Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@17:33:28 GMT

گلری که از زیر سایه یک پیرمرد در آمد (عکس)

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۱۱۶۲

گلری که از زیر سایه یک پیرمرد در آمد (عکس)

محمد الشناوی سنگربان بلند قامت الاهلی، با درخشش در دیدار مقابل پالمیراس زمینه ساز پیروزی تیمش و کسب عنوان پنجم جام جهانی باشگاه ها بود.

به گزارش "ورزش سه"، دیدار رده بندی هفدهمین دوره رقابت های جام جهانی باشگاه ها، امروز در استادیوم اجوکیشن سیتی دوحه میان تیم های الاهلی مصر و پالمیراس برزیل برگزار شد که پس از 90 دقیقه تلاش دو تیم، بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید تا بدون وقت های تلف شده، دو تیم مستقیم به سراغ ضربات پنالتی بروند که در نهایت این دیدار با برتری نماینده مصر به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد الشناوی سنگربان 191 سانتی متری الاهلی، ستاره تیمش در ضربات پنالتی بود. پس از اینکه بدر بانون پنالتی اول الاهلی را به گل تبدیل کرد، رونیلسون داسیلوا باربوسا ملقب به رونی هافبک 25 ساله و بزریلی پالمیراس پشت ضربه اول این تیم قرار گرفت. دورخیز بلند او و حرکت اسلومیشن به سمت توپ، ذهن ها را به سمت پنالتی عجیب سیمونه زازا در یورو 2016 و بازی مقابل آلمان انداخت. اما رونی هر چقدر در رقص پا خوب بود، ضربه پنالتیش را بد زد و از او بهتر، الشناوی بود که پنالتی او را مهار کرد.

 


در ادامه، اتفاق عجیب از دست رفتن پنالتی های دوم و سوم الاهلی و پنالتی دوم پالمیراس بود به نحوی که دو تیم پس از زدن 3 ضربه پنالتی، به تساوی 1 – 1 رسیده بودند. ویورتون دروازه پالمیراس یک  پنالتی را مهار کرد و ضربه دیگر به بیرون رفت، لوئیز آدریانو بازیکن پالمیراس نیز پنالتی اش را به بیرون زد هر چند که الشناوی به درستی به سمت توپ حرکت کرده بود.

 


در نهایت کار به ضربات پنالتی پنجم رسید که جونیور ضربه الاهلی را وارد دروازه کرد تا این تیم 3 بر 2 پیش بیفتد. فیلیپه ملو کاپیتان پالمیراس و ستاره سالهای گذشته یوونتوس، اینتر و گالاتاسرای پشت پنالتی پنجم ایستاد. ضربه او به سمت راست الشناوی سنگربان الاهلی زده شد و او با یک پرش بلند و زیبا، به خوبی پنالتی ملو را مهار کرد تا الاهلی عنوان سوم جام جهانی باشگاه ها را از آن خود کند.

 


محمد الشناوی که ستاره الاهلی در این دیدار بود، با 191 سانتی متر قد، خیلی دیر به عنوان سنگربان اصلی تیم ملی مصر برگزیده شد. او همواره زیر سایه عصام الحضری سنگربان کهنه کار مصری قرار داشت. الحضری که از سال 1996 در تیم ملی مصر حضور داشت، تا جام جهانی 2018 نیز در ترکیب کشورش قرار گرفت و آخرین بازی ملی اش نیز مقابل عربستان در جام جهانی روسیه بود که الحضری با 45 سال و 161 روز سن رکورد مسن ترین بازیکن تاریخ جام جهانی را به خودش اختصاص داد.

 


حضور در 159 بازی ملی توسط الحضری باعث شد تا دیگر دروازه بانان مصری زیر سایه او قرار بگیرند اما الشناوی با درخشش در دروازه الاهلی، جای الحضری پیرمرد را در تیم ملی کشورش گرفت و در دو دیدار نخست مصر در جام جهانی 2018 مقابل روسیه و اروگوئه درون چارچوب تیم ملی کشورش بود. او 5 قهرمانی مصر و یک لیگ قهرمانان آفریقا و چند جام داخلی دیگر با الاهلی کسب کرده و اکنون با درخشش در جام جهانی باشگاه ها، جایگاهش را به عنوان سنگربان شماره یک تیم ملی مصر محکمتر کرده و در سن 31 سالگی امیدوار است تا بتواند راه عصام الحضری را ادامه دهد.

مصر الاهلی مصر

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: مصر الاهلی مصر جام جهانی باشگاه ها تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۱۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرد در سایه به زودی مدیرعامل استقلال می شود؟ | مدیری که علی دایی را آبی‌پوش کرد!

به گزارش همشهری آنلاین،‌ استقلال در آستانه بازی با تراکتور شارژ شد و کادر جدید مدیریتی این باشگاه پیش از اینکه تیم به سوی تبریز پرواز کند، قسمتی از مطالبات این فصله بازیکنان را پرداخت کرد تا حداقل در قدم اول رضایت نفرات را جلب کرده و انگیزه آنها را افزایش بدهد. اتفاقی که بدون شک در سایه تحول مدیریتی به وقوع پیوسته و البته بازیکنان استقلال و اعضای کادر فنی این تیم روی نام یک نفر به عنوان عامل اصلی این تغییرات اتفاق نظر دارند. آنها معتقدند تحولات انجام شده در استقلال که استارت آن خورده و احتمالاً ادامه پیدا می‌کند، زیر نظر "احمد شهریاری" است. مردی که قبلاً هم سابقه مدیریت در فوتبال و همین استقلال را دارد و به احتمال فراوان هفته آینده حکم رسمی ریاست هیئت مدیره باشگاه استقلال را دریافت خواهد کرد.

از سرمربیان پرسپولیس تا حضور در لیگ قهرمانان

نام احمد شهریاری در فوتبال ما از اوایل دهه ۸۰ شمسی طرح شد زمانی که او یکی از مدیران ارشد باشگاه صبا باتری محسوب می‌شد و این باشگاه در فوتبال اهداف بسیار بلند پروازانه ای را مد نظر قرار داده بود. صبا باتری با هدایت پرویز مظلومی و در حالیکه بازیکنانی همچون: جواد زرینچه و آتیلا حجازی را در اختیار داشت، بهار سال ۱۳۸۳ به لیگ برتر صعود کرد و داستانش از همان جا کلید خورد.

مجموعه تحت هدایت احمد شهریاری ستارگان بزرگی را به صبا باتری آورد و تیمی مدعی ساخت. تیمی که بازیکنان ویژه‌ای همچون: علی دایی، یحیی گل‌محمدی، سهراب بختیاری‌زاده و... در آن توپ می‌زدند و با وجود تحولات فنی و تعویض مربیان، هیچ وقت با کادر مدیریتی باشگاه دچار مشکل نشدند و اتفاقا بازیکنان کنونی استقلال با اشاره به همین اتفاق تاکید دارند که حتماً شهریاری روش کار و تعامل با ستارگان را بلد است.

از میان بازیکنان بزرگی که ۲۰ سال قبل در صبا حضور داشتند، یحیی گل محمدی و علی دایی بعداً به سمت سرمربیگری پرسپولیس هم رسیدند! جالب‌تر اینکه استقلالی‌ها معتقدند اگر هرتا برلین را کنار بگذاریم، حضور در صبا باتری طی دوران مدیریت احمد شهریاری موجب شد علی دایی در ایران هم پیراهن آبی (علاوه بر سفید و مشکی که پیراهن اول صبا بود) را بر تن کند! صبا درآن مقطع قهرمان جام حذفی شد و پس از کسب این عنوان در سال ۸۴، به لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۰۶ هم راه پیدا کرد.

مدیریت در استقلال و رفاقت با نکونام

احمد شهریاری در سالیان گذشته نیز سابقه حضور در جمع مدیران ارشد باشگاه استقلال را یدک می‌کشد و اتفاقاً با علی علی عسگری رئیس کنونی هلدینگ خلیج فارس نیز در صدا و سیما کار کرده است. اگرچه جواد نکونام در این رابطه هنوز صحبتی نکرده ولی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که پالس‌های مثبتی میان سرمربی استقلال و این مدیر که حالا به نوعی مرد در سایه باشگاه تلقی می‌شود، رد و بدل شده و حتی به صورت غیر مستقیم پیرامون پرداخت‌هایی که قبل از سفر تیم به تبریز صورت گرفت نیز با سرمربی آبی‌پوشان پایتخت مشاوره صورت گرفت. حالا باید دید شهریاری در تجربه جدید خودش با استقلال می‌تواند ماجراهای موفقیت آمیز صبا را تکرار کند یا اینکه وضعیت به گونه دیگری رقم خواهد خورد.

کد خبر 848519 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • جسد پیرمرد ۷۵ ساله نهبندانی در تالاب کجی نهبندان کشف شد
  • هرمزگان میزبان ۳۰۰ برنامه بزرگداشت دهه کرامت
  • دهه کرامت فرصتی برای ارتقای معارف ولایی
  • تصاویـر متفاوت‌ترین بازسازی صحنه قتل؛ جنایت پیرمرد در وسط طبیعت بکر!
  • هفدهمین کاروان زیر سایه خورشید در مسیر استان سمنان
  • آیا بلینکن می‌تواند اثر انگشت خود را بر تاریخ بگذارد؟
  • مرد در سایه به زودی مدیرعامل استقلال می شود؟ | مدیری که علی دایی را آبی‌پوش کرد!
  • کری شاعرانه سپاهان برای پرسپولیس! (عکس)
  • بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
  • المپیک پاریس زیر سایه ناآرامی های امنیتی