Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی دهبکری گفت: کارخانه قند خوی بزرگترین واحد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی با سهامی عام در شمال آذربایجان غربی است که زمینه اشتغال زایی برای بیش از ۴۰۰ نفر را فراهم کرده است .

به گزارش خبرنگار شبستان آذربایجان غربی از ارومیه، چغندر قند یکی از مهمترین محصولات کشاورزی شهرستان خوی و آذربایجان غربی می باشد که این محصول کشاورزی معمولا از ۱۵ فروردین کاشته شده و از اوایل آبان تا اواخر آذر ماه برداشت میشود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخاطر کشت زیاد چغندر قند در منطقه احداث یک کارخانه در شهرستان خوی جهت تولید شکر ازاین محصول پرنعمت کشاورزی مورد توجه مسئولین وقت قرار گرفت که بعداز بررسی های کارشناسی بالاخره کارخانه قند شهرستان خوی با حضور استاندار آذربایجان غربی و مسئولین شهرستانی در مورخه ۲۶ آبان ۱۳۴۶ کلنگ زنی شد و کار ساختمانی این کارخانه تقریبا تا پایان سال  ۱۳۴۷  بطول انجامید . کارخانه قند خوی در زمینی به مساحت ۴۱۵ هزار مترمربع و با زیر بنای ۹ هزار مترمربع احداث گردیده که کارخانه های شکلات سازی بنام شهد خوی و بیسکویت سازی نیز در کنار کارخانه قند خوی ساخته شده و ضمیمه این کا خانه شده است .

در کارخانه قند خوی که بزرگترین واحدصنایع تبدیلی بخش کشاورزی در شمال استان می باشد ، هرسال هزاران تن شکر تولید و بصورت قند و شکر روانه بازار میشود .

 

گفتگوی کوتاهی داریم با «علی دهبکری» مدیرعامل کارخانه قند خوی:

شبستان: میزان محصول خریداری شده چقدر است و نسبت به سال گذشته چه تغییری حاصل شده است؟

 جواب: امسال ازآغاز فصل خرید چغندرقند بیش از ۱۹۶ هزار تن محصول چغندر از چغندرکاران شمال و جنوب آذربایجان غربی خریداری شده است و تاکنون از محصول خریداری شده بیش از ۲۵ هزار ۵۰۰ تن محصول شکر تولیدشده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۵۰ درصد رشد برخوردار شده است تاکنون ۵۰ درصد محصول چغندر از چغندر کاران شمال استان و بقیه نیز از جنوب استان خریداری و فراوری شده است.

 

شبستان: کیفیت چغندر قند تولیدی و عیار آن در چه حدی است؟

 جواب: میانگین عیار چغندر تحویلی به این کارخانه در سالجاری ۱۷ درصد است؛ یکی از عوامل مهم افزایش میزان عیار قند و تولید شکر،  آموزش‌های کشت صحیح به کشاورزان و استفاده از بذرهای اصلاح شده می باشد .

 

شبستان: وضعیت قرارداد های این کارخانه با کشاورزان به چه صورت است؟

جواب: سطح قرارداد این واحد تولیدی با کشاورزان استان درسال ۹۹سطح ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار بود و پیش بینی می شود میزان خرید چغندر از چغندرکاران تاپایان فصل خریددر این کارخانه به بیش از ۳۰۰ هزارتن برسد، همچنین ارزش محصول خریداری شده از کشاورزان را تاکنون بیش از ۱۳۴ میلیارد تومان است و ۸۰ درصد بهای چغندرتحویلی به کارخانه به کشاورزان پرداخت شده است.

 

شبستان: برای سال های بعدی چه برنامه هایی دارید و به نظر شما وضعیت این محصول در بازار اقتصادی به چه صورتی خواهد بود؟

جواب: پیش بینی میشود تا پایان فصل خرید میزان تولید شکر در کارخانه قند خوی به ۴۰ هزارتن برسد؛

 

شبستان: در این کارخانه میزان اشتغال زایی در چه وضعیتی قرار دارد و در رابطه با شغل چه خدماتی صورت گرفته است؟

جواب: کارخانه قند خوی بزرگترین واحد صنایع تبدیلی با سهامی عام در بخش کشاورزی در شمال آذربایجان غربی است که هرسال با ۲۵۰ نفر کارگر تمام وقت و ۲۰۰ نفر کارگر فصل کاری ، جمعا با ۴۵۰نفر به فعالیت اقتصادی ادامه داده و هزاران تن شکر را تولید و بصورت قند و شکر روانه بازار می کند.

 

پایان پیام/322

منبع: شبستان

کلیدواژه: کارخانه قند خوی محصولات کشاورزی اشتغال زایی کارخانه قند خوی آذربایجان غربی بزرگترین واحد خریداری شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۱۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و هئیت همراه با حضور در باغ رضوان ارومیه با اهدای شاخه گل و نثار فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.   افتتاح یک باب هتل، کلنگ‌زنی یک باب هتل، بازدید از مجتمع گردشگری و تفریحی ستاره سیلوانا، قلعه بدلبو، خانه انصاری، مسجد جامع، مدرسه هدایت و زیرساخت‌های گردشگری دریاچه ارومیه از جمله برنامه‌های یک روزه معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به این شهرستان هستند.

دیگر خبرها

  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استان‌های غربی است
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان