Web Analytics Made Easy - Statcounter

درخشش خیره کننده سیدجلال حسینی در بازی های اخیر پرسپولیس بر هیچ کس پوشیده نیست. کاپیتان سرخپوشان حکم ناجی را برای تیمش ایفا کرده است. گل های سه امتیازی با ضربات سر از حسینی، خلاء حضور مهاجم آماده در این روزهای پرسپولیس را به خوبی پر کرده است. اما به راستی راز پروازهای سه امتیازی کاپیتان چیست؟

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

به گزارش پارس فوتبال، سه گل با ضربه‌ی سر و کسب ۶ امتیاز مستقیم برای پرسپولیس.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار استثنایی سیدجلال حسینی در ۳۹ سالگی است؛ آن هم در فصلی که بعد از جدایی شجاع خلیل‌زاده، نگرانی‌های پرشماری پیرامون زوج کاپیتان جلال و محمد حسین کنعانی وجود داشت، اما جلال نه تنها توانست با همراهی زوج دفاعی‌اش و حامد لک، پرسپولیس را تا این ‌جا به بهترین خط دفاعی لیگ تبدیل کند، بلکه همانند خلیل‌زاده توانسته در این فصل گل‌های بسیار حساسی را برای تیم یحیی به‌ ثمر برساند تا منتقدانش را به سکوت محض وادار کند.

چه رازی پشت پرواز‌های سید جلال نهفته است؟ ارسال‌های خوب کاشته‌زن‌های پرسپولیس؟ زمان‌بندی و جای‌گیری‌های حسینی؟ یا ضعف تیم‌های لیگ برتری در دفاع از ضربات شروع مجدد؟

۳ گل سید جلال حسینی برای تیم پرسپولیس با ضربه‌ی سر. ابتدا از گل سوم و دوم او آغاز می‌کنیم که به ترتیب مقابل مس رفسنجان و تراکتور آذربایجان، یکی روی ارسال کرنر توسط امید عالیشاه از جناح راست و دیگری روی ارسال ضربه‌ی آزاد از جناح راست توسط احمد‌ نوراللهی به ثمر رسیدند. اولین چیزی که در دو تصویر زیر جلب توجه می‌کند، نحوه‌ی آرایش مدافعان دو تیم مس و تراکتور است. هر دو تیم از روش سوم، Zonal man marking، برای دفاع مقابل ضربات شروع مجدد استفاده می‌کنند.

در بازی با تراکتور، ۴ مدافع و در بازی با مس هم ۴ مدافع در لاین اول دفاع قرار گرفته‌اند و به صورت Zonal یا منطقه‌ای دفاع می‌کنند. نکته‌ی مهم این جا است که در بازی با تراکتور هیچ یک از بازیکنان و در بازی با مس تنها یک بازیکن پرسپولیس در ناحیه‌ی استقرار لاین اول دفاع حریف حضور دارند. این یعنی یحیی گل‌محمدی به درستی به شاگردانش دستور داده تا در نواحی که تیم حریف به‌صورت Zonal دفاع می‌کند، حضور پررنگی نداشته باشند. متعاقب همین دستور، ارسال‌های تیم پرسپولیس هم قرار نیست به چنین مناطقی بیاید.

به‌جایش، توپ به ناحیه‌ای ارسال می‌شود که لاین دوم دفاع حریف استقرار یافته است؛ یعنی جایی که مدافعان به صورت man marking یا نفر به نفر از مهاجمان دفاع می‌کنند. هر دو گل سید جلال مقابل مس و تراکتور از همین فضا به ثمر رسیده است. اما هنوز یک پرسش بی‌پاسخ مانده است؛ چرا کسی جلودار سید‌جلال نیست؟

واقعیت آن است که جلال هم‌واره مدافع بسیار توانمندی از حیث موفقیت در نبرد‌های هوایی بوده و این صرفاً به اکشن‌های دفاعی مربوط نمی‌شود. گل‌های بسیار حساس حسینی به ازبکستان در سال ۲۰۰۷ یا گل او به الدحیل در بازی برگشت ۱/۴ لیگ قهرمانان آسیا را که از خاطر نبرده‌اید؟

جلال هم هوش جای‌گیری بسیار بالایی دارد که باعث می‌شود نقاط کور ساختار دفاعی حریف را به خوبی تشخیص دهد، هم بعد از ارسال توپ به یک‌باره با شتاب بسیار بالا به ناحیه‌ی ارسالی هجوم می‌برد و فرصت تصمیم‌گیری را از مدافع مستقیمش می‌گیرد. ویژگی که احتمالاً به سرعت تصمیم‌گیری بسیار بالای خود او برمی‌گردد.

شاید‌ ویژگی‌های ذکر شده را در گل حسینی به شهرخودرو بهتر بتوان درک کرد؛ شهرخودرو از جمله معدود تیم‌های لیگ برتر است که در ضربات ایستگاهی کاملاً به شکل Zonal یا منطقه‌ای دفاع می‌کند. حال به صحنه‌ی گل در دو تصویر زیر دقت کنید؛ ۶ بازیکن شهرخودرو تقریباً روی یک خط قرار گرفته‌اند، در لحظه‌ی ارسال توپ، ۴ بازیکن پرسپولیس به درستی به سمت دروازه هجوم می‌برند و به این طریق ۴ بازیکن شهرخودرو را به خود مشغول می‌کنند.

سید جلال حسینی حالا با ۳ گل زده روی ضربه‌ی سر، بیشترین گل را از این طریق بعد از حامد پاکدل تا این جای فصل به ثمر رسانده است؛ اتفاقی‌ که اعتبار آن را می‌توان هم به خود کاپیتان و سرعت تصمیم‌گیری بالا و هوش جای‌گیری‌اش بخشید، هم به یحیی گل‌محمدی که با تشخیص این موارد، بهترین نواحی را به عنوان مقصد ارسال‌های ضربات شروع مجدد سرخ‌ها انتخاب می‌کند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: سیدجلال حسینی پرسپولیس مس رفسنجان تراکتور پرسپولیس تراکتور سیدجلال حسینی مس رفسنجان یحیی گل محمدی محبوبترین تصاویر پرسپولیس استقلال لیگ برتر رئال مادرید بارسلونا استقلال تهران پرسپولیس تهران لیگ قهرمانان آسیا تیم ملی تیم پرسپولیس یوونتوس لیونل مسی تراکتورسازی تیم ملی ایران مهدی طارمی تیم ملی فوتبال ایران سپاهان کارلوس کی روش علی کریمی کریستیانو رونالدو جلال حسینی سید جلال ی ارسال ضربه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۱۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح هندسی چهارراه خیابان داوران و جلال آل‌احمد در اراک

سرپرست منطقه چهار شهرداری اراک گفت: با توجه به مصوبه شورای ترافیک استان، نسبت به ساماندهی و اصلاح هندسی چهارراه خیابان داوران و خیابان جلال آل‌احمد با نصب چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و رفیوژ، اقدام شد.

علی حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرکزی با تأکید بر اینکه روان‌سازی جریان ترافیک یکی از روش‌های مؤثر در بهبود کیفیت تردد است، اظهار کرد: هدف از اجرای طرح اصلاح هندسی معابر، ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز، ارتقا ایمنی تردد عابران پیاده و نیز کاهش مشکلات ترافیکی و تردد روان خودروهاست.

وی افزود: به همین منظور شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز و اصلاح هندسی در سطح منطقه چهار اراک در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری منطقه قرار دارد و در این راستا نقاطی شناسایی و در دستور کار برای اجرا قرار گرفته است.

سرپرست منطقه چهار شهرداری اراک تصریح کرد: با توجه به مصوبه شورای ترافیک استان، نسبت به ساماندهی و اصلاح هندسی چهار راه خیابان داوران و خیابان جلال آل احمد با نصب چراغ های راهنمایی و رانندگی و رفیوژ، اقدام شد.

حبیبی گفت: جدول‌گذاری، نصب چهار عدد چراغ راهنمایی، آغاز عملیات کف فرش و آسفالت از جمله اقدامات صورت گرفته در این پروژه بوده است.

کد خبر 749438

دیگر خبرها

  • حسینی مثل پرسپولیس: نیمه مربیان برای من(عکس)
  • جلال و مورایس، یک روح در دو بدن
  • کفش طلای اختصاصی برای قوی سپید!
  • پرسپولیس ۰ - ۰ سپاهان / تقسیم امتیاز در جدال سنتی / استقلال صدرنشین ماند
  • هری کین یک تنه بیشتر از مهاجمان تاتنهام گل زده است!
  • از تراکتور غول نسازید؛ یک نفر پشت پرده بازی امروز است | پرسپولیس نبازد بهتر است
  • اصلاح هندسی چهارراه خیابان داوران و جلال آل‌احمد در اراک
  • مقصر جریمه شدن اشتباهی رانندگان کیست؟
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟
  • علت صدور «برگ جریمه رانندگی اشتباهی» چیست؟