Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@15:35:03 GMT

آخرین وضعیت جسمانی دریافت‌کنندگان واکسن کرونا

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۱۱۸۰

آخرین وضعیت جسمانی دریافت‌کنندگان واکسن کرونا

به گزارش تابناک به نقل از فارس از اردبیل، داریوش امدادی در جمع خبرنگاران با اشاره به ادامه روند واکسیناسیون کادر درمان شاغل در آی‌سی‌یو بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل، اظهار کرد: حال ۵ نفر دریافت کننده قبلی واکسن کرونا کاملاً مساعد است.

وی افزود: از ۱۲۰ واکسن کرونا که به استان اردبیل اختصاص یافته بود برای ۵ نفر از کادر درمانی که در بخش آی سی یوی بیمارستان امام خمینی (ره) فعالیت می‌کنند در روز اول (۲۱ بهمن ماه) واکسن تزریق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: امروز هم به تعداد دیگری از کادر درمان بخش آی سی یو بیمارستان امام خمینی (ره) این واکسن تزریق شد.

وی تصریح کرد: واکسن کرونای روسی در دو نوبت تزریق می‌شود که پس از گذشت بیست روز دوز دوم به دریافت کنندگان واکسن تزریق خواهد شد.

امدادی تاکید کرد: دریافت کنندگان واکسن در مرحله اول به صورت روزانه مورد رصد و پیگیری قرار می‌گیرند که تاکنون علائم یا عارضه خاصی گزارش نشده است.

مدیر مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی اذعان گفت: واکسن کرونا رایگان بوده و به‌غیر از مراکز بهداشتی و درمانی در جای دیگری عرضه نمی‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دهه فجر واکسیناسیون کرونا در ایران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر راهپیمایی 22 بهمن واکسن کرونا تزریق واکسن کادر درمان دهه فجر واکسیناسیون کرونا در ایران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر راهپیمایی 22 بهمن واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۱۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می‌زد؟
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می زد؟ /آقا مصطفی اصلا از وضعیت نجف راضی نبود /او نمی خواست مثل بقیه پوشیه بزنم
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است