری او لایحه‌ای را اعلام کرد که به حدود ۱۱ میلیون مهاجر غیرقانونی ساکن آمریکا تابعیت می‌دهد.

علاوه بر این، بایدن به تازگی اعلام کرد که دولتش در حال کاهش محدودیت پذیرش پناهجویانی است که می‌توانند به آمریکا بیایند.

وی گفته ظرفیت پذیرش را به ۱۲۵ هزار نفر خواهد رساند؛ این ظرفیت در زمان ریاست جمهوری ترامپ ۱۵ هزار نفر اعلام شده بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن جو بایدن سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری پیش رو طرحی را برای حل مسالمت آمیز اوکراین تدوین کرده است.

براساس گزارش دیلی تلگراف، رئیس جمهور سابق آمریکا تا زمان انتخابات طرح خود درباره اوکراین را علنی نخواهد کرد.

پیشتر ترامپ در پایان ماه آوریل در مصاحبه‌ای با تایم گفته بود که در صورت انتخاب شدن به اوکراین کمکی نخواهد کرد مگر اینکه اروپا وارد عمل شود. «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفته بود: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت‌های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه گذشته بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت‌های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این در حالی است که وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روس‌ها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیروهای ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیروهای این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیروهای اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روس‌ها بر این شهر راه برای تسلط آنها بر شهرهای بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیروهای این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیروهای روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه‌ها در دست دارند.

طی روزهای گذشته روس‌ها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده‌اند.

کد خبر 6096075

دیگر خبرها

  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • انتقاد تند برنی سندرز از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • انتقاد تند «برنی سندرز» از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه را تغییر نمی‌دهد
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه تغییر نمی‌دهد
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن