Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ند پرایس شامگاه پنج‌شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی از تماس آنتونی بلینکن با آنتونیو گوترش خبر داد و افزود وزیر خارجه بر تعهد آمریکا به همکاری چندچانبه و نقش ستودنی سازمان ملل متحد به عنوان لنگرگاه حتمی سیستم چندجانبه تاکید کرد.

وی ادامه داد: وزیر خارجه منافع آمریکا را در همکاری نزدیک با سازمان ملل متحد در بسیاری از چالش‌های جهانی امروزه، از همه‌گیری کووید-۱۹ تا تغییرات آب و هوایی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: بلینکن با تاکید بر تمرکز رئیس جمهوری بایدن بر کنترل همه‌گیری، از نقش مرکزی سازمان ملل و نهادهای زیر مجموعه آن ملل در هماهنگ ساختن پاسخ جهانی، قدردانی و  همکاری دوباره ایالات متحده با سازمان جهانی بهداشت را برجسته کرد.

پرایس با بیان اینکه وزیر خارجه بر تمرکز عمیق آمریکا در ارتقای بهداشت و امنیت پیشرفته جهانی بهداشت تاکید دارد، اظهار کرد: او تقویت و اصلاح سازمان جهانی بهداشت را عامل ایجاد موقعیت بهتری در پیشگیری، شناسایی و واکنش به موارد همه‌گیری در آینده ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به موضع دولت بایدن درباره تغییرات آب و هوایی ادامه داد: وزیر خارجه بازگشت آمریکا به توافق پاریس را یادآور شد و از همکاری با سازمان ملل متحد در مواجهه با بحران آب و هوایی جهانی استقبال کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره سوریه هم گفت دو طرف بر تعهدشان در فرایند سیاسی تحت قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت و تمدید مجوز فرامرزی برای ارسال کمک و یاری مردم ستمدیده سوریه تاکید کردند.

موضوع مجوز فرامرزی به دولت‌های مختلف به ویژه غربی‌ها و ترکیه این امکان را می‌دهد که بدون مجوز دولت سوریه از مناطق مختلف به بهانه کمک به مردم این کشور، عبور کنند و به دلیل اینکه موجب نقض حاکمیت و سوء استفاده در کمک به تروریست‌ها می‌شد، با همراهی روسیه و چین مواجه نشد و به همین دلیل در شورای امنیت ناکام ماند.

هرچند که این دو کشور، قطعنامه دیگری را برای مشخص کردن ۲ نقطه مرزی برای ارسال کمک‌های انسانی ارائه دادند که غربی‌ها به آن روی خوش نشان ندادند.

پرایس به موضوع اتیوپی هم اشاره کرد و افزود: دو طرف بر حمایت از تلاش‌های اتیوپی در پاسخ به بحران تیگری متعهد شدند.

ابیی احمد نخست وزیر اتیوپی حزب جبهه آزادیبخش خلق تیگرای را به حمله به نیروهای دولتی متهم کرد و ۱۴ آبان ماه دستور عملیات نظامی علیه آن را صادر کرد.

در واکنش به این دستور، جبهه آزایبخش هم نیروهای خود و مردم تیگرای را برای مقابله با این حمله بسیج کرد.

وی خاطرنشان کرد: وزیر خارجه تمایل خود را برای همکاری نزدیک با دبیرکل و سازمان ملل در نقش جدید خود ابراز داشت.

برچسب‌ها سوریه دولت بایدن آنتونی بلینکن آنتونیو گوترش اتیوپی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوریه دولت بایدن آنتونی بلینکن سوریه دولت بایدن آنتونی بلینکن آنتونیو گوترش اتیوپی اخبار کنکور سازمان ملل وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۱۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه

روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت که به احتمال قوی آنتونی بلینکن در سفر پیش روی خود به فلسطین اشغالی از یک شهرک صهیونیست‌نشین و همچنین گذرگاه کرم ابوسالم در اطراف غزه دیدن کند.

منبع :فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض