Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه آهن گرگان_بجنورد_مشهد مطالبه به‌حق و ظلم شده خراسان شمالی است، افزود: استان در کوریدور شرق و غرب قرار دارد اما شبکه ارتباطی آن به نسبت موقعیت آن که می توانست زمینه ماندگاری ۲۰ میلیون مسافر عبوری را فراهم کند به قدری ضعیف است که افراد امکانی برای ماندگاری ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد وحیدی در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه های خراسان شمالی که ۲۳ بهمن ماه برگزار شد، گفت: علی رغم اینکه دو رئیس جمهور و یک رییس مجلس طرح راه آهن گرگان _ بجنورد _ مشهد را کلنگ زنی کرده اند اما این طرح اجرایی نشده است البته در این زمینه گلایه مندی دارم مبنی بر اینکه وقتی این راه آهن تعریف شده بود نباید خط آهن جدید جوین _ اسفراین _ بجنورد _ شیروان مطرح می شد، این طرح زمانی مطلوب بود که خراسان شمالی از راه آهن برخوردار بود و این خط به آن وصل می شد.
وی افزود: آنچه اکنون مطرح می شود این است که راه آهن گرگان _ بجنورد _ مشهد بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد و این رقم اجرای پروژه را به بن بست می کشاند، در فاینانس بین المللی نیز چینی ها برنده شدند که بعد از مساله برجام منتفی شد، با همه این شرایط، در حال حاضر پروژه رها نشده است.
انتصاب مدیران بومی شهرستانی در زندگی مردم تاثیر مثبت دارد
وحیدی در ادامه گفت: نسبت به مساله انتصاب یک شاخص دارم و اینکه اگر با مدیری برخورد می شود متناسب با شاخص های عملکردی او باشد.
وی تاکید کرد: برای انتصاب مدیران استانی، باید حداقل سراغ فردی رفت که در شان آن پست، قبلا پستی داشته باشد نه اینکه یک کارشناس از یک شهرستان معاون استاندار شود چنانکه در استانداران خراسان شمالی فقط یک استاندار، سابقه استانداری داشت.
وحیدی بر توزیع عادلانه مدیران به نسبت شهرستانی تاکید کرد و افزود: باید مدیران همه شهرستان ها را در همه لایه ها از مدیران همان شهرستان بگذاریم زیرا قطعا تاثیرش در زندگی مردم مثبت است زیرا نتیجه آن پاسخگویی به مطالبات بومی است‌ و باید این سهم را به شهرستان ها بدهیم.
از طرح توسعه مفخم دفاع می‌کنم
نماینده بجنورد در خصوص پروژه طرح توسعه مفخم بجنورد نیز با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید داشتند که یکی از ظرفیت های خوب استان، ظرفیت گردشگری آن است، افزود: در خراسان شمالی ظرفیت هایی مانند تپه ریوی که مربوط به دوره هخامنشیان است، آتشکده اسپاخو که مربوط به تاریخ قبل از اسلام است و قلعه جلال الدین جاجرم وجود دارد، آینده گردشگری دنیا گردشگری از نوع تاریخی است، پارک ملی گلستان بسیار مهم است اما اگر فردی از اروپا به ایران بیاید کمتر برای جنگل گلستان می آید بلکه بیشتر برای دیدن آثار تاریخی خواهد آمد.
وحیدی ادامه داد: در کنار طرح توسعه مفخم، مانند میدان نقش جهان اصفهان، می توان ظرفیت های دیگری از جمله فروش صنایع دستی را ایجاد کرد چنانکه تمام صنایع دستی اصفهان متاثر از همین میدان است، در خراسان شمالی نیز با قومیت و ظرفیت غنی، می توان در این بستر به خوبی فرهنگ و صنایع دستی را معرفی کرد به عنوان مثال اکنون خارجی ها برای خرید صنایع دستی، به طور مستقیم به روستای دویدوخ مراجعه می کنند در حالیکه می توان در همین مجموعه ظرفیت همه شهرستان ها را عرضه کرد.
وی همچنین گفت: از اینکه سرمایه گذار برای این پروژه نیامد خوشحال شدم زیرا تصور من این بود که در برخی موضوعات آن شفافیت نیست، اما از اینکه این پروژه ایجاد شود قطعا دفاع می کنم.
طرح توسعه مفخم بخش بخش به مردم واگذار شود
وحیدی گفت: پیشنهاد دادم این پروژه بخش بخش به مردم واگذار شود و به گونه ای نباشد که فقط ترافیک آن عاید مردم شود به عنوان مثال بازارچه های صنایع دستی و خانه های بوم گردی با اولویت این منطقه لحاظ شود و به مردم واگذار شود.
قول احداث یک بیمارستان در بخش شمالی شهر بجنورد از رئیس جمهوری گرفته شد
وی در خصوص بیمارستان امام رضا(ع) که در طرح توسعه مجموعه مفخم واقع شده است نیز گفت: این بیمارستان تخریبی است و سه بار در سه زلزله آسیب دیده است و اگر مدیری به این موضوع فکر نکند خامی کرده است اما پیشنهاد این است که ما از فرصت این پروژه بیمارستان جدیدی احداث کنیم.
وی افزود: به استاندار خراسان شمالی پیشنهاد داده ام که موضوع تخریب بیمارستان تا جایگزینی بیمارستان جدید از دستور کار خارج شود و از وزیر بهداشت نیز درخواست کرده ام که به استان سفر کند و وضعیت این بیمارستان را مشاهده کند.
وی گفت: امروز در آیین افتتاح متمرکز پروژه های دهه فجر نیز به پیشنهاد بنده به نمایندگی مردم، قول احداث یک بیمارستان در بخش شمالی شهر بجنورد از رئیس جمهوری گرفته شد که این مطالبات در کنار همین طرح حاصل می شود.

 نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: مجلس مورد انتظار نباید فقط به قانون گذاری بپردازد بلکه باید نظارت آن هم قوی باشد زیرا قوانین خوبی نوشته شده است اما اگر به خوبی نظارت نشود ممکن است در فرآیند اجرا تغییر یابد بنابراین باید از نقطه آغاز قانون گذاری تا مرحله اجرا که خروجی آن را مردم لمس می کنند، مدنظر باشد.
وحیدی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر کلیدواژه ایجاد عدالت اجتماعی تاکید کرده اند و این نشان دهنده این است که باید در این زمینه بیشتر کار شود به عنوان مثال بنده در زمینه عدالت درمانی از وزیر بهداشت سوال کردم، در یک روستایی یک خیر می خواهد مرکز شبانه روزی ایجاد کند اما مدیر استانی نمی پذیرد بنابراین مجبور هستیم در این زمینه از معاون وزیر مطالبه کنیم تا اجرا شود.
وی گفت: وقتی در یک شهرستان یک تخت بیمارستانی وجود ندارد آیا داشتن چند مرکز شبانه روزی که می توان هر کدام را با چند نیرو تقویت کرد، هزینه مضاعف است؟ در این زمینه وزیر بهداشت قول سفر به خراسان شمالی و بررسی وضعیت امکانات درمانی و بهداشتی را داد.
اگر مجلس شفافیت آرا را از خود شروع کند می توان از سایر نهادها هم آن را مطالبه کرد
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس گفت: این طرح به علت اینکه از کسب حداقل دو سوم آرای مجلس ۳ رای فاصله داشت، مصوبه نشد و البته یکی از علل آن این بود که در زمان بدی و بعد از رد شدن قانون بودجه در مجلس ارائه شد.
وی اضافه کرد: اما نگاه مجلس بر شفافیت است و معتقدم اگر مجلس از خود شروع کند می تواند این مطالبه را از سایر نهادها، شوراها، سایر قوا و بویژه دولت داشته باشد.

انتهای پیام


منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماينده مجلس طرح شفافیت آرای نمایندگان تغییرات و انتصابات خراسان شمالي بيمارستان عمارت و آیینه خانه مفخم توسعه متوازن منطقه ای استانی اقتصادی طرح توسعه مفخم خراسان شمالی صنایع دستی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۰۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی از رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در این استان در سال گذشته خبر داد.

دکتر هادی نوری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به رتبه دوم کشوری برای انتقال خون خراسان شمالی اظهار کرد: انتقال خون استان رتبه دوم در دو بخش رشد اهدای خون، رشد اهدای خون بانوان و رتبه دوم در شبکه ملی خون رسان را در کشور کسب کرد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل اهداکنندگان خراسان شمالی در تامین خون استان و بخشی از کشور تصریح کرد: انتقال خون خراسان شمالی به برکت حضور اهداکنندگان خیرخواهی که همیشه همراه بیماران بودند در سال گذشته در دو بخش مهم و یک بخش حیاتی حائز رتبه دوم کشوری در تامین خون و فرآورده های خونی شد.

دکتر نوری با بیان اینکه در فصول مختلف به خصوص فصول سرد سال میزان اهدای خون به طور چشمگیری کاهش می یابد اهداکنندگان استان با آگاهی از این موضوع زمستان امسال برای تامین خون استان و شبکه ملی خونرسان کشور سنگ تمام گذاشتند به طوری که استان خراسان شمالی بعد از استان لرستان در رتبه دوم مشارکت در شبکه ملی خون رسان قرار گرفت.

وی افزود: طی سال گذشته میزان اهدای خون در استان بیش از ۱۶ درصد با افزایش روبرو بود و این در حالی است که در این شاخص هم رتبه دوم کشوری از آن خراسان شمالی شد.

این مقام‌مسئول ادامه داد: رشد اهدای خون بانوان که از موارد قابل اهمیت در سازمان انتقال خون ایران نیز به شمار می رود در استان با رشد هشت درصدی مواجه بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی